Hastighederne og frankendelse af kørekort.
Fra : Monsieur

Dato : 26-10-02 07:19

Er der nogen her der ved hvad reglerne er hvis jeg nu f.eks bliver målt til
90 på min 45 knallert, frankeder de mig så mit kørekort qva reglen om 70%
hastighedsoverskridelse?? eller gælder der de samme regler som en alm
knallert bøde og stille i syningshal til godkendelse af køretøjet eller
hvordan.
Spørger fordi jeg har en rs 50 der render 120 og lever samtidig af mit /
mine kørekort så derfor har jeg ikke RÅD til at miste det!!!

Jens

Fra : Kim Larsen

Dato : 26-10-02 09:15

"Monsieur" <fnug@olesen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Spørger fordi jeg har en rs 50 der render 120 og lever samtidig af mit /
> mine kørekort så derfor har jeg ikke RÅD til at miste det!!!

Bliver du snuppet med mere end 74 km/t så ryger pappet.

Kim Larsen

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 26-10-02 10:14

> Bliver du snuppet med mere end 74 km/t så ryger pappet.

Afhænger af hvordan du ellers har kørt og ( typisk ) MC-betjentens humør. De
er også klar over at 45 er en vanvittig hastighed at færdes med i Dansk
trafik. Hvis du overholder gældende færdselsregler ( vigepligt,
overhalinger, etc. ) og kører inden for hastighedsgrænserne for biler (
50,80 ) slipper du for meget. Motorvej holder du dig selvfølgelig fra. Er
selv blevet stoppet en 10 gange, alle gange med over 45 hvilket kun har
resulteret i 1 bøde da jeg ikke overholdt færdselsreglerne ( overhaling
mellem 2 rækker biler med 200 meter kø ). Det hjælper samtidig at være over
lømmelalderen ( 36 ) og at ha' et klistermærke både for forsikring og donor
( organ ) klistret i sit kørekort. Hvis din RS kører 120 og du SKAL bruge
dit kørekort så hold dig til maks 80 og kør efter forhold ( lys, vejens
beskaffenhed, udsyn ) og hastighedsregler der gælder for biler. Og lad vær
med at betragte politiet som din fjende. Han forsøger blot at sørge for at
vi alle kommer nogenlunde forsvarligt hjem uden at vejene bliver til
selvjustits-fart-racer-baner.

MVH Anders

Fra : Neser

Dato : 26-10-02 14:37

> Bliver du snuppet med mere end 74 km/t så ryger pappet.
>
> Kim Larsen

Næsten rigtigt, man kommer til orienterende køreprøve, og mister pappet
betinget (medmindre man dumper køreprøven, så er det vist væk..)

Men det er nu godt nok først ved 76,5 km/t! (45*70% = 76,5)

- Neser

Fra : PicA2

Dato : 31-10-02 21:30

Hvad med en 30 knallert ?? :)

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 31-10-02 22:44

> Hvad med en 30 knallert ?? :)

Der kan man vistnok også miste sit bilkørekort, hvis man dummer sig ALT for
mange gange.

Ellers er MAX. TOPHASTIGHED for knallen: 33 km/t.

// Troels