Bedste gratis Newsreader?
Fra : Peter Perlsø

Dato : 26-10-02 15:15

Til OS X:

MT-Newswatcher?
Newsflash?
NewswatcherX?
RadicalNews?
Tin Newsreader?

--
http://neglesaks.dk
Hvordan redder man en politisk korrekt person fra at drukne?
- Skyder ham før han rammer vandet.
Der fødes en Flemming Rubini hver dag - brug kondom!

Fra : David Blangstrup

Dato : 26-10-02 15:30

On Sat, 26 Oct 2002 16:15:24 +0200, Peter_Perlsø wrote
(in message <1fko53p.1v2xpxb30rwd8N%hestepest@neglesaks.dk>):

> Til OS X:
>
> MT-Newswatcher?
> Newsflash?
> NewswatcherX?
> RadicalNews?
> Tin Newsreader?

Nåeh, det er dig, Peter. Hvad skulle alt det fis til for?

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk

Fra : Jonas Voss

Dato : 26-10-02 15:30

On Sat, 26 Oct 2002 16:15:24 +0200, Peter <hestepest@neglesaks.dk> wrote:

> Til OS X:
>
> MT-Newswatcher?
> Newsflash?
> NewswatcherX?
> RadicalNews?
> Tin Newsreader?

slrn!

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-02 17:22

Peter Perlsø <hestepest@neglesaks.dk> wrote:

> Til OS X:

> MT-Newswatcher?
> Newsflash?
> NewswatcherX?
> RadicalNews?
> Tin Newsreader?

Hva' med at få registreret MacSOUP?
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Peter Perlsø

Dato : 27-10-02 12:08

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:

> Hva' med at få registreret MacSOUP?

Ah, nu virker TDC's server for mig igen.

MacSoup kører af helvede til i OS X for et en glorificeret
word-processor.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-10-02 19:45

In article <1fko53p.1v2xpxb30rwd8N%hestepest@neglesaks.dk>, Peter Perlsø wrote:
> Til OS X:
>
> MT-Newswatcher?
> Newsflash?
> NewswatcherX?
> RadicalNews?
> Tin Newsreader?

SLRN i terminalen.

Fra : Peter Perlsø

Dato : 27-10-02 12:09

Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> SLRN i terminalen.

SLRN: command not found.

Fra : Jonas Voss

Dato : 27-10-02 12:35

On Sun, 27 Oct 2002 12:08:31 +0100, Peter <hestepest@neglesaks.dk> wrote:

> SLRN: command not found.

Blev nød til at bryde nedenstående URL, skal skrives på én linie i
terminal.app:

curl -O
ftp://ebv.mimnet.northwestern.edu/
pub/macosx/slrn/slrn-0.9.7.4-macosx-10.2.tar.gz
<ret>

cd / <ret>

tar xzvf ~/slrn-0.9.7.4-macosx.10.2.tar.gz <ret>

emacs /usr/local/share/doc/slrn/README <ret>

God fornøjelse.

Fra : Peter Perlsø

Dato : 27-10-02 12:51

Jonas Voss <usenet@verture.net> wrote:

> God fornøjelse.

Gulp.

Fra : Jonas Voss

Dato : 27-10-02 12:53

On Sun, 27 Oct 2002 12:51:06 +0100, Peter <se.min@reply-to.com> wrote:

> Gulp.

Det er ikke så galt. Jeg mener, selv jeg kunne installere det (:

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 22-11-02 20:33

Jonas Voss <usenet@verture.net> writes:

> curl -O
> ftp://ebv.mimnet.northwestern.edu/
> pub/macosx/slrn/slrn-0.9.7.4-macosx-10.2.tar.gz
> <ret>

Minder mig om, at wget er mam, selvom det vist ikke foelger med OSX
som standard.

-j

--
Janus Sandsgaard
Calle Crespo 20, 3B - Sopocachi - La Paz

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 22-11-02 20:51

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Minder mig om, at wget er mam, selvom det vist ikke foelger med OSX
> som standard.

Hvordan er wget meget enklere end curl om jeg må spørve?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Jonas Voss

Dato : 22-11-02 23:00

On Fri, 22 Nov 2002 20:51:22 +0100, Michael <mta@mac.com> wrote:

> Hvordan er wget meget enklere end curl om jeg må spørve?

wget er ikke nødvendigvis enklere, men den kan lave rekursive
nedlastninger, *det* er mam.

Janus skrev vist heller ikke det var enklere end curl, eller har jeg
misforstået noget?

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 23-11-02 11:25

Jonas Voss <voss@dev.null.dk> wrote:

> wget er ikke nødvendigvis enklere, men den kan lave rekursive
> nedlastninger, *det* er mam.

Det er vist også noget nær det eneste wget kan som curl ikke kan.

> Janus skrev vist heller ikke det var enklere end curl, eller har jeg
> misforstået noget?

Næh det det gjorde han skam ikke!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Jonas Voss

Dato : 23-11-02 17:48

On Sat, 23 Nov 2002 11:25:03 +0100, Michael <mta@mac.com> wrote:

> Det er vist også noget nær det eneste wget kan som curl ikke kan.

Skal jeg ikke kunne sige, jeg har ikke læst man-siderne til begge
applikationer ekstensivt (:

> Næh det det gjorde han skam ikke!

Ok.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 24-11-02 02:07

mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) writes:

> Hvordan er wget meget enklere end curl om jeg må spørve?

"Det har jeg aldrig sagt"

-j

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 24-11-02 04:55

--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Jonas Voss

Dato : 22-11-02 22:56

On 22 Nov 2002 20:33:28 +0100, Janus <spam@janus.dk> wrote:

> Minder mig om, at wget er mam, selvom det vist ikke foelger med OSX
> som standard.

Nej, det er nemlig en af Fink-velsignelserne. Jeg anvendte curl i det
ovenstående da indlægget dermed havde gyldighed for lidt flere
mennesker, også hvis de skulle finde det Grougle i en fjern fremtid.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-10-02 12:37

In article <1fkpnr6.vl4bzbqiugu8N%hestepest@neglesaks.dk>, Peter Perlsø wrote:

> SLRN: command not found.

så slrn da.

Du skal muligvis smide Developer tools og Fink ind først
og starte med "fink install slrn"

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 22-11-02 20:31

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> writes:

> SLRN i terminalen.

Uha. Det begynder at blive mamge slrn-folk her i gruppen. Hyggeligt
med diversitet.

-j

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-11-02 22:02

In article <1fko53p.1v2xpxb30rwd8N%hestepest@neglesaks.dk>,
hestepest@neglesaks.dk (Peter Perlsø) wrote:

> MT-Newswatcher?

Glimragende on-line reader med GUI, man kan endda hente sin .newsrc over
ftp og dermed dele gruppelister med eks. gnus eller emacs. Kort sagt:
den bedste newsreader til Aqua.

> Newsflash?

Ubrugelig pga af problemer med både iso-latin og ustabilitet.

> NewswatcherX?

Næsten ubrugelig, da den ikke kan læse iso-latin. Kommer slet ikke i
nærheden af MT.

> RadicalNews?

Helt igennem ubrugelig med mindre du kører NextStep, Openstep eller Mac
OS X Server 1-1.2 (aka Rapsody)

> Tin Newsreader?

Sikkert, men hvorfor ikke slrn

NB. du glemte to ganske gode opensource newsreadere:

Mozilla: ganske brugbar til lejlighedsvis usenetbrug, i sammenligning
med visse af de alternativer du her har nævnt.

gnus: god men indlæringskurven er ret stejl.

Besides, if you can't get a decent kernal panic <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living? <aim://reippuert>

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-11-02 22:54

> Glimragende on-line reader med GUI, man kan endda hente sin .newsrc over
> ftp og dermed dele gruppelister med eks. gnus eller emacs. Kort sagt:
> den bedste newsreader til Aqua.

Hvad i himlens navn er der nu galt med MacSOUP? Det kan godt være, at OS
X versionen er en beta, men den kører helt stabilt. Men OK, den er
selvfølgelig ikke HELT gratis. Den er jo shareware.

Dengang MacSOUP ikke var kommet til OS X, prøvede jeg flere af de andre.
Bl.a. MT-Newswatcher kørte jeg længe med. Jeg kunne bare ikke forliges
med ikke at have en ordentlig træstruktur. Trådene i diskussioner er
ofte meget forgrenede, og i ofte henviser folk til noget, der er sagt i
andre grene af tråden. Med MacSOUP kan man lynhurtigt navigere rundt i
alle forgreninger af en diskussion. Og da indlæggene ligger på
harddisken, sker det momentant. I MT-Newswatcher kunne jeg godt finde ud
af at gå baglæns i tråden, men kun i lige linie, og den åbnede alle
indlæg. Og så tager i hvert fald på min supercomputer en del meget lange
sekunder. Jeg ved ikke, om det bare er min computer, der er langsom, men
jeg har da kabelnet på 256 Mbit/s, eller hvad enheden nu er, så
forbindelsen er da nogenlunde.

Hyggeligt at høre fra dig Morten. Jeg tænkte netop i dag, at du ikke
havde skrevet længe, men der er netop løbet 17 indlæg fra dig ind på
computeren. Du har vist haft en travl aften
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Johnny Louis

Dato : 13-11-02 02:22

Hej Morten.
Send min computer tilbage eller tilbyd et engangsbeløb til en gang for
alle at afvikle sagen på ordentlig vis.

Alt andet syntes jeg er uværdigt, mange har mailet til mig og spurgt om
det er rigtigt at du overhovedet ikke reagerer på mine skrivelser og jeg
må bedrøve dem med at det desværre er sandt.
Johnny Louis

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 22-11-02 20:35

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> gnus: god men indlæringskurven er ret stejl.

Gnus er vel ikke vanskeligere at laere end slrn?

-j