Hjælp til demontering af tank m.v.
Fra : Birte Nielsen

Dato : 26-10-02 12:24

Hej Gruppe

Jeg er ret ny herinde, men håber alligevel at kunne få hjælp til mit lille
problem. Jeg vil lige gøre opmærksom på at jeg ikke er noget teknisk orakel,
så jeres svar må helst ikke være alt for tekniske.

Jeg skal demonterer alle lakerede dele på min GSX 600 F, da disse skal
lakeres. Jeg har uden problemer fjernet forreste kåbedel, men kan ikke løsne
de skruer der fastholder de plasticdele der dækker bagenden. Det er to
skruer der er placeret lige under bagsædet der sidder temmelig godt fast,
kærven er begyndt at være lidt "rund", så det er svært at få ordentlig fat
med en skruetrækker. Nogle gode forslag??

Derudover skal jeg have demonteret tanken, hvorledes gøres dette?? hvordan
tømmes denne 100% inden demontering, da jeg helst ikke vil have benzin på
mit gulv. Er der nogle der kan henvise til et link med beskrivelse af
hvorledes dette gøres, gerne med billeder.

På forhånd tak.

Birte
GSX 600 F, der bliver MEGET flot.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 26-10-02 21:03

> [...]
orakel,
> så jeres svar må helst ikke være alt for tekniske.

Selvfølgelig kan du få hjælp - også så det er til at forstå!

> [...]
> kærven er begyndt at være lidt "rund", så det er svært at få ordentlig fat
> med en skruetrækker. Nogle gode forslag??

Prøv som det første at sprøjte noget WD40 eller rustolie af en art på
skruerne, og lad dem så side et par dag, med gentagne påføringer at olie.
Derefter burde du (alt efter hvor smadrede de er i kærven) kunne tage
skruetrækkeren og slå den med en hammer ind i kærven. Husk nu at være
forsigtig, når det er kåbedele du slår på!
....Derefter kan du måske få dem løs.

> [...]
> mit gulv. Er der nogle der kan henvise til et link med beskrivelse af
> hvorledes dette gøres, gerne med billeder.

Det med linket og billederne kan jeg ikke hælpe dig med, men jeg kan
fortælle dig at der er en vakumhane på tanken, så den automatisk lukker, når
ikke motoren kører.
Derfor burde du roligt kunne skrue tanken af og tage slangerne af, uden det
p.... ud med benzin.
Det skal lige siges at der kan dryppe lidt benzin ud af hanen, efterhånden
som du vender og drejer tanken.
Jeg har ikke erfaring med din mc, men tanken burde vel bare side fast med 2
skruer lige under sadlen, og derefter burde den vel være til at tage af?
Mht. at få tanken helt tømt for benzin, så sæt hanen på pri, så benzinhanen
er helt åben.
Når ikke du kan få mere benzin ud, skruer du bare hanen af og jongelere lidt
med tanken til det sidste er ude... skulle der være en enkelt sjat tilbage,
kan du bare åbne låget og lade den stå helt åben et par dage... så er det
sidste fordampet.

Jeg er i øvrigt selv igang med samme krig, med at få kåbedele og tank af og
sendt til maler...

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Jens Rafaelsen

Dato : 27-10-02 10:04

"Birte Nielsen" <birdie-babe@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> kærven er begyndt at være lidt "rund", så det er svært at få ordentlig fat
> med en skruetrækker. Nogle gode forslag??

Hvis du har et bit-sæt, så prøv at finde en bit der passer bedre end
skruetrækkeren. Gerne en, der er lidt spidsere og går dybere ind i kærven.
Men WD40 og et par slag på skruetrækkeren burde også kunne hjælpe som nævnt
andetsteds.

> Derudover skal jeg have demonteret tanken, hvorledes gøres dette?? hvordan
> tømmes denne 100% inden demontering, da jeg helst ikke vil have benzin på
> mit gulv.

Først fjerner du skruerne under sædet, der holder benzintanken. Herefter
stilles benzinhanen på ON. På benzinhanen er der monteret tre slanger, der
skal pilles af. De to af dem sidder på hver side af benzinhanen, og sidder
fast med låseringe, som burde kunne tages af med fingrene eller en
skruetrækker (pas på ikke at ridse/skære i slangen). Den sidste sidder bag
på benzinhanen, og skulle være til at trække af med fingrene. Hvis du vil
have tømt tanken nu, sætter du en slange på studsen på benzinhanen ved PRI
indstillingen, drejer hanen over på PRI, og benzinen skulle løbe ud i
slangen. Når der ikke kommer mere sættes hanen tilbage til ON.

Yderligere skal du på højre side af motorcyklen have trukket stikket til
benzinindikatoren af. Det er en tynd ledning, der løber fra undersiden af
tanken og bliver samlet i to japanstik. Endelig trækker du
udluftningsslangerne fri af motorcyklen, og tanken skulle være til at løfte
bagud og op.

Når du har tanken helt af, vender og drejer du den, for at få det sidste
benzin ud.

mvh
Jens Rafaelsen
GSX600F