ASR ønske: Nogen med OS X 10.2 Server som ~
Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 25-10-02 13:57

Jeg har kigget på følgende

<http://macgroupusa.com/spooky/imageJaguar.html>

som er nogle shellscripts til at automatisere imaging af 10.2
installationer. Den kan fremstille images til distribution via netværk
og til NetBoot images.

I følge dokumentationen skulle en kommandolinieudgave af Apple Software
Restore (ASR) være installeret i 10.2 - /usr/sbin/asr, men jeg kan ikke
finde den nogle steder på vores nyindkøbte eMac'er med 10.2
præinstalleret.

Til gengæld ligger asr samme sted på 10.2 servere.

Så kommer spørgsmålet: Da jeg med stor sandsynlighed ikke kan
argumentere for indkøb af en 10.2 Server-licens for blot at fiske asr ud
af systemet, og da jeg heller ikke ser NetBoot løsninger som et
realistisk scenario, vil jeg høre om der er en venlig sjæl med 10.2
Server (opdateret til 10.2.1) som kunne tænkes sende "asr" til mig på
mailen (adressen er go' nok)? Den ligger altså som nævnt i /usr/sbin/

Jeg vil tage imod den med stor begejstring og straks (altså dvs. ikke i
weekenden gå i gang med nogle eksperimenter.

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Peter Kiil

Dato : 25-10-02 17:46

in article ttvegaard-DFCCD7.14565225102002@news.net.uni-c.dk, Thomas
Tvegaard at ttvegaard@yahoo.com wrote on 25/10/02 14:56:

> [...]
>
> Jeg vil tage imod den med stor begejstring og straks (altså dvs. ikke i
> weekenden gå i gang med nogle eksperimenter.

Jeg VPN'er ind til arbejdet snere i aften. Så skal jeg nok lige nuppe den
til dig....

/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.

Fra : Michael Holm

Dato : 25-10-02 20:53

Thomas Tvegaard <ttvegaard@yahoo.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg vil tage imod den med stor begejstring og straks (altså dvs. ikke i
> weekenden gå i gang med nogle eksperimenter.

har lige sendt en til dig, så nu kan du godt komme igang og droppe
weekenden
hvis jeg ikke skulle lægge gulv ville jeg hjælpe dig, men
vil gerne hører mere om din erfaring, når du har fået det til at funke

p.s. jeg havde også filen på min 17" iMac, som blot har den normale
jaguar
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 26-10-02 13:48

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> [...]
> hvis jeg ikke skulle lægge gulv ville jeg hjælpe dig, men
> vil gerne hører mere om din erfaring, når du har fået det til at funke

Takker. Da jeg lige er stået op efter en heftig karaoke-aften, så tror
jeg at jeg vil restituere mig resten af weekenden og gemme testen til
den kommende uge

> p.s. jeg havde også filen på min 17" iMac, som blot har den normale
> jaguar

Pudsigt. Men den er altså ikke installeret på en ud-af-boksen eMac - i
hvert fald ikke den forsendelse, der dukkede op for en uges tid siden...

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 28-10-02 17:27

> [...]

> hvis jeg ikke skulle lægge gulv ville jeg hjælpe dig, men
> vil gerne hører mere om din erfaring, når du har fået det til at funke

Ja, det virker i teorien

Jeg tror jeg er løbet ind i et problem fordi harddisken er partitioneret
i to.

Når source bliver sat til / og destination til /Volumes/partitionsnavn,
så kører scriptet i ring omkring /Volumes og får fyldt disk imaget op -
lidt spøjst.

Nå, jeg havde ikke så meget tid i dag til yderligere forsøg - til
gengæld fik jeg kigget på lidt materiale om 10.2 Server og Network
Install - meget interessant. Kunne være man skulle se om der ikke kunne
manipuleres en OS X Server ind i rackskabet ... sådan bare for at få det
hele med

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 29-10-02 22:27

Thomas Tvegaard <ttvegaard@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>
> Når source bliver sat til / og destination til /Volumes/partitionsnavn,
> så kører scriptet i ring omkring /Volumes og får fyldt disk imaget op -

Man kan jo altid snakke lidt med sig selv

Problemet var at jeg ikke havde læst den manglende dokumentation - very
nice! Den nye version 0.70b har lidt info om at man ikke skal oprette et
image af den partition, man er bootet fra - nåååeh - ahah-jasåda... Var
der nogen der sagde ekstern firewire-disk?

Ny dag, ny test...

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard