pension - personligt tillæg
Fra : Onix

Dato : 26-10-02 14:36

Davs,

jeg har et spg. som jeg håber en kyndig kan give mig et svar på, meget gerne
med jurdisk henvisning til hjemme i lovgivningen, mit spg. er som følger;

Må en kommune bede en pensionist (førtids, alm. osv.) om at udnytte alle
lånemuligheder (fx banken, lån i friværdi) inden der kan tages stilling til
om man er beretttiget til tilskud efter pensionslovens § 17, personligt
tillæg ?

Jeg ved at der i aktivlovens § 81, er mulighed for at en klient skal
dokumentere at der ingen lånemuligheder er i form af fx skrivelse fra sin
bank på at vedkommende ikke kan låne.

Håber nogle kan hjælpe ift. ovenstående, tak.

Onix

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 26-10-02 15:29

Onix skrev:
> [...]
> alle lånemuligheder (fx banken, lån i friværdi) inden der kan tages
> stilling til om man er beretttiget til tilskud efter pensionslovens §

Hvis du sidder i siautionen, så bed kommunen om at begrunde deres
ide/anmodning skriftligt - så skal de jo henvise til hvilken § der
angiver hjemmel til det

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk