Hjælp til unlock af 3310
Fra : Tommy Harbo

Dato : 24-10-02 21:01

Hej,

Jeg har en Nokia 3310 med som er låst til Telia:
IMEI: xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Model: NHM-5 (3310)
Hardware version: 1000
Firmware version: V 05.47
Production code: 0505801
Security code: 12345

Og til den har jeg købt en datakabel hos Super-Cover (www.super-cover.com)
Men jeg kan bare ikke finde ud af at unlocke den!!!

Jeg kan få Logomanager til at snakke med den (telefonnr og grafik), men kun
F-bus mode!

Jeg har prøvet "NEO's Master Nokia Unlocker 0.1b.exe", som påstår at
telefonen nu er unlocked, hvor efter telefonen "genstarter", men den vil
ikke æde med Sonofonkort!

Jeg har også prøvet lidt forsigtigt med disse her:
EepromTools31
Knok22
NokiaTool-v3.21
Nokiatool18

Men de kan ikke se telefonen?

Kan min 3310 overhovedet låses op, og hvordan gør jeg det lettest (uden at
lave ulykker) fra min Windows XP maskine?

På forhånd tak.
Tommy Harbo

Fra : Thomas Andersen [900~

Dato : 24-10-02 21:29

Dette kan skyldes Windows XP! Har selv haft samme problemer....
Installler Windows 98 - 2, eller forsøg dig med programmet "UserPort"
Kan downloades her:
http://www.embeddedtronics.com/design&ideas.html

Mvh Thomas

Fra : Don_E

Dato : 24-10-02 23:44

"Thomas Andersen [9000]" <Lomme@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Dette kan skyldes Windows XP! Har selv haft samme problemer....
> Installler Windows 98 - 2, eller forsøg dig med programmet "UserPort"
> [...]
Hejza!
Jeg har WinXp-Pro-Dk og har ingen
problemer med unlock af Nokia....!
Bruger : NokiaTool-v3.21 og Nokiatool 18
--
/DonE

Fra : Rico Rødby

Dato : 25-10-02 01:44

skriv til mig på mail eller icq og jeg skal guide dig igennem noktool18 som
med garanti kan unlocke din 3310 (hvis det er et mbus kabel du har)

icq: 91943424

mvh Rico
( www.nokia-unlock.info )

Fra : Tommy Harbo

Dato : 26-10-02 08:40

Hej Rico,

Jeg har ikke din e-mail, og kører ikke ICQ, så jeg skriver til gruppen
istedet!

Jeg har nu prøvet at at installere en lille win98, og køre de samme progs
derfra, men med samme resultat! Men du skriver jo også at XP skulle virke
fint!

Det virker som mit kabel er defekt i m-bus mode, men virker i f-bus mode.
Ingen programmer vil snakke med det i mbus-mode, pånær NEO's Nokia Unlocker,
som skriver at telefonen er unlocked, hvorefter telefonen selv genstarter.
Men den vil ikke kendes ved mit Tele2-kort!!

Jeg tænder min telefon, og indtaster pin-kode (med mit telia-kort, som den
jo er låst til)

Jeg har prøvet en håndfuld forskellige programmer, og i Noktool18 vælger jeg
AutoSetup, men den kan ikke finde min telefon!

Jeg syntes at have læst at at interfacet skulle være låst med Firmware over
ver. 4.xx, og jeg har jo ver. 5.47:

IMEI: xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Model: NHM-5 (3310)
Hardware version: 1000
Firmware version: V 05.47
Production code: 0505801
Security code: 12345

Håber at du har en god idé,

Tommy Harbo

Fra : Rico Rødby

Dato : 26-10-02 09:57

bruger du messenger ?
det er lidt besværligt hvis vi skal maile frem og tilbage
du kan skrive til mig på: rico@nokia-unlock.SPAM-STOP

ps. udskift SPAM-STOP med INFO så virker emailen

mvh Rico
( www.nokia-unlock.info )

Fra : helloo.dk

Dato : 25-10-02 05:48

Sådan som jeg læser dit indlæg så er det et F-bus kabel du har da det kun er
sådan Logoma... kan se din telefon. For at låse telefonen op med knok22 skal
du bruge et M-bus kabel..
Hilsen Dan