Min side rykker ned i IE 5.0
Fra : Ken Madsen

Dato : 25-10-02 11:01

Hejsa,

Jeg kan ikke helt forstå hvorfor min side som ser fin ud i IE 6 og NS 6 ser
underlig ud i IE 5.0

Hele indholdet rykker et tilfældigt stykke ned på siden, således at toppen
er helt bar.

Nogen der kan fortælle hvad jeg gør galt. siden kan findes på
www.motorscout.dk

Mvh. og på forhånd tak, Ken Madsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-10-02 11:19

Ken Madsen skrev:

> Jeg kan ikke helt forstå hvorfor min side som ser fin ud i IE
> 6 og NS 6 ser underlig ud i IE 5.0

Start med at validere koden - så kan du bagefter tage stilling til
om nogle browsere skal have særbehandling.

Du har problemer med nogle ubalancerede anførselstegn (fx
<form style="display: inline; action="" method="post">) lige som du
tilsyneladende mangler en </table> i slutningen af dokumentet. Tjek
selv på
<http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.motorscout.dk>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ken Madsen

Dato : 25-10-02 14:21

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> Start med at validere koden - så kan du bagefter tage stilling til
> om nogle browsere skal have særbehandling.

Tak for tippet, den validere nu til ug med slange og stjerne

MEN... Er der nogen der kan fortælle mig om den stadig rykker ned i IE 5.0
(Jeg sidder ikke ved maskinen hvor jeg opdagede problemmet længere)

Det er www.motorscout.dk hvis nogen skulle være i tvivl!

Mvh. Ken Madsen og på forhånd tak!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-10-02 14:51

Ken Madsen skrev:

> Tak for tippet, den validere nu til ug med slange og stjerne

Flot flot. Jeg vil foreslå dig at lave noget mouseover på dine
links. Specielt når skriften er så lille som her er det rart at
kunne se hvad man linker på.

> MEN... Er der nogen der kan fortælle mig om den stadig rykker
> ned i IE 5.0 (Jeg sidder ikke ved maskinen hvor jeg opdagede
> problemmet længere)

Jeg har ikke adgang til en IE5 - så jeg kan ikke hjælpe dig her.
Overvej dog hvor meget tid du vil bruge på at tilrette siden til en
bestemt browser. Når du - som nu - har fået siden til at validere,
og den ser ud som du vil have det i de seneste store browserudgaver
er det efter mine standarder nok.

Jeg har en ide om at IE5 har problemer med din udstrakte brug af
id-styles - men jeg er ikke sikker.

PS: Du bruger meget konsekvent id i stedet for class i dine styles.
Det betyder dels at du kommer til at gentage en masse definitioner
fordi du ikke kan arve mellem id'er og dels at koden kan blive svær
at gennemskue, fordi man ikke kan regne ud hvor et id hører hjemme
(dog har du nogle ganske deskriptive navne på dine id'er - det er
bestemt en god ting). Du sætter også flere styles ind inline - fx i
dine lister - hvor datamængden kunne formindskes betragtelig ved at
benytte en class-definition. Nå - jeg ved godt at det ikke var det
du spurgte om...
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ken Madsen

Dato : 26-10-02 17:27

> [...]
> er det efter mine standarder nok.
>
> Jeg har en ide om at IE5 har problemer med din udstrakte brug af

En masse gode råd, som jeg igen takker for. Nu har jeg selv checket og siden
rykker stadig ned når den bliver kigget med ie5.

Jeg kan se at der ind i mellem er folk der kommer med ie5 så det irriatere
mig.

Nogen der ved om problemmet kan være mine mange id'er eller er der nogen der
har andre bud?

På fohånd tak og med venlig hilsen

Ken Madsen