Sprit i bezin - kun her til vinter...?
Fra : Brian Axelgaard [940~

Dato : 25-10-02 19:47

Ja har forsøgt at spørge i dk.videnskab om karburatorsprit har nogen effekt
på smøreevnen for min 2-takts olie - intet svar, så jeg ville høre her. Er
der nogen, der har hørt om det skulle have noget at sige om man bruger
karbusprit?
Jeg mener at kunne mærke at det giver en lille forskel på min
knap-så-tunede-knallert-45, så hvis det ikke gør noget kunne det jo være at
man skulle fortsætte :)

Fra : Kim Larsen

Dato : 26-10-02 09:12

"Brian Axelgaard [9400]" <0011754m001@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3db9915b$0$803$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> [...]
> Jeg mener at kunne mærke at det giver en lille forskel på min
> knap-så-tunede-knallert-45, så hvis det ikke gør noget kunne det jo være

Det kan godt være jeg tager fejl, men jeg bruger sprit til at tørre
fedtfingre af med, så nogen smørende effekt tvivler jeg på det har, men når
det blandes i benzinen til din knallert så forhindre der karburator-is om
vinteren.

Kim Larsen

Fra : H;P

Dato : 26-10-02 11:29

Heja´

"Brian Axelgaard [9400]" skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg mener at kunne mærke at det giver en lille forskel på min
> knap-så-tunede-knallert-45, så hvis det ikke gør noget kunne det jo være

Der har været nogle advarsler om kabusprit i benzin/olie blandningen, men
det har for det meste været fra folk der selv blander !. "PygZe" har jo
automatisk blandning, så benz/sprit & olie bliver blandet i sidste øjeblik
inden forbrændning, og har ikke selv været ude for nogle motorhavarier så
det virker vist fint !
Ang: Om der kommer en effekt forøgelse når man kommer kabusprit i benzinen,
må jeg sige at jeg har en mærkbar forøgelse i omdr. villigheden, men når man
bruger kabusprit, så er temperaturen jo ved at være temmelig lave. Og kold
luft i motoren giver også en effekt forøgelse.

Hilsen Herfra

H;P <Snart med et stk Senda R til salg>
--
http://Falken.farmands.Dk <A Ha....Nyt Domæne >
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310
>Add me on MSN messenger peter_falken@hotmail.com
(o: 300 Ccm & 2 Takter til TAK ! ! !

Fra : GrandOldMan

Dato : 27-10-02 11:33

> [...]
> Jeg mener at kunne mærke at det giver en lille forskel på min
> knap-så-tunede-knallert-45, så hvis det ikke gør noget kunne det jo være

Det kan man roligt gøre... men det er da kun hvis du har problemer med is i
karburatoren... altså at den går i stå og så først kan starte igen når
varmen fra cylinder er ledt ud i karburatoren..!

Til gengæld har jeg fået at vide at man kan hælde en sjat karburator-sprit i
olien hvis man har separat olietank fordi olien bliver meget tyk i
frostvejr..

--
Hilsen

GrandOldMan
CL in TheOutlaws a Danish DayOfDefeat Clan
HP: www.theoutlaws.tk
mIRC: Channel #theoutlaws on Quakenet

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 27-10-02 13:48

"GrandOldMan" <grandoldman@tcdadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Til gengæld har jeg fået at vide at man kan hælde en sjat karburator-sprit
> olien hvis man har separat olietank fordi olien bliver meget tyk i
> frostvejr..

FØR man gør det er det rigtig smart at tage den olie man bruger og hælde i
et syltetøjsglad el. lign bare for at tjekke at olien IKKE skilder, det er
så dumt at køre uden smøring ;)

--
Michael Frederiksen
Kandu.dk virkelig?? Jeg kan godt selv!!

Fra : GrandOldMan

Dato : 28-10-02 00:50

"Michael Frederiksen" <chipmaster@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> et syltetøjsglad el. lign bare for at tjekke at olien IKKE skilder, det er

Det er et råd jeg fik i scootercity i hillerødgade...