TV-avisen og Realplayer?
Fra : Simple

Dato : 27-02-01 14:22

Hvorfor er det lige, at jeg ikke kan se alle TV-klip fra DR-Online med
min browser + realplayer?

Nogle kan jeg se og jeg kan fint høre radioavisen.

Stig

Mailto:stigleerbeck@mac.com
http://www.SimpleSoft.dk - http://www.MacPeriferi.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 27-02-01 16:23

Simple <simple@software.dk> wrote:

> Hvorfor er det lige, at jeg ikke kan se alle TV-klip fra DR-Online med
> min browser + realplayer?
>
> Nogle kan jeg se og jeg kan fint høre radioavisen.
>
> Stig

Hej Stig

Sådan er det også med The Voice, TVDanmark, Big Brother, TV2 Lorry og så
videre.

Jeg fatter ikke hvorfor de ikke lave en valgfri player, så man ikke er
tvunget til det RealPlayer helvede.............

Fredgaard har sgu fattet det - prøv at checke deres reklamer ud.

--
Ciao Jesper

Fra : Tina H.

Dato : 27-02-01 19:09

Hejsa,

Jeg er hel enig med jer. Jeg synes I skulle brokke jer til de rigtige
mennesker og tage kampen op, det har jeg forsøgt, men uden held og jo flere
vi er som brokker sig jo bedre ikk´.

TV2 Regionerne bruger Microsoft Media Player, som jo er noget lort fordi
Microsoft ikke vil færdig udvikle den til Mac. Den bliver ved med at være en
beta version. Den har sine mangler. Man kan f. eks. ikke vælge kun at se et
indslag, men kun hele udsendelsen. Det er en af MS Media Players store fejl.

Ham som er IT ansvarlig for TV2/Lorry hedder Flemming Bruhn

hans email - mailto:flbr@tv2lorry.dk

Eller skriv til den ansvarlige for alle TV2 Regionerne.

mailto:webmaster@tv2bornholm.dk

http://www.tv2regionerne.dk

Jeg håber I vil tage kampen op. Til hverdag er jeg ansat på TV2/Lorry og jeg
har virkelig forsøgt at påvirke dem til at give os seere et alternativ til
MS lorte program.

hilsen

Tina H.

P.S. I skal ikke henvise til mig, hvis I skirver til dem. Det ser ikke godt
ud på papiret.

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-02-01 11:39

Tina H. <tvlyd@worldonline.dk> wrote:

> Jeg er hel enig med jer. Jeg synes I skulle brokke jer til de rigtige
> mennesker og tage kampen op, det har jeg forsøgt, men uden held og jo
> flere vi er som brokker sig jo bedre ikk´.

Hvad er det helt præcis, vi skal skrive til dem? Hvilken player
skal de bruge, eller findes der et universelt format, der kan ses af
alle playere? Eller skal de bruge flere formater? Måske er det dumme
spørgsmål, men det er ikke lige mit speciale.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-02-01 14:36

> [...]
> alle playere? Eller skal de bruge flere formater? Måske er det dumme
> spørgsmål, men det er ikke lige mit speciale.

De skal lave en valgfri menu, som alle professionelle webdesignere ville
vælge at gøre.

Se hvordan Fredgaard her valgt at servicere deres kunder:

http://www2.fredgaard.dk/imac-curling.php?select=qt

--
Ciao Jesper

Fra : Jan Jonasen

Dato : 28-02-01 21:34

> De skal lave en valgfri menu, som alle professionelle webdesignere ville
> vælge at gøre.

DE glemmer nok ikke at det koster for hver gang, du skal have en server
til at streame et nyt format.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Ethernet (n): Something used to capture the Etherfish.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-02-01 23:18

Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> DE glemmer nok ikke at det koster for hver gang, du skal have en server
> til at streame et nyt format.

Nu tror jeg ikke lige at de nævnte firmaer hører til blandt de fattigste
i Danmark. Nu er jeg ikke ekspert i server priser, men mon ikke en
ganske almindelig G4 med en pæn portion RAM kan klare opgaven. Nu var
der jo tale om DR, som jo modtager millioner af kroner fra næsten alle
danskere hvert år - også dem der ikke gider se deres programmer, og så
er der vist noget med at de skal være public service...............

Hvis Fredgaard har råd/lyst til at lave en løsning der dækker alles
behov, så kan DR dælme også.

--
Ciao Jesper

Fra : Jan Jonasen

Dato : 01-03-01 19:34

> Nu tror jeg ikke lige at de nævnte firmaer hører til blandt de fattigste
> i Danmark. Nu er jeg ikke ekspert i server priser, men mon ikke en
> ganske almindelig G4 med en pæn portion RAM kan klare opgaven.

Det er såmen ikke serveren, det kunne sikkert køre på den eksisterende,
det er softwaren der koster.

> [...]
> danskere hvert år - også dem der ikke gider se deres programmer, og så
> er der vist noget med at de skal være public service...............

Efter min mening, var pengene bedre brugt på at lave nogle nye
programmer, som "almindelige" mennesker gad og se, og ikke brugt på at
folk kunne se de gamle programmer.

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 02-03-01 23:51

Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Efter min mening, var pengene bedre brugt på at lave nogle nye
> programmer, som "almindelige" mennesker gad og se, og ikke brugt på at
> folk kunne se de gamle programmer.

Det mener du da ikke? Det er da netop fantastisk at kunne se gamle
programmer, hvis ellers DR tager sig sammen. Tænk på hvor fantastisk det
kunne være for f.eks. skole elever, at kunne se en bestemt TV-Avis fra
1980.

DR kommer aldrig til at lave mainstream pop tv, så hvorfor ikke bruge en
shitload of money på noget der kan bruges?

Mojn, Thomas

--
If you're family tree does not fork,
you just might be a redneck.

- Jeff Foxworthy

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 03-03-01 01:44

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> [...]
> programmer, hvis ellers DR tager sig sammen. Tænk på hvor fantastisk det
> kunne være for f.eks. skole elever, at kunne se en bestemt TV-Avis fra

Jow, ellers ville jeg ikke skrive det Det er dog kun en mening, og
kan (men bør ikke her) diskuteres. Jeg kan sagtens se fornuften i dit
argument. Du kan tilgengæld også regne med, at på den skole, hvor
eleverne ville se de gamle nyheder, vil de også have en PC, hvor det
reelt er muligt at se udsendelserne.

Fra : Mikael Kern

Dato : 10-04-01 23:14

Dete er softwaren der koster. Og jeg har hørt tal på over 300.000,-
kr.!!! Som WMP er billigere end RealPlayer!!!
Min erfaring med TV 2 er, at det er prisen der afgørende.
mvh Mikael Kern

--
Mikael Kern - EFP/ENG/OB - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman