oppudsning
Fra : Finn

Dato : 26-10-02 12:50

Jeg har lige fået fingre i en Honda CB900F fra 1983

En laaaaang vinter ligger jo foran, så nu skal tiden bruges til at pudse.
I gamle dage - 70'erne - brugte jeg autosol til at pudse alu delene.
Men er der en hurtigere og bedre metode til at pudse sideskjole m.m. på
motoren.
Tænker på om man kunne anvende en skruemaskine med en pudseskive af en
slags. Men hvad slags skive og hvad med pudsemidlet. Det bliver jo varmt
hvis man bruger værktøj. (omdrejninger = varme)

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 26-10-02 18:46

Honda bruger ofte aluminiumsdæksler lakeret med klarlak - så hvis de ikke er
decideret forvitrede, ville jeg nøjes med at give dem noget lakrens med
efterfølgende autovoks. Får du ikke hele lakken væk, inden du begynder
poleringsarbejdet, kan det give en ujævn polering...

Fra : OK

Dato : 27-10-02 14:29

Jeg har oppudset min gamle Honda med rondel i boremaskinen + pudsemiddel.
Meget effektivt - det bliver lige så flot som (næsten) krom, men holder kun
en enkelt dag!!!
Der skal muligvis klar lak på bagefter?
mvh Ole CB900F 1982

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 28-10-02 22:40

"OK" <ole_k@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har oppudset min gamle Honda med rondel i boremaskinen + pudsemiddel.
> Meget effektivt - det bliver lige så flot som (næsten) krom, men holder
> [...]
Jeg har en gammel cb750 med poleret topdæksel+generatordæksel, og det er
ikke lakeret, jeg polerer det bare med en gang autosol af og til, det holder
udemærket...
--
Mvh Claus
(cb750 f2 '77 ikke så blank lige nu, men adskilt)

Fra : Finn

Dato : 30-10-02 13:56

> "OK" <ole_k@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
pudsemiddel.