dags nr. i delphi3
Fra : Poul-Erik Nielsen

Dato : 26-10-02 14:50

Hej med jer

jeg vil gerne vide hvordan man finder dagens nr. eks. 4 jan. = 4 og 2 feb. =
33 osv. husk skudår.

mvh
pen

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 26-10-02 18:02

Poul-Erik Nielsen says in dk.edb.programmering.pascal:
> jeg vil gerne vide hvordan man finder dagens nr. eks. 4 jan. = 4 og 2 feb. =
> 33 osv. husk skudår.

Hvis man benytter de indbyggede datofunktioner tages der
automatisk hensyn til skudår.

var
countDate, jan1: TDateTime;
year, month, day: Word;
begin
countDate:= Now; // Eller hvilken dag man nu vil
// have dagsnummeret for
DecodeDate(countDate, Year, Month, Day);
Month:= 1; Day:= 1;
jan1:= EncodeDate(Year, Month, Day);
Result:= IntToStr(Trunc(countDate-jan1)+1);
--
Toke Eskildsen <URL:http://www.daimi.au.dk/~darkwing/>

Fra : Poul-Erik Nielsen

Dato : 31-10-02 22:31