Overland Safari
Fra : Stig Nielsen

Dato : 24-10-02 21:17

Hej NG

Er der nogen der har erfaring med Overland safari i Afrika ?

Jeg har overvejet firmaet Exodus fra England på en tur på en måned i
varighed fra Cape Town til Vic Falls, gennem Namibia og Okavango deltaet.
Nogen med erfaring fra dette firma ?

Hvilken periode er det bedst at rejse i, er det dansk forår eller efterår ?

Hvordan er det at rejse i Overland-truck ?

Hvad er det for nogle mennesker man rejser med ?
(Jeg er ikke interesseret i fest og druk, men mere i store oplevelser....)

Hvad skal man forberede sig på ?

Håber på nogle gode svar !

På forhånd tak

Stig

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 24-10-02 22:52

"Stig Nielsen" <nordskov@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Hvad er det for nogle mennesker man rejser med ?
>(Jeg er ikke interesseret i fest og druk, men mere i store oplevelser....)

Jeg har ikke selv nogen erfaring med Exodus.

Men har hørt en del fortællinger fra deltagere i Exodus forskellige overland
ekspeditioner. Disse spændende glimt har jeg oplevet på Topas ture og på den
årlige Topas Globetrotterklub's medlems weekend.

Min erfaring med ekspeditions køretøjerne på Topas ture er gode, og jeg mener
det er nøjagtig samme type ombyggede lastbiler Exodus bruger.
Det er selvfølgelig en anden transportform end en luksusbus med alle mulige
bekvemmeligheder, men igen hvis man skal på tur hvor emnet er natur, vandring
eller kort og godt oplevelser, så mener jeg det er en passende tranportform.

Topas er dansk samarbejdpartner til Exodus og kan findes på:
<http://topas.dk/>

Og jeg tror faktisk den tur du omtaler er den samme som der er en rejsedagbog på
Topas' hjemmeside. Turen er omtalt som:

Brev fra Southern Africa.
Southern Africa - EXODUS - VNH141

Og kan findes her:
<http://topas.dk/Rejsebrev/EXODUS/RBVNH141al.htm>

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Michael

Dato : 25-10-02 10:07

Hej Stig, Ove og måske andre !

Er du / I interesseret i at hilse på flere rejsende der drager ud på egen
hånd og under ikke alt for luxuøse forhold, så er det måske noget at tage
med til Rejseweekend sidst i August hvert år.

Se mere om denne årlige weekend på www.rejseweekend.dk

Hilsen fra
Michulla.dk

Fra : Pierre Dragh

Dato : 25-10-02 10:42

Jeg var på en tur med Guerba for nogle år siden og det var en af de bedste
ture jeg har været på.
Jeg var nogenlunde de samme steder som du beskriver og turen varede 2
måneder. Man bor i telt og somme tider på billige hoteller(det er rart med
mindst et brusebad om ugen), der var mange store oplevelser men også fest og
druk. På min tur var der folk fra hele verden, men ingen fra DK (alder fra
ca 18 år til 40), nok fordi jeg valte et firma som ikke er så kendt i
Danmark, men som regnes for at være et af de bedste. www.guerba.com
Pierre