Saltstatus på vejene i
Fra : Richard Pade

Dato : 25-10-02 12:41

Er der nogen, der set saltstøv på vejene i Nordsjælland her til morgen?
- eller kan man gå ud fra, at det er vasket væk af de sidste morgeners
regnbyger? - vejene ser ud til at tørre op, så det kunne være rart med
en sen eftermiddagtur i den nordsjællandske sandkasse mellem Ågerup og
Ågerup.

Richard

Fra : Claus Rolsted

Dato : 28-10-02 02:58

"Richard Pade" <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> regnbyger? - vejene ser ud til at tørre op, så det kunne være rart med
> en sen eftermiddagtur i den nordsjællandske sandkasse mellem Ågerup og

Og et lille tillægsspørgsmål:
Hvor meget/længe skal det regne, for at man kan betragte det som forholdsvist
sikkert at tage mc'en en tur uden salt-fare??

--

mvh. Claus Rolsted
Honda CX 500 Standard, 1983 og

Fra : Richard Pade

Dato : 28-10-02 10:53

Claus Rolsted wrote:
> Og et lille tillægsspørgsmål:
> Hvor meget/længe skal det regne, for at man kan betragte det som forholdsvist
> sikkert at tage mc'en en tur uden salt-fare??

Tja, til der ikke er noget hvidt saltstøv/-skær tilbage, når vejen er
tør.

Mon ikke de sidste dages heftige regn har forrige uges salt væk?

Richard

Fra : Armand

Dato : 28-10-02 11:58

Claus Rolsted <rolsted@nospamNOSPAM.dk> skrev i en

> Og et lille tillægsspørgsmål:
> Hvor meget/længe skal det regne, for at man kan betragte det som
forholdsvist
> sikkert at tage mc'en en tur uden salt-fare??

Det bedste instrument til erkendelse af saltforekomster er har vi alle
faktisk lige inden for rækkevidde: Tungen!
Hvis man ikke ligefrem ønsker at lige og prøveslikke spor to på
motorvejen, så er de inddampede rester på køretøjers forlygteglas gode
saltfælder, så før lige en finger hen over forlygteglasset på den
nærmeste bil/bus og smag kort på fingeren derefter!

--
Armand.

Fra : Richard Pade

Dato : 28-10-02 13:02

Armand wrote:
> Claus Rolsted <rolsted@nospamNOSPAM.dk> skrev i en

> forholdsvist
>
> Det bedste instrument til erkendelse af saltforekomster er har vi alle
> faktisk lige inden for rækkevidde: Tungen!

Man ser det for sig:
Overskrift i Jyllands-Posten: Mc-kørere går amok - slikker motorvejen
til ren hele vejen til Hirtshals!

Godt tip, tak. Nabohjælp i praksis!

Richard

Fra : Denise

Dato : 28-10-02 17:45

> Man ser det for sig:
> Overskrift i Jyllands-Posten: Mc-kørere går amok - slikker motorvejen
> til ren hele vejen til Hirtshals!
>
> Richard

*LOL*
Men der er nok ikke nogle der vil undre sig, MC-folket er jo et ret
underligt folkefærd
Iøvrigt, tak for mailen
Hilsen Denise

Fra : Richard Pade

Dato : 28-10-02 17:48

Hej Denise,

> "Richard Pade" <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> *LOL*
> Men der er nok ikke nogle der vil undre sig, MC-folket er jo et ret
> underligt folkefærd

Nej, nej, ikke underligt: Selvhjulpent :)

> Iøvrigt, tak for mailen

Velbe'

Richard

Fra : Claus Rolsted

Dato : 28-10-02 17:05

> [...]
> (..) så før lige en finger hen over forlygteglasset på den
> nærmeste bil/bus og smag kort på fingeren derefter!

Jep tak, det tip har jeg før læst her i gruppen (selvom folk nok formentlig,
man er vanvittig, hvis man giver sig til at stå og slikke på deres bil

Men de inddampede saltrester på lygteglasset bliver vel sidende i et godt
stykke tid, ikke sandt. Jeg mener, det er vel ikke noget som lige forsvinder
fra den ene uge til den næste,- hvorved den salt min tunge detekterer, lige
så vel kan være forrige uges salt......, eller hvad???

Eller spurgt med andre ord: Hvor længe kan salt smages på lygteglasset?

Fra : Armand

Dato : 28-10-02 19:51

> [...]
> forsvinder fra den ene uge til den næste,- hvorved den salt min tunge
> detekterer, lige så vel kan være forrige uges salt......, eller

Korrekt!
Så hvis det ikke ligefrem er din egen bil, som du kender
lygteafvasknings-frekvensen på, så gør det til "hjælp til selvhjælp" at
vaske forlygterne på naboens bil dagligt
Men mon ikke også at bybusserne får sig en daglig vask, dels netop
p.g.a.
trafiksikkerheden qua rene lygteglas, samt ud fra hensyn til de på
bussen siddende reklamer :-/

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 28-10-02 21:38

Claus Rolsted wrote:

> Eller spurgt med andre ord: Hvor længe kan salt smages på lygteglasset?

På et tidspunkt blandede man cyanid i vejsalt, for at det ikke skulle klumpe.
Man så det ofte på oplagspladser, hvor der var en blå kant yderst ved jorden.
Det blev en del omtalt lokalt da der var et par hunde der døde. Cyanid brugte
Hitler til at lave Cyklon-b gas med. Vist nok også kaldet blåsyre. Bon appetit.

Ib Jakobsen

Fra : Claus Rolsted

Dato : 29-10-02 21:20

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
brugte
> Hitler til at lave Cyklon-b gas med. Vist nok også kaldet blåsyre. Bon

Mums, man må håbe, de har ændret opskriften .
Ellers er resultatet vist et sådant mandefald blandt vinter-mc-piloter, at
konspirationsteoretikere kommer til at se terror-angreb (eller due-lort i
vandforsyningen)