FTP i Mac OS 10.1
Fra : Martin Larsen

Dato : 26-10-02 13:08

Hejsa

Jeg vil spørge, om der er et indbygget FTP-program i OS X, således at jeg
kan komme i kontakt med mit webhotel hos TDC?

Hvis ikke, hvilke programmer kan da anbefales til OS X?

Hilsen Martin

Fra : Jonas Voss

Dato : 26-10-02 13:28

On Sat, 26 Oct 2002 14:08:02 +0200, Martin <mtlsREMOVE@THISmac.com> wrote:

> Jeg vil spørge, om der er et indbygget FTP-program i OS X, således at jeg
> kan komme i kontakt med mit webhotel hos TDC?

Der er et indbygget, men det er kommandoliniebaseret. Der er faktisk
indtil flere, men det nemmeste er nok at fyre op under terminal.app
[~/Applications/utilities/] og skrive

% ftp <hostaddress>

Så har du en ftp session ligesom på en DOS-sveske.

> Hvis ikke, hvilke programmer kan da anbefales til OS X?

Interarchy
Transmit
Netfinder
OSXigen

Der kommer nok flere forslag fra andre i gruppen.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-10-02 19:47

In article <B9E05242.330B%mtlsREMOVE@THISmac.com>, Martin Larsen wrote:
> Hejsa
>
> Jeg vil spørge, om der er et indbygget FTP-program i OS X, således at jeg
> kan komme i kontakt med mit webhotel hos TDC?
>
> Hvis ikke, hvilke programmer kan da anbefales til OS X?

Der er ftp i terminalen, og du kan bruge Internet Exploder.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 28-10-02 01:25

Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> Der er ftp i terminalen, og du kan bruge Internet Exploder.

Finder har skam også en ftp-klient indbygget. Den virker dog ikke altid
så stabilt. Nok fordi man ikke har muligheder for at tilpasse den.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Martin Larsen

Dato : 28-10-02 10:46

> Finder har skam også en ftp-klient indbygget. Den virker dog ikke altid
> så stabilt. Nok fordi man ikke har muligheder for at tilpasse den.

Kan man både kopiere til og fra serveren i de nævnte programmer?

/Martin

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 28-10-02 21:32

Martin Larsen <larsenlarsenFJERN@DETTEhotmail.com> wrote:

> Kan man både kopiere til og fra serveren i de nævnte programmer?

Ja med undtagelse af IE!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Jesper

Dato : 28-10-02 21:43

> Kan man både kopiere til og fra serveren i de nævnte programmer?
>
> /Martin

FTP i terminalen, JA
IE, NEJ (kun download)
FTP i Finder, NEJ (Kun download)
--
Jesper myem@il -> lustmagnet {at} sexmagnet [dot] com

It said "Insert disk #3", but only 2 will fit!

Fra : Jesper

Dato : 28-10-02 21:43

> Finder har skam også en ftp-klient indbygget. Den virker dog ikke altid
> så stabilt. Nok fordi man ikke har muligheder for at tilpasse den.

Det undre mig at Apple indbygger en så dålig og ustabil FTP klient i
Finder og så kan den heller ikke uploade.

Fra : Anders Hedegren

Dato : 28-10-02 12:39

Martin Larsen <mtlsREMOVE@THISmac.com> wrote:

> Hvis ikke, hvilke programmer kan da anbefales til OS X?

Jeg kan varmt anbefale Transmit (www.panic.com/transmit), det er en god
FTP-klient, især i version 2 der lige er kommet ud.

Anders

Fra : Peter Perlsø

Dato : 28-10-02 15:04

Anders Hedegren <me@NOSPAMiceduck.com> wrote:

> Jeg kan varmt anbefale Transmit (www.panic.com/transmit), det er en god
> FTP-klient, især i version 2 der lige er kommet ud.

Enig. OSX'et (prøv at udtale det), intuitiv, flot.

--
http://neglesaks.dk
Hvordan redder man en politisk korrekt person fra at drukne?