Andet multimedie
bentjuul 3670
Copyright af billeder
Fra : Hansen

Dato : 25-10-02 10:50

Davs.
Er der nogle der kan bekræfte at mange bruger et digitalt vandmærke i et
billede, som en slags copyright. Altså at man ikke kan se vandmærket, det
kan kun ses i den digitale del af billedet?

Og kan det på nogen måde fjernes? (Ikke mine intentioner, men skal lave et
billede).

Brian Hansen

Fra : jopa

Dato : 25-10-02 11:29

"Hansen" skrev bla..
> Er der nogle der kan bekræfte at mange bruger et digitalt vandmærke i et
> billede, som en slags copyright. Altså at man ikke kan se vandmærket, det
> kan kun ses i den digitale del af billedet?

http://www.digimarc.com/register

Ved ikke lige om det er det du søger. Bruger det selv

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Hansen

Dato : 25-10-02 12:12

Og det kan ikke fjernes fra billedet?

Er det ikke noget med at fx. når et firma der selv laver billeder og sælger
dem til ex. webdesignere, så bruger de en søgemaskine der så søger efter
deres billeder med det vandmærke der, og så sammenligner de så med dem der
har købt dem. Og dem der ikke har købt dem får så en faktura?

Fra : jopa

Dato : 25-10-02 15:09

"Hansen" skrev bla..
> Og det kan ikke fjernes fra billedet?
Nej

> [...]
> deres billeder med det vandmærke der, og så sammenligner de så med dem der
> har købt dem. Og dem der ikke har købt dem får så en faktura?

Hvis du støder på dit billede gemmer du det og læser den digitale signatur,
så vidt jeg husker.
Har ikke brugt det i uendelige tider.