Chimera already running
Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 25-10-02 09:06

Chimera nightly build installerer jeg for at prøve (pga. tråden
andetsteds).
De første gange igår quitter den unexpedtely (eller sådan cirka) med det
samme (hvilket efter 4-5 gange bliver ganske forventeligt...) - også den
stabile 0.5-version.
I dag vil den gerne starte op, MEN! En version af navigator kører
allerede, så den bliver nødt til at lukke.
Jeg har bootet, men ingen ændring.
Efter boot kører jeg kun stofanet-signon og mail.app
Netscape og IE er installeret, men ikke startet. Kan nogen hjælpe?
Poul Skovmand Thingholm

Fra : Jonas Voss

Dato : 25-10-02 09:44

On Fri, 25 Oct 2002 10:06:21 +0200, Poul <_REMOVE_pst@phenomen.dk> wrote:

> I dag vil den gerne starte op, MEN! En version af navigator kører
> allerede, så den bliver nødt til at lukke.

Du skal navigere til ~/Library/Application
Support/Chimera/Profiles/default/<sjove tal og bogstaver>/

Herinde ligger en fil der hedder lock. Den skal du slette, og Chimera
skulle gerne kunne køre nu.

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 25-10-02 09:58

Jonas Voss <usenet@verture.net> wrote:

> Du skal navigere til ~/Library/Application
> Support/Chimera/Profiles/default/<sjove tal og bogstaver>/

Kanon! Chimera er den "bedste alternative" browser, ikke sandt? Jeg
tænker på i forhold til f.eks. Mozilla/OmniWeb...
Poul Skovmand Thingholm

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 25-10-02 12:35

Poul Skovmand Thingholm <_REMOVE_pst@phenomen.dk> wrote:

> Kanon! Chimera er den "bedste alternative" browser, ikke sandt? Jeg
> tænker på i forhold til f.eks. Mozilla/OmniWeb...

Den bruger jo samme "renderings-motor" som Mozilla, men dens grafiske
del (det man som bruger ser og arbejder med) er skrevet i Cocoa, som
efter sigende giver de mest optimale programmer under OS X.

OmniWeb er også et cocoa program, men med en helt anden
renderings-motor, hvilket bl.a. bevirker at den ikke er helt så
kompatibel med div. websites som Mozilla/Chimera og heller ikke helt så
hurtig.

Men kort fortalt: Chimera er pt. den bedste browser til OS X.

Martin

Fra : David Blangstrup

Dato : 25-10-02 12:54

On Fri, 25 Oct 2002 13:35:08 +0200, Martin Bredthauer wrote
(in message <1fkm2ui.1fqwgkh1evjaurN%spam_spam_spam@talent.dk>):

Ja.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk

Fra : Peter B P

Dato : 25-10-02 14:23

Poul Skovmand Thingholm <_REMOVE_pst@phenomen.dk> wrote:

> Kanon! Chimera er den "bedste alternative" browser, ikke sandt? Jeg
> tænker på i forhold til f.eks. Mozilla/OmniWeb...

Jo. Mozilla er Carbon, og tung, og Omniweb er dyr, og såvidt jeg kan
læse på VT's sider, ved at flade af på den.

--
http://haxor.dk
En go' gang Pia blir' Danmark blåt a'!