/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
hvad giver i i forsikring ?
Fra : Jesper Pedersen


Dato : 25-10-02 19:51

Hejsa

Jeg er ved at går min forsikringer igennem, Og har haft en Topdanmark mand
på besøg, men efter at have læst lidt i gruppen kan jeg se der er stor
forskel på hvad folk giver, hvis nu jeg lægger ud, er der så andrer som osse
vil fortælle hvad de giver, så jeg har lidt at sammenligne med, jeg troede
selv at TopDK var det billigeste, men vil gerne have det bekræftet, eller
omvendt

har haft MC kørtkort i 11 år, medhensyn til bil er jeg elitebilist

mc CB750F 83´

Provins, Ansvar 1850.- kr med 4 mrd stilstand, og ca 6500.- kr i kasko
selvrisko ca 4000.- kr

Topdanmark, Ansvar 1100.- kr med 3 mrd stilstand og kasko 3033,- kr med
selvrisko 4300.- kr ( der er med indregnet en rabat på 15%, da fruens job
har aftale med TopDK )

Mvh Jesper
CB750F 83´





 
 
Hans Paulin (25-10-2002)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 25-10-02 20:03


"Jesper Pedersen" <duval@FJERNDETTEgrov.dk> skrev i en meddelelse
news:apc3ri$4ig$1@dknews.tiscali.dk...
> Hejsa
>
> Jeg er ved at går min forsikringer igennem, Og har haft en Topdanmark mand
> på besøg, men efter at have læst lidt i gruppen kan jeg se der er stor
> forskel på hvad folk giver, hvis nu jeg lægger ud, er der så andrer som
osse
> vil fortælle hvad de giver

....jeg betalte 1193,- kr. i april for et helt års ansvar hos Top - men har
så betalt ekstra 300,50 kr i juli grundet forhøjede erstatninger = ialt
1493,50 kr. - har ikke andre forsikringer hos dem...

....har haft mc-kort i 29 år - ingen skader de sidste 20 år...er medlem af
MCTC...
--
Med venlig hilsen
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)


JBH (25-10-2002)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 25-10-02 23:54


>Hans Paulin skrev i meddelelsen ...

Snip


>...jeg betalte 1193,- kr. i april for et helt års ansvar hos Top - men har
>så betalt ekstra 300,50 kr i juli grundet forhøjede erstatninger = ialt
>1493,50 kr. - har ikke andre forsikringer hos dem...
>
>...har haft mc-kort i 29 år - ingen skader de sidste 20 år...er medlem af
>MCTC...


Hej.

Har du en ide om hvor meget rabat du får som medlem af MCTC ?
Hvad er din selvrisiko og må du køre hele året ?
Hvor i landet er du forsikret ?


mvh
JBH





Hans Paulin (26-10-2002)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 26-10-02 02:37


"JBH" <JBH@12move.dk> skrev i en meddelelse news:apci44$rl2$1@sunsite.dk...
>
> >
> Har du en ide om hvor meget rabat du får som medlem af MCTC ?

....nej - det kan jeg ikke huske...

....men i sin tid oversteg rabatten medlemskabet, p.t. kr. 190,-

> Hvad er din selvrisiko

0 kr.

> og må du køre hele året ?

....ja - jeg må køre hele året...

> Hvor i landet er du forsikret ?

Sønderjylland...
--
Med venlig hilsen
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)




Claus Rolsted (28-10-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 28-10-02 02:11

"Hans Paulin" <niluap@tiscali.danmark> skrev i en meddelelse
news:9nmu9.178366$Qk5.6212558@news010.worldonline.dk...
> > Har du en ide om hvor meget rabat du får som medlem af MCTC ?
> ...nej - det kan jeg ikke huske...

Det kan jeg. Det er 15%.


> > og må du køre hele året ?
> ...ja - jeg må køre hele året...

TopDanmarks almindelige forsikring dækker ikke vintermånederne, men så kan
man jo udvide ved at betale lidt ekstra.

--

mvh. Claus Rolsted
Honda CX 500 Standard, 1983 og
Vespa ET2 møvert-style
DMCN#618 | http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=89





Armand (28-10-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-10-02 12:57


> "Jesper Pedersen" <duval@FJERNDETTEgrov.dk> skrev i en meddelelse
> news:apc3ri$4ig$1@dknews.tiscali.dk...
> > Hejsa
> >
> > Jeg er ved at går min forsikringer igennem, Og har haft en
Topdanmark mand
> > på besøg, men efter at have læst lidt i gruppen kan jeg se der er
stor
> > forskel på hvad folk giver, hvis nu jeg lægger ud, er der så andrer
som
> > osse vil fortælle hvad de giver

Jeg har lige været møllen igennem for at få forsikret Lillefrøen (den
har sat sig Michael!):
Hvor Codan, der står for alle mine øvrige forsikringer, telefonisk
startede med et bud på 12.000,- om året imod Top DK's 5.100,- incl
MCTC-rabat, endte jeg alligevel på samme 5.100,- efter en grundig
konsultering af mit nærmeste Codan-kundecenter.
Codans 5.100,- står i kontrast til Top DK, derved at jeg ikke behøver at
bruge 3-500 kr årl. på TuringSnydt, samt at præmien er for 12 mdr's
kørsel, hvor top DK's er for 9! - Codan stilstandsforsikrer til 20%

Detaljer:
Lillefrøen er en ZXR 400, og jeg har kørt skadefrit siden '78.
Ca. 5.000,- var forøvrigt præcis den grænse jeg havde besluttet mig for
at en kasko måtte være værd!

--
Armand.







BoS (26-10-2002)
Kommentar
Fra : BoS


Dato : 26-10-02 00:50


"Jesper Pedersen" <duval@FJERNDETTEgrov.dk> skrev i en meddelelse
news:apc3ri$4ig$1@dknews.tiscali.dk...
> Hejsa
>
> Jeg er ved at går min forsikringer igennem, Og har haft en Topdanmark mand
> på besøg, men efter at have læst lidt i gruppen kan jeg se der er stor
> forskel på hvad folk giver, hvis nu jeg lægger ud, er der så andrer som
osse
> vil fortælle hvad de giver


6083,- med kasko og vinterdækning (elite) i Runa

Det ville have været 1000,- mindre uden vinterdækning - den får jeg vist
ikke brug for lige forløbig.
Men hvis jeg kender mig selv ret, kommer der en dejlig dag i februar, hvor
solen skinner og vintergækkerne og erantiserne står og smiler til mig, og så
ofrer jeg sgu gerne 1000 kr xtra samt et par fingre og en uge i sengen på en
lille tur. Glæder mig allerede!!! ) JiHaaaaaaaaaaaaaaa

mvh Bo
Honda VTR1000F
RUNA RULES!!! (hvis man nåede at blive medlem inden "dødslisten" blev taget
i brug)



Carsten (26-10-2002)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 26-10-02 02:41

Ja, men bare vent til du skifter MC'en ud

Carsten (tidligere Runa, nu Tjenestemændenes fors)

"BoS" <elskak@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:apclb5$apu$1@sunsite.dk...
> RUNA RULES!!! (hvis man nåede at blive medlem inden "dødslisten" blev
taget
> i brug)



Michael Lyngbøl (26-10-2002)
Kommentar
Fra : Michael Lyngbøl


Dato : 26-10-02 11:06

On Sat, 26 Oct 2002 03:41:21 +0200, Carsten wrote:
> Ja, men bare vent til du skifter MC'en ud
>
> Carsten (tidligere Runa, nu Tjenestemændenes fors)

Ditto. Min forrige MC (CBR600) var kaskoforsikret i Runa til en rimelig
fornuftig pris.

Så skiftede jeg den ud med en 9'er -> Topdanmark. Av.

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
ZX-9R

Carsten (26-10-2002)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 26-10-02 02:44

MC kort i 7 år, skadesfri i over 10 år (noget via bil), og stadigvæk en
totalt screwed forsikringspræmie på kr. 8K. Helt ubrugelig hvis det ikke
lige var fordi der (vistnok) bliver stjålet en del MCs her i KBH.

Carsten

"Jesper Pedersen" <duval@FJERNDETTEgrov.dk> skrev i en
meddelelse news:apc3ri$4ig$1@dknews.tiscali.dk...
> Jeg er ved at går min forsikringer igennem, Og har haft en Topdanmark mand
> på besøg, men efter at have læst lidt i gruppen kan jeg se der er stor
> forskel på hvad folk giver, hvis nu jeg lægger ud, er der så andrer som
osse
> vil fortælle hvad de giver
> har haft MC kørtkort i 11 år, medhensyn til bil er jeg elitebilist




Monsieur (26-10-2002)
Kommentar
Fra : Monsieur


Dato : 26-10-02 07:14

Hmm har godt nok solgt min men gav omkring 600,- i 2002 ren ansvar og så kom
der en efter regning på omkring 200 pga de forhøjede ansvarserstatninger.
Jeg bruger en forsikringsmægler og i kan finde hans side på www.v-r.dk han
er en kanon gut og han koster dig ikke noget han bliver betalt af de
forsikringer han sælger og er IKKE bundet til et selskab kan derfor hele
tiden finde de billigste.

Jens
"Carsten" <carjak@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
news:apcs39$75n$2@jarjarbinks.mobilixnet.dk...
> MC kort i 7 år, skadesfri i over 10 år (noget via bil), og stadigvæk en
> totalt screwed forsikringspræmie på kr. 8K. Helt ubrugelig hvis det ikke
> lige var fordi der (vistnok) bliver stjålet en del MCs her i KBH.
>
> Carsten
>
> "Jesper Pedersen" <duval@FJERNDETTEgrov.dk> skrev i en
> meddelelse news:apc3ri$4ig$1@dknews.tiscali.dk...
> > Jeg er ved at går min forsikringer igennem, Og har haft en Topdanmark
mand
> > på besøg, men efter at have læst lidt i gruppen kan jeg se der er stor
> > forskel på hvad folk giver, hvis nu jeg lægger ud, er der så andrer som
> osse
> > vil fortælle hvad de giver
> > har haft MC kørtkort i 11 år, medhensyn til bil er jeg elitebilist
>
>
>



BoS (26-10-2002)
Kommentar
Fra : BoS


Dato : 26-10-02 09:52

Det hjælper lidt på overblikket, hvis I skiver hvilken mc, i har forsikret
:-/

mvh Bo



wheeler (26-10-2002)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 26-10-02 19:25


"Monsieur" <fnug@olesen.dk> skrev i en meddelelse
news:3dba321b$0$28797$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hmm har godt nok solgt min men gav omkring 600,- i 2002 ren ansvar og så
kom
> der en efter regning på omkring 200 pga de forhøjede ansvarserstatninger.
> Jeg bruger en forsikringsmægler og i kan finde hans side på www.v-r.dk han
> er en kanon gut og han koster dig ikke noget han bliver betalt af de
> forsikringer han sælger og er IKKE bundet til et selskab kan derfor hele
> tiden finde de billigste.
>

[KLIP]

Helt enig - han er en kanon fin gut.....MEN

Du glemmer at fortælle, at der for eftertiden ikke kan tegnes forsikring på
MC med mindre man har husforsikring i samme selskab - dvs. at fattigrøve
uden fast ejendom er afskåret

Wheeler
TDR 125R - sælges nu for 15K (spar 3 K
RD 350 YVPS (kører nogenlunde stabilt)




Rune \(Bandit600R\) (26-10-2002)
Kommentar
Fra : Rune \(Bandit600R\)


Dato : 26-10-02 09:52

Jeg er hos Fair, jeg har en Suzuki GSF 600 Bandit der koster 5162kr for
ansvar og kasko, Jeg har kørt i 5 år...
--
Venlig hilsen Rune (bandit600R)
http://bandit600.netfirms.com


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.408 / Virus Database: 230 - Release Date: 24-10-2002



Fixer (26-10-2002)
Kommentar
Fra : Fixer


Dato : 26-10-02 12:15

hej
har en kawa z650 fra 78
er forsikret via nordea, har flere engagementer, og er superelite
for fuld kasko giver jeg ca. 2000 pr. år, incl. friskadedækning
selvrisiko 1600
hilsen fixer

"Jesper Pedersen" <duval@FJERNDETTEgrov.dk> skrev i en meddelelse
news:apc3ri$4ig$1@dknews.tiscali.dk...
> Hejsa
>
> Jeg er ved at går min forsikringer igennem, Og har haft en Topdanmark mand
> på besøg, men efter at have læst lidt i gruppen kan jeg se der er stor
> forskel på hvad folk giver, hvis nu jeg lægger ud, er der så andrer som
osse
> vil fortælle hvad de giver, så jeg har lidt at sammenligne med, jeg troede
> selv at TopDK var det billigeste, men vil gerne have det bekræftet, eller
> omvendt
>
> har haft MC kørtkort i 11 år, medhensyn til bil er jeg elitebilist
>
> mc CB750F 83´
>
> Provins, Ansvar 1850.- kr med 4 mrd stilstand, og ca 6500.- kr i kasko
> selvrisko ca 4000.- kr
>
> Topdanmark, Ansvar 1100.- kr med 3 mrd stilstand og kasko 3033,- kr med
> selvrisko 4300.- kr ( der er med indregnet en rabat på 15%, da fruens job
> har aftale med TopDK )
>
> Mvh Jesper
> CB750F 83´
>
>
>
>



Jack Jensen (26-10-2002)
Kommentar
Fra : Jack Jensen


Dato : 26-10-02 22:28


"Jesper Pedersen" <duval@FJERNDETTEgrov.dk> skrev i en meddelelse
news:apc3ri$4ig$1@dknews.tiscali.dk...
> Hejsa

>
> har haft MC kørtkort i 11 år, medhensyn til bil er jeg elitebilist
>
> mc CB750F 83´
>
> Provins, Ansvar 1850.- kr med 4 mrd stilstand, og ca 6500.- kr i kasko
> selvrisko ca 4000.- kr
>
> Topdanmark, Ansvar 1100.- kr med 3 mrd stilstand og kasko 3033,- kr med
> selvrisko 4300.- kr ( der er med indregnet en rabat på 15%, da fruens job
> har aftale med TopDK )

Hej
Jeg giver 2.500 med fuld kasko pr. år.
Jeg er elitebilist.
Jeg må køre året rundt.
Købstædernes Alm. Brandforsikring.
Mvh.
Jack
(Jeg er over 50 - og har 29 års skadefri kørsel)
- Nock on woods


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.408 / Virus Database: 230 - Release Date: 24-10-02



Jack Jensen (26-10-2002)
Kommentar
Fra : Jack Jensen


Dato : 26-10-02 22:31


"Jack Jensen" <jackjensen@12move.dk> skrev i en meddelelse
news:dGDu9.179323$Qk5.6329002@news010.worldonline.dk...
>

> Hej
> Jeg giver 2.500 med fuld kasko pr. år.
> Jeg er elitebilist.
> Jeg må køre året rundt.
> Købstædernes Alm. Brandforsikring.
> Mvh.
> Jack
> (Jeg er over 50 - og har 29 års skadefri kørsel)
> - Nock on woods
>
Jeg glemte at sige at jeg har en HondaVFR750FK


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.408 / Virus Database: 230 - Release Date: 24-10-02



Jesper Pedersen (27-10-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Pedersen


Dato : 27-10-02 21:25

> > Jeg giver 2.500 med fuld kasko pr. år.
> > Jeg er elitebilist.
> > Jeg må køre året rundt.
> > Købstædernes Alm. Brandforsikring.
> > Mvh.
> > Jack
> > (Jeg er over 50 - og har 29 års skadefri kørsel)
> > - Nock on woods
> >
> Jeg glemte at sige at jeg har en HondaVFR750FK

jeg spurgte osse om prisen på en Honda CBR1000 eller VFR750, så blev han
helt svedig at se på, de ville løbe op i 5-6000 kr, PGA der var R i deres
navn, lidt det samme som GTI inden for biler, så der gik den drøm i vasken,
men jeg må nok gå ham lidt mere på klingen inden jeg gør noget, han er vel
til at handle med, han er da jyde

Mvh Jesper
CB750F 83´



Claus Rolsted (28-10-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 28-10-02 02:42

"Jesper Pedersen" <duval@FJERNDETTEgrov.dk> skrev i en meddelelse
news:apc3ri$4ig$1@dknews.tiscali.dk...
> har haft MC kørtkort i 11 år, medhensyn til bil er jeg elitebilist
> mc CB750F 83´
>
> Provins, Ansvar 1850.- kr med 4 mrd stilstand, og ca 6500.- kr i kasko
> selvrisko ca 4000.- kr
>
> Topdanmark, Ansvar 1100.- kr med 3 mrd stilstand og kasko 3033,- kr med
> selvrisko 4300.- kr ( der er med indregnet en rabat på 15%, da fruens job
> har aftale med TopDK )

Jeg har en Honda CX 500 Standard fra 1983 med ansvarsdækning hos Codan til
2550,- kr for første år incl. vinterkørsel. (Jeg får nogle specielle rabatter
gennem min fagforening). Selvrisiko = 8.500,-.
Mit styrepap er fra august måned, så jeg har ingen anciennitet. Har dog haft
bil-kort i 5½ år.
Jeg er 24 og bor i Københavnsområdet.

--

mvh. Claus Rolsted
Honda CX 500 Standard, 1983 og
Vespa ET2 møvert-style
DMCN#618 | http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=89







Jacob Bunk Nielsen (28-10-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 28-10-02 11:08

"Claus Rolsted" <rolsted@nospamNOSPAM.dk> writes:

> Jeg har en Honda CX 500 Standard fra 1983 med ansvarsdækning hos Codan til
> 2550,- kr for første år incl. vinterkørsel. (Jeg får nogle specielle rabatter
> gennem min fagforening). Selvrisiko = 8.500,-.

Vildt!

Inden jeg købte MC her for snart to måneder siden ringede jeg også til
Codan. De ville have ~27.000 for at forsikre en Honda CB500 fra '99
(det var en af de cykler jeg overvejede at købe). Men det var også kun
fordi jeg fik et 1 års anciennitet forærende fordi min far er god
kunde gennem mange år. Jeg kunne nok også have fået 15% rabat hos
Codan pga. min fars tidligere arbejdsplads, men det var ikke rigtig
aktuelt.

Jeg fandt et andet sted at købe min forsikring. Nu giver jeg 5½ kkr om
året for kasko på min Suzuki Bandit 600 fra '98 med en selvrisiko på
3.000.

> Mit styrepap er fra august måned, så jeg har ingen anciennitet. Har dog haft
> bil-kort i 5½ år.

Jeg fik også mit kørekort i august, og har haft kørekort til bil i
lige over 5 år, jeg har dog aldrig haft egen bil, men kørt en del i
andre menneskers biler.

> Jeg er 24 og bor i Københavnsområdet.

Jeg er 23 og bor også i København.

--
Jacob - www.bunk.cc
You had mail, but the super-user read it, and deleted it!

Theis M. Mønsted (28-10-2002)
Kommentar
Fra : Theis M. Mønsted


Dato : 28-10-02 14:00

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse
news:spamdrop+m3pttulvua.fsf@paven.bunk.cc...
> "Claus Rolsted" <rolsted@nospamNOSPAM.dk> writes:

<snip>

> Jeg fandt et andet sted at købe min forsikring. Nu giver jeg 5½ kkr om
> året for kasko på min Suzuki Bandit 600 fra '98 med en selvrisiko på
> 3.000.

Hvilket andet sted? :)

--
Mvh.
Theis M. Mønsted



Claus Rolsted (28-10-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 28-10-02 16:56

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse
news:spamdrop+m3pttulvua.fsf@paven.bunk.cc...
> "Claus Rolsted" <rolsted@nospamNOSPAM.dk> writes:
> > Jeg har en Honda CX 500 Standard fra 1983 med ansvarsdækning hos Codan
til
> > 2550,- kr for første år incl. vinterkørsel. (Jeg får nogle specielle
rabatter
> > gennem min fagforening). Selvrisiko = 8.500,-.

Efter at have kigget mine papirer igennem viser det sig, at jeg rent faktisk
kun giver kr. 2505,- for første år, og selvrisikoen kun er på kr. 5427,-.
Det er så incl. kørsel i 12 måneder. Der er mulighed for at sætte den i
stilstand for ca en femtedel om måneden.


>
> Vildt!

Tjaeh eller er det? Du bemærkede, at jeg kun har ansvar på, ikk'?


> (..) Jeg kunne nok også have fået 15% rabat hos
> Codan pga. min fars tidligere arbejdsplads, men det var ikke rigtig
> aktuelt.

Jeg mener, det var 25% rabat, jeg fik qua mit fagforbund.


> Jeg fandt et andet sted at købe min forsikring. Nu giver jeg 5½ kkr om
> året for kasko på min Suzuki Bandit 600 fra '98 med en selvrisiko på
> 3.000.

Det må også siges at være ganske fornuftigt. Hvilket selskab er det hos,
Jakob?
Det lyder nemlig som om, at vores detaljer ser ret ens ud på papiret.....

--

mvh. Claus Rolsted
Honda CX 500 Standard, 1983 og
Vespa ET2 møvert-style
DMCN#618 | http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=89




Jacob Bunk Nielsen (28-10-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 28-10-02 15:53

"Theis M. Mønsted" <tmoensted@dk.tiscali.com> writes:
> "Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev...
>
>> Jeg fandt et andet sted at købe min forsikring. [ ... ]
>
> Hvilket andet sted? :)

IDA (ingeniørforeningen, jeg er ingeniørstuderende), som i
virkeligheden bare er et coverup for Tryg forsikring.

--
Jacob - www.bunk.cc
If you drink, don't park. Accidents make people.

Theis M. Mønsted (28-10-2002)
Kommentar
Fra : Theis M. Mønsted


Dato : 28-10-02 16:49

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse
news:spamdrop+m3adkylinc.fsf@paven.bunk.cc...

<snip>
> IDA (ingeniørforeningen, jeg er ingeniørstuderende), som i
> virkeligheden bare er et coverup for Tryg forsikring.

Nice, det er hos dem jeg har mine andre forsikringer.
Kunne være jeg skulle tage en snak med dem.

Får du nogen nævneværdig rabbat via IDA?

--
Mvh.
Theis M. Mønsted



Mikker (28-10-2002)
Kommentar
Fra : Mikker


Dato : 28-10-02 12:57

Data: XJ600 fra 2000, værdi 60.000 kr, 3 års ancinitet på MC uden
skader.
Jeg gav - indtil nu - 5.100 kr/år kasko+ansvar uden vinterdækning hos
TopDanmark(er medlem af MCTC). Selvrisiko var 2.500 kr. Men ved skade
ville denne koste mig 11.290 kr i præmiestigning over 3 år+ de 2.500 i
selvrisiko og detil mistet præmiefald i 2 år på ca. 2.000 kr. Alt ialt
var det ikke attraktivt for mig at anmelde en skade før omkostningen
var over 16.000 kr !!!

Derfor har jeg nu tilmeldt mig GF-forsikring til 3.310 kr/år kasko og
ansvar uden vinterdækning. Vinterdækning er valgbart, og koster 15%
mere.
Selvrisiko er 3.500 kr og ved skader stiger præmien maks. 1.100 kr i 1
år, herefter falder den igen.
Jeg er "helkunde" i GF med bl.a. bil(elite, uden bonustab til 3.300
kr/år fuld kasko!) så det er nok grunden til den billige præmie og de
gode vilkår.

Mvh
Mikker, XJ600N

Jacob Bunk Nielsen (28-10-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 28-10-02 17:09

"Theis M. Mønsted" <tmoensted@dk.tiscali.com> writes:
> "Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev...
>
>> IDA (ingeniørforeningen, jeg er ingeniørstuderende), som i
>> virkeligheden bare er et coverup for Tryg forsikring.
>
> Nice, det er hos dem jeg har mine andre forsikringer.
> Kunne være jeg skulle tage en snak med dem.

Ja, prøv det.

> Får du nogen nævneværdig rabbat via IDA?

Aner det ikke. Jeg ringede ikke til Tryg og spurgte hvad de skulle
have, jeg antog blot at det nok var billigere at handle med dem gennem
IDA.

--
Jacob - www.bunk.cc
Of course there's no reason for it, it's just our policy.

Kim Olsen (28-10-2002)
Kommentar
Fra : Kim Olsen


Dato : 28-10-02 20:26

En i den lave ende:

For en CZ180 fra 1998. kr. 780,- Ansvar og tyveridækning. Ikke en kasko men
dog med tyveridækning.

selskab: FAIR forsikring

kim olsen

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse
news:spamdrop+m3wuo2k0kc.fsf@paven.bunk.cc...
> "Theis M. Mønsted" <tmoensted@dk.tiscali.com> writes:
> > "Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev...
> >
> >> IDA (ingeniørforeningen, jeg er ingeniørstuderende), som i
> >> virkeligheden bare er et coverup for Tryg forsikring.
> >
> > Nice, det er hos dem jeg har mine andre forsikringer.
> > Kunne være jeg skulle tage en snak med dem.
>
> Ja, prøv det.
>
> > Får du nogen nævneværdig rabbat via IDA?
>
> Aner det ikke. Jeg ringede ikke til Tryg og spurgte hvad de skulle
> have, jeg antog blot at det nok var billigere at handle med dem gennem
> IDA.
>
> --
> Jacob - www.bunk.cc
> Of course there's no reason for it, it's just our policy.



Jacob Bunk Nielsen (28-10-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 28-10-02 18:12

"Claus Rolsted" <rolsted@nospamNOSPAM.dk> writes:
> "Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev...
>
>> Vildt!
>
> Tjaeh eller er det? Du bemærkede, at jeg kun har ansvar på, ikk'?

Nej, der har vi nok forklaringen

> Det lyder nemlig som om, at vores detaljer ser ret ens ud på papiret.....

Yep

--
Jacob - www.bunk.cc
In specifications, Murphy's Law supersedes Ohm's.

Claus Rolsted (29-10-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 29-10-02 20:46

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse
news:spamdrop+m3smyqjxmq.fsf@paven.bunk.cc...
> > Tjaeh eller er det? Du bemærkede, at jeg kun har ansvar på, ikk'?
> Nej, der har vi nok forklaringen

Aaaaaaaahaaaaaa. Jeg synes nu ellers, at 2505 er en ok pris for første års
ansvar incl. vinterkørsel, samtidig med der er mulighed for at sætte den i
stilstand til en billig penge.


> > Det lyder nemlig som om, at vores detaljer ser ret ens ud på papiret.....
> Yep

Måske kun lige set bort fra at din cykel er mere racer-agtig, lidt større og
15 år nyere end min
5½ Kkr er sq en god pris for det. Det var også din første forsikring, ikk'?
De er godt nok billige i IDA så.

--

mvh. Claus Rolsted
Honda CX 500 Standard, 1983 og
Vespa ET2 møvert-style
DMCN#618 | http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=89





Jacob Bunk Nielsen (30-10-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 30-10-02 16:10

"Claus Rolsted" <rolsted@nospamNOSPAM.dk> writes:
>
> Aaaaaaaahaaaaaa. Jeg synes nu ellers, at 2505 er en ok pris for første års
> ansvar incl. vinterkørsel, samtidig med der er mulighed for at sætte den i
> stilstand til en billig penge.

Det ved jeg så ikke noget som helst om. Min MC står normalt på gaden,
og jeg tør simpelthen ikke have den stående uden kasko, så jeg har
ikke undersøgt priser på ansvar alene.

> Måske kun lige set bort fra at din cykel er mere racer-agtig, lidt større og
> 15 år nyere end min

Heh - racer-agtig er nok ikke det første jeg ville kalde min Bandit,
omend den da er rigelig hurtig til mit brug lige nu.

> Det var også din første forsikring, ikk'?

Jo, af et køretøj. Jeg har haft andre forsikringer hos IDA de sidste 3
år tror jeg, og før det hos Codan.

I øvrigt har jeg slet ikke haft problemer de to gange jeg skulle have
penge ud af IDA/Tryg. Det er også noget værd synes jeg.

I øvrigt har jeg vist aldrig hørt sådan en gyllepumpe, kunne du ikke
overtales til at give en demo en dag? Evt. til næste år når jeg har
fået min Bandit ud af garagen (jeg staldede op i søndags, og savner
den allerede :).

--
Jacob - www.bunk.cc
Don't ever slam a door; you might want to go back.

Claus Rolsted (02-11-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 02-11-02 00:09

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse
news:spamdrop+m3lm4gc68r.fsf@paven.bunk.cc...

> Det ved jeg så ikke noget som helst om. Min MC står normalt på gaden,
> og jeg tør simpelthen ikke have den stående uden kasko, så jeg har
> ikke undersøgt priser på ansvar alene.

Forståeligt nok. Jeg kan heldigvis sætte min lige uden for køkkenvinduet i en
aflåst gård.


> > Måske kun lige set bort fra at din cykel er mere racer-agtig, lidt større
og
> > 15 år nyere end min
> Heh - racer-agtig er nok ikke det første jeg ville kalde min Bandit,
> omend den da er rigelig hurtig til mit brug lige nu.

Tjoeh Hvis du ser i fht. min cx'er, så vil jeg kalde den lidt mere
racer-agtig (selv om jeg ikke er glad for at indrømme det


> I øvrigt har jeg slet ikke haft problemer de to gange jeg skulle have
> penge ud af IDA/Tryg. Det er også noget værd synes jeg.

Helt sikkert! Jeg har også kun gode erfaringer med Codan på det punkt (men
hidtil har det jo på den anden side kun været i småtingsafdelingen, jeg har
haft behov for min indbo-forsikring. 7 - 9 - 13, knock on wood)


> I øvrigt har jeg vist aldrig hørt sådan en gyllepumpe, kunne du ikke
> overtales til at give en demo en dag? Evt. til næste år når jeg har
> fået min Bandit ud af garagen (jeg staldede op i søndags, og savner
> den allerede :).

Jo. Meget gerne. Den har også en rigtig sprød motorlyd, kan jeg love dig,
wroom wroom Falder helt i staver....
Men lad os dog finde ud af noget fællestur, når du får den ud af skuret!
Hvor i Storkøbenhavn bor du i øvrigt?

--

mvh. Claus Rolsted , Frederiksberg
Honda CX 500 Standard, 1983 og
Vespa ET2 møvert-style
DMCN#618 | http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=89



Jacob Bunk Nielsen (02-11-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 02-11-02 14:41

"Claus Rolsted" <rolsted@nospamNOSPAM.dk> writes:

> Forståeligt nok. Jeg kan heldigvis sætte min lige uden for køkkenvinduet i en
> aflåst gård.

Gid det var mig - men jeg skal gennem kælderen for at komme om i
gården her, og det er lidt for upraktisk.

> Helt sikkert! Jeg har også kun gode erfaringer med Codan på det punkt (men
> hidtil har det jo på den anden side kun været i småtingsafdelingen, jeg har
> haft behov for min indbo-forsikring. 7 - 9 - 13, knock on wood)

I år har jeg haft brug for min forsikring 2 gange - en lille ting på
indboforsikringen (en cykelsadel) og en lidt større ting på
ulykkeforsikringen (et knæ). Der har de betalt uden problemer.

> Jo. Meget gerne. Den har også en rigtig sprød motorlyd, kan jeg love dig,
> wroom wroom Falder helt i staver....

Hæh

> Men lad os dog finde ud af noget fællestur, når du får den ud af skuret!

Ja, det kunne være hygsomt.

> Hvor i Storkøbenhavn bor du i øvrigt?

Ydre Østerbro, ikke så langt fra Vibenhus Runddel og
Fælledparken. Hvad med dig?

--
Jacob - www.bunk.cc
Everyone is entitled to my opinion.

Claus Rolsted (05-11-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 05-11-02 20:02

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse
news:spamdrop+m3r8e4jdi7.fsf@paven.bunk.cc...
> > Men lad os dog finde ud af noget fællestur, når du får den ud af skuret!
>
> Ja, det kunne være hygsomt.
>
> > Hvor i Storkøbenhavn bor du i øvrigt?
>
> Ydre Østerbro, ikke så langt fra Vibenhus Runddel og
> Fælledparken. Hvad med dig?

Fin fin, det finder vi bare ud af.

Jeg bor på Frederiksberg - lige ved Aksel Mølles Have og Frb. svømmehal.

--

mvh. Claus Rolsted
Honda CX 500 Standard, 1983 og
Vespa ET2 møvert-style
DMCN#618 | http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=89





Mads Lund (28-10-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 28-10-02 13:19

Jeg var lige nede og betale mit girokort til Thisted Amt forsikring og det
lød på ca 14500,-

Men det dækker også Kasko på mercedesen, kasko på 9'eren ansvar på WR'en,
ansvar på GS750'eren og værkstedsforsikring (tyveri og brand) på alt hvad
jeg kan stoppe ind ad porten.

og i grove termer er det små 5.000 pr kaskoforsikret køretøj, 1200 pr
ansvarsforsikring og 2.000 for brand og tyveri forsikring på de
ansvarsforsikrede og uindregistrerede køretøjer (det var til stor morskab
for min forsikringsmand, at jeg istedet for kasko på WR'en (til 2400 kr)

Mads Lund
Ninja9RT



Asger Steffensen (28-10-2002)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 28-10-02 22:45


"Jesper Pedersen" <duval@FJERNDETTEgrov.dk> skrev i en meddelelse
news:apc3ri$4ig$1@dknews.tiscali.dk...

Jeg giver ca. 4000,- pr. år for ZX-10'eren. Det er ansvar og kasko med en
selvrisiko på 3500,- (Min gamle Audi 80 har ansvar på ca. 1400,-, men det er
vel uinteressant i denne forbindelse
Jeg har kørt MC i 10 år, er elitebilist/MC'ist, og er bosiddende i det
suspekte postnummer 2300...

Asger
ZX-10



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste