Briller og ikke briller
Fra : an

Dato : 25-10-02 18:53

Inspireret af indlægget nedenfor kom jeg til at tænke på, om der er forskel
når jeg skyder med haglbøsse, med og uden briller.

Brillernes glas giver vel en vis forskydning så måske forstyrrer det lidt,
når jeg nogle gange skyder med og nogle gange uden briller.

Er der nogen der kan bekræfte at det forstyrrer, eller er det bare mig der
skal til at øve mere :)

Venlig hilsen,

A-N

Fra : Per, Odense

Dato : 26-10-02 11:14

I news:3db98578$0$97638$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk , skrev an
<mnb@subdimension.com> , bl.a. :
> [...]
> lidt, når jeg nogle gange skyder med og nogle gange uden briller.
>
> Er der nogen der kan bekræfte at det forstyrrer, eller er det bare

Hej
Jeg bruger briller der også korigerer for bygningsfejl, og jeg har oplevet
at jeg lige skal blive vant til nye briller før jeg kan ramme med
haglgeværet igen. Jeg prøvede at kaste med sten efter tilfeldige mål på
stranden og ramte konsekvent til højre for det jeg "sigtede" på. Efter en
uges tid var sigtet i orden. Det samme skete når jeg prøvede at spille
billard, så prøv evt. andet end skydning for at se om "sigtet" holder.
Med riflen har jeg ikke kunnet konstatere nogen forskel. Prøv evt. at lade
riflen ligge fast og kig igennem kikkerten på et mål på ca. 100 mtr. afstand
med og uden briller, og med forskellig "hovedstilling" som hvis du skyder
liggende og stående. Se så efter om sigtepunktet flytter sig.

--
Per, Odense
Ved svar fjern *** fra adressen

Fra : John Reinau

Dato : 26-10-02 10:56

Jeg har samme "problem" så jeg skyder aldrig med briller !

Mvh www.danhunters.dk