ejerskab af sommerhuse
Fra : danny

Dato : 25-10-02 15:32

Hej gruppe

jeg ved ikke om dette er den korrekte gruppe at spørge i
men jeg prøver alligevel

der er en fyr som skylder mig en hel del penge
han påstår han ikke har nogen men nu har jeg fundet ud af at han måske har
et par sommerhuse

er der en måde eller sted hvor jeg kan få oplyst om det passer fyren nægter
selvfølgelig

claus

Fra : Jakob Paikin

Dato : 25-10-02 15:45

On Fri, 25 Oct 2002 16:31:51 +0200, "danny" <dan@esenet.dk> wrote:

>er der en måde eller sted hvor jeg kan få oplyst om det passer fyren nægter
>selvfølgelig

Ejerskabet til al fast ejendom fremgår af tingbogen. Den kan du slå op
i på det lokale (i forhold til ejendommen) dommerkontor.

--
Jakob Paikin, advokat
Advokatkontoret Fabritius Tengnagel & Heine. www.dklaw.dk

Bemærk at ovenstående ikke er egentlig advokatrådgivning, samt i øvrigt er min personlige opfattelse og ikke nødvendigvis advokatkontorets.

Fra : laveskov

Dato : 25-10-02 22:03

"Jakob Paikin" <jp@dklaw.dk> skrev i en meddelelse

> Ejerskabet til al fast ejendom fremgår af tingbogen. Den kan du slå op
> i på det lokale (i forhold til ejendommen) dommerkontor.

Det kræver jo altså lige, at manden ved, hvor disse huse ligger - ellers er
det jo en lidt tung proces.

Venlig hilsen
Laveskov.

Fra : claus v

Dato : 26-10-02 10:28

> Ejerskabet til al fast ejendom fremgår af tingbogen. Den kan du slå op
> i på det lokale (i forhold til ejendommen) dommerkontor.

> [...]

hvad gør man man så hvis man kun kender mandens hjem adresse og ikke
adressen på sommorhusene jeg ved kun at det skal være i blåvandshuk de
ligger

kan man få lov til at bladre i denne tingbog på dommerkontoret eller ligger
de på nettet

claus

Fra : Jakob Paikin

Dato : 26-10-02 11:04

On Sat, 26 Oct 2002 11:27:32 +0200, "claus v" <blabla@esenet.dk>
wrote:

>hvad gør man man så hvis man kun kender mandens hjem adresse og ikke
>adressen på sommorhusene

Så blive det vanskeligt.

>kan man få lov til at bladre i denne tingbog på dommerkontoret eller ligger
>de på nettet

Man kan tegne abonnement og få online-adgang, men det koster 30 kr.
pr. søgning, så det er næppe en relevant løsning hvis det er
gæt-en-adresse metoden du skal bruge...

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-10-02 13:53

In article <3dba5fb0$0$97648$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, claus v wrote:

> [...]
> ligger
>
> kan man få lov til at bladre i denne tingbog på dommerkontoret eller ligger

Ejerskab fremgår af ejendomsoplysninger vurdering.netborger.dk

Fra : claus v

Dato : 27-10-02 20:17

> Ejerskab fremgår af ejendomsoplysninger vurdering.netborger.dk

ja men det kræver vel at man kender adressen eller hva

claus

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 26-10-02 11:09

danny wrote:

> [...]
> et par sommerhuse
>
> er der en måde eller sted hvor jeg kan få oplyst om det passer fyren nægter

Har du prøvet at søge på krak på mandens navn og område ?

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : claus v

Dato : 26-10-02 18:45

> Har du prøvet at søge på krak på mandens navn og område ?

jo jeg har prøvet en del

det ender jo med at jeg må hyre en detektiv
hva med ejendomsmæglere har de ikke adgang til nogen databaser hvor man
kunne finde ud af det

claus.