Forbindelse til database over internettet
Fra : Claus

Dato : 26-10-02 14:09

Jeg stillede for et stykke tid siden et spørgsmål om det var muligt at
oprette en forbindelse til en access database der lå på en web adresse,
gennem java.
Jeg prøvede med en dsn less forbindelse, men det virkede ikke.
Fik at vide, at man ikke kunne tilgå en database over http.
Jeg har siden bikset med det, og det er nu lykkedes.
Jeg ved ikke om et har noget, at gøre med at vi er skiftet til windows xp
samt access xp, brugte 97 før.
Jeg bruger stadig den samme java version
1.3.1_03
Jeg brugt dette kode, som gav en fejlmeddelse.

con = DriverManager.getConnection("jdbcbc:Driver={MicroSoft Access Driver
(*.mdb)};DBQ=//www.minside.dk/db/test.mdb");

Fejlkoden var:
An unexpected exception has been detected in native code outside the VM.
Unexpected Signal : EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION occurred at PC=0x3d0072
Function name=(N/A)
Library=(N/A)

NOTE: We are unable to locate the function name symbol for the error
just occurred. Please refer to release documentation for possible

Local Time = Wed Oct 23 16:21:47 2002
Elapsed Time = 5
#
# The exception above was detected in native code outside the VM
#
# Java VM: Java HotSpot(TM) Client VM (1.3.1_03-b03 mixed mode)

Og den har jeg set lidt af før, dengang jeg legede med RMI, hvis man ikke i
java policytool gav all permissions kunne en lign. fejl komme, så jeg gik
ind i policytool, og valgte all permisions og så viker det.
Og jeg kører det fra en pc der ikke har databasen liggende eller har en odbc
sti til den.
Det eneste problem er, at en simpel forespørgsel tager godt og vel 1 min.
før der sker noget.

-claus

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 27-10-02 12:13

"Claus" <no@spam.me> skrev i en meddelelse
> Jeg stillede for et stykke tid siden et spørgsmål om det var muligt at
> oprette en forbindelse til en access database der lå på en web adresse,
> gennem java.

Hvad med brug af Servlets til håndtering af forbindelse til Databasen... var
det eventuelt en brugbar løsning?

\Mandal

Fra : Jonathan Stein

Dato : 01-11-02 20:38

Claus wrote:

> con = DriverManager.getConnection("jdbcbc:Driver={MicroSoft Access Driver
> (*.mdb)};DBQ=//www.minside.dk/db/test.mdb");

Mener du "www.minside.dk" - eller brugte du bare Lars Hjoernes domæne som et
eksempel?

> Det eneste problem er, at en simpel forespørgsel tager godt og vel 1 min.
> før der sker noget.

Hvor meget fylder databasen?

M.v.h.

Jonathan