baggrundsfarve i <div>
Fra : Peter Houmann

Dato : 27-02-01 10:42

Hej

Jeg har eksperimenteret med at lave en side udelukkende opbygget
vha. css med to søjler. Ideen er, at minimum den ene skal have en
baggrundsfarve, som går hele vejen ned på siden.

Det eneste, jeg har kunnet komme frem til, er, hvor
baggrundsfarven fylder skærmbilledet (dog ikke helt i Opera 5) i
længdeaksen, men ikke længere end til selve skærmbilledet. Det
stopper altså herefter. Dette er jeg nået frem til ved at bruge
height : 100%.

Er der en løsning, som får baggrundsfarven til at fortsætte?

Peter

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 27-02-01 13:12

Kun hvis du sætter den for body.

Fra : Peter Houmann

Dato : 28-02-01 13:22

OK, men kan man så placere baggrundsfarven inde i bodyen, så det ikke
fylder hele skærmbilledet, men sætte det til at fylde fx 1/3 fra
venstre?

Man kan selvfølgelig bruge et baggrundsbillede, hvis man ønsker, at
fx en menu skal have en anden farve end "brødteksten", men det bliver
jo i en eller anden form placeret absolut (billedet fylder noget i
bredden), og det var ikke meningen.
/Peter

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-02-01 14:49

Kun ved at bruge et billede.

Fra : Peter Houmann

Dato : 01-03-01 09:49

Øv, så er det, som jeg frygtede.

Måske er det bare mig, men det virker da som en fejl/mangel i css, da man
så ikke kan køre fuldt ud med relative størrelser - billedets bredde er
jo ikke relativ. Forhåbentligt er det noget, der kommer med i css 3.

Tak for hjælpen.