konstruktion af 'touch' kommando i pascal?
Fra : tdn

Dato : 26-10-02 15:47

Hey,

Jeg vil gerne lave en slags grafisk 'touch' funktion til windows.
Det har jeg besluttet at lave i pascal.
Altså det jeg vil er at lave modification time om på filer.

Nogen der kan hjælpe med dettte?
Nogle idéer?

Mvh
Thomas

Fra : René Jensen

Dato : 27-10-02 14:39

tdn wrote:
> [...]
> Det har jeg besluttet at lave i pascal.
> Altså det jeg vil er at lave modification time om på filer.

Hvis jeg forstår dit spørgsmål korrekt, så kan du ikke lave om på
"modification time" eller "last accessed" fra Pascal, der skal du
benytte en Win32 programmingssprog, såsom Delphi. Da Pascal kun
understøtter DOS timestamp, og "modifiction time" er en udvidelse, som
kun ligger i Win32 miljøer.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : tdn

Dato : 27-10-02 22:38

> [...]
> benytte en Win32 programmingssprog, såsom Delphi. Da Pascal kun
> understøtter DOS timestamp, og "modifiction time" er en udvidelse, som

jeg benytter skam Delphi.
og delphi er et "miljø" som bygger på Pascal.

men kan du hjælpe mig?

Fra : Simon Hiort-Lorenzen

Dato : 28-10-02 01:16

"tdn" <tdn@peps.dk> wrote in message
> [...]
> Det har jeg besluttet at lave i pascal.
> Altså det jeg vil er at lave modification time om på filer.

Der er en function der hedder SetFileTime i Windows SDK'et. Det er nok den
du skal bruge.

Simon

Fra : tdn

Dato : 28-10-02 09:13

> Der er en function der hedder SetFileTime i Windows SDK'et. Det er nok den
> du skal bruge.

Jeg vil se nærmere på den.
Tak ska du ha :)