Army of Darkness
Fra : Anders Ebbesen

Dato : 27-02-01 10:24

Halløj!

Så lige Army Of Darkness her i weekenden.

Hvad er det så specielt ved filmen? Jeg synes det ligner en "b-film" der
forsøger at ligne en "a-film".

Lidt dårlige effekter, middelmådige skuespillere og en noget mærkværdig
historie. Jeg synes da den var meget sjov som sådan, men absolut ikke det
mesterværk som visse folk hylder den som.

--
Anders Ebbesen
Dudley Smith: Go back to Jersey, Sonny. This is the City of the Angels and

Fra : Keld Petersen

Dato : 27-02-01 10:37

Den er lige præcis det mesterværk, folk hylder den som... sjældent har jeg
set så sjov en film som AOD. Men det er jo som altid et spørgsmål om smag.

Fra : harry

Dato : 27-02-01 12:03

for at få den fulde nydelse/forståelse kræver det nok et kendskab til
forgængerne der er mesterværker inden for genren. det er jo lidt et
tegneserieunivers vi befinder os i, så langt-ude-effekterne, det
overspillede skuespil samt den "mærkværdige" historie hører med.
bruce campbell er sgu da forrygende!

harry

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 27-02-01 12:15

harry <netan@yahoo.com> wrote in message news:3A9B894C.8010405@yahoo.com...
> [...]
> tegneserieunivers vi befinder os i, så langt-ude-effekterne, det
> overspillede skuespil samt den "mærkværdige" historie hører med.

Er forgængerne du tænker på Evil Dead I og genindspilningen II?

Fra : Jens Thomsen

Dato : 27-02-01 13:55

Anders Ebbesen <anders@entry.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:e%Lm6.3902$dD.214352@twister.sunsite.dk...

> Er forgængerne du tænker på Evil Dead I og genindspilningen II?

Nemlig. Og det er nok de bedste eksempler på slapstick comedy, der er
produceret i nyere tid. Her kastes blot med motorsave og kropsdele fremfor
lagkager. Det er ren tegnefilmsvold som taget ud fra Tom & Jerry - ufarlig,
men særdeles grafisk og derfor næppe alles kop te.

Det er faktisk længe, længe siden, jeg har set AoD. Nogen der gider uddybe
dens kvalitet fremfor EDII? Hvorfor er den bedre?

MVH
Jens Thomsen

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 27-02-01 13:59

Jens Thomsen <v1707@groenjord.dk> wrote in message
> [...]
ufarlig,
> men særdeles grafisk og derfor næppe alles kop te.

Hæhæ, minder mig om Braindead som jeg også så i weekenden. Filmen Bad Taste
skulle dog være endnu bedre, har ikke selv set den.

> Det er faktisk længe, længe siden, jeg har set AoD. Nogen der gider uddybe
> dens kvalitet fremfor EDII? Hvorfor er den bedre?

Jeg talte med en pige der lød til at have nogenlunde tjek på det nede i
Videoland, og hun mente at folk primært talte om AoD fordi den var nyere,
men at EDII var bedre, og at EDI var virkelig dårlig....

Jeg har ikke selv set hverken EDII eller EDI.

Fra : Keld Petersen

Dato : 27-02-01 14:31

> Hæhæ, minder mig om Braindead som jeg også så i weekenden. Filmen Bad
Taste
> skulle dog være endnu bedre, har ikke selv set den.

Vil du købe VHS'en for en 50'er? Den er helt ny (og så vidt jeg husker
plomberet)...

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 27-02-01 14:36

Keld Petersen <remove.this.to.email.kingkeld@person.dk> wrote in message

> Anders Ebbesen <anders@entry.dk> wrote in message

> Taste
>
> Vil du købe VHS'en for en 50'er? Den er helt ny (og så vidt jeg husker
> plomberet)...

Er den så dårlig?

Vi kan godt finde ud af en handel, bor du i københavnsområdet?

FUT: anders@ebbesen.org

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 28-02-01 00:52

> Keld Petersen <remove.this.to.email.kingkeld@person.dk> wrote in message

> Er den så dårlig?
>
> Vi kan godt finde ud af en handel, bor du i københavnsområdet?

En film der indeholder et får der bliver skudt med en bazooka kan unuligt
være dårlig.
Alt - og jeg mener alt - hvad Peter Jackson har lavet er genialt.

Jacob

Fra : Ole Kofoed

Dato : 01-03-01 00:14

Jacob Skaaning skrev i meddelelsen <97hea3$2ngp$1@news.cybercity.dk>...

>En film der indeholder et får der bliver skudt med en bazooka kan
unuligt
>være dårlig.
>Alt - og jeg mener alt - hvad Peter Jackson har lavet er genialt.

Nu hvor vi er ved splatterfilm, så er tyske Premutos af Olaf Ittenbach
suveræn, eminent lavet og med et kæmpe body count helt på højde med
Jacksons Braindead/Dead Alive. Dog ingen bazookaer, med der bliver
splattet et par zombier ud med granater fra en tank!

Den er ude til en rimelig penge på DVD i Spanien - et must for alle
splat/zombiefilm elskere.

Mvh.

Ole
--
DVD-Basen.
Links til over 16500 dvd anmeldelser

Fra : Keld Petersen

Dato : 28-02-01 07:55

Ja - den er dårlig, men på den sjove måde. Sagen er, at jeg har 2
eksemplarer. Jeg bor i Kalundborg. Du ka' jo evt. lige emaile mig på
kingkeld@person.dk.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 27-02-01 17:26

Hej "Anders Ebbesen" <anders@entry.dk>

>Hæhæ, minder mig om Braindead som jeg også så i weekenden. Filmen Bad Taste
>skulle dog være endnu bedre, har ikke selv set den.

Hvis Bad Taste er hvad jeg tror det er (rumfolk der spiser mennesker),
så er den ikke nær så morsom som Braindead - og den er signifikant
ringere produceret.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Jeppe Møller

Dato : 01-03-01 21:40

> Jeg talte med en pige der lød til at have nogenlunde tjek på det nede i
> Videoland, og hun mente at folk primært talte om AoD fordi den var nyere,
> men at EDII var bedre, og at EDI var virkelig dårlig....

Udover at det er en trilogi vi har med at gøre er genrerne de 3 film er inde
for væsentlig forskellige. AOD er mere mainstream end de andre med deres
"kasten-blod-i-hovedet-jeg-skal-komme-efter-dig-skal-jeg."

ED2 var den første jeg så i en alder af 12 (hvor jeg ikke forstod humoren,
men var ved at gøre i mine bukser da Linda jonglerede rundt med sit hoved)
AOD er humor lige ud af landevejen med Ash der kører den hårde stil: "Yo-
she-witch, let's go!" "Give me some sugar baby!" og "I'm not all good..."
(cameo rolle Sam Raimi himself lige før det store slag og alle soldaterne
har mandet sig op : "I'm afraid" ...det er subtilt...
ED1 er på ingen måder dårlig!! Udover at den slags slige fortællinger i
newsgroup sårer mit hjerte er det ikke kun Stephen King der anbefaler denne
film 7,1 på imdb.com hvilket må siges at være RET så ok for en horror
movie fra start 80'erne. Den nævnes også som en vigtig film i diverse
årsbøger. Den har mange smukke billeder (kælderen fx) og præsterer at gribe
mig hver gang jeg sætter mig og ser den hvilket efterhånden er blevet til en
ordentlig røvfuld gange.

Derudover vil jeg gerne bede kenderne se/gense Darkman - filmen blev jo
lavet kort tid før AOD af Raimi.
Da jeg genså filmen her for nylig kan man ikke andet glæde sig over at
Darkmans nye ansigt er Bruce Cambell himself

(((og er der andre end mig der ser denne connection til slutningen af Scary
Movie?? Fyren smutter fra hele lortet- og i mine øjne LIGNER han ihvert fald
Bruce))) langt ude måske... og dog?

Fra : harry

Dato : 27-02-01 14:08

det er den heller ikke. II'eren, som er en genindspilning af I'eren, er
helt klart min favorit.

harry

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 28-02-01 01:04

> det er den heller ikke. II'eren, som er en genindspilning af I'eren, er
> helt klart min favorit.

Jeg fatter altså ikke hvordan i kan sige at 2'eren er en genindspilning af
1'eren, når den starter med en opsummering af 1'eren. Det ER en 2'er (hence
the title...2) - selvom den overhovedet næsten ikke har ret meget at gøre
med 1'eren.
Evil Dead var et forsøg på at lave en gyserfilm - af datidens standard. Den
har det hele - patter, kvinder der bliver voldtaget af træer, svævende
zombier, og selvfølgelig en Necronomicon.
Evil Dead 2 var en komedie. Sam Raimi havde opfattet hvor han ville hen med
sine film, og denne her var en klar komedie. Grinende elg-hoveder, geniale
one-liners (dog ikke så geniale som i AoD) og en motorsav på armen.
Begge to er dog efter min mening genialt filmet. Og Evil Dead 1 /kan/ godt
være lidt uhyggelig - til tider. Og så fik coveret mig til at tænke over
hvor mange mennesker de mon har slået op i telefonbogen for at få en Stephen
King til at sige at det er den mest skræmmende film han nogensinde har set.
Army Of Darkness er genial. MAnge der ser den første gang siger med det
samme, at 'det er da en b-film. Kan de ikke finde ud af noget?' men de har
så meget uret. Mængden af blod når den første mand falder ned i hullet. Den
geniale åbningsreplik 'My name is Ash... and I am a slave.' De mest geniale
one-liners udført af Bruce. Det bliver ikke bedre. Måden han sviner kvinden
til, der er forelsket i ham 'good, I need a horse-blanket.' - de små mænd
der kommer ud af spejlet, stikker ham i røven med en stegegaffel, så han
slår hovedet op i en kasserolle og vågner op helt bundet, så de springer ned
i halsen på ham og der vokser et øje ud af skulderen på ham der bliver til
et hovede der til sidst bliver til Bad Ash der begynder at slås med ham
(puuuha)
Og hele scenen i møllen med Ash der bliver forfulgt af Etellerandet...
genialt filmet.
Der er bare så megen genialitet i den film folk ikke fatter. I alle 3
faktisk. Nogle gange er 2'eren min favorit, andre gange AoD. De fleste ser
bare en anden b-splatter med lidt humor i.
Jeg har forresten et autograferet foto af Bruce Campbell - slå den.

Bruce is da MAN!

Amen.

Jacob

Fra : CybaMerc

Dato : 27-02-01 20:45

A long time ago in a galaxy far, far away....
Jens Thomsen wrote:

[snip]

>Det er faktisk længe, længe siden, jeg har set AoD. Nogen der gider uddybe
>dens kvalitet fremfor EDII? Hvorfor er den bedre?

Nu har jeg faktisk ikke selv set Evil Dead-filmene (jeg ved det... jeg
burde skamme mig); men jeg har dog en klar fornemmelse af, at de to
ED-film adskiller sig klart fra AoD, som jo ikke er en splatter; men
derimod et forsøg på en adventure-film.

Så svaret må vel være: ikke bedre; men anderledes... eller?!

Fra : Bjarne_Goldbaek

Dato : 08-03-02 16:41

Ohøj, alle sammen...

Jeg faldt tilfældigvis over dette sted i min søgen efter et sted at købe
primært "Bad Taste", men også "Braindead" af Peter Jackson.

Spørgsmålet: Ved nogen, hvor jeg kan købe dem på VHS, da jeg ikke har
indopereret en chip eller noget i min DVD-player (Bad Taste findes
åbenbart ikke på DVD R2...!)? Videoland har Bad Taste i arkiverne, men
den er udgået. :(

Nogen der kan hjælpe?

Har lige købt "Meet the Feebles", og har fået smag for mere.

Ethvert input værdsat (sådan da)...

På forhånd tak,

Mvh. Michael

http://www.kandu.dk/

Fra : Troels

Dato : 12-03-02 11:43

"Bjarne_Goldbaek" <Bjarne_Goldbaek.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> indopereret en chip eller noget i min DVD-player (Bad Taste findes
> åbenbart ikke på DVD R2...!)? Videoland har Bad Taste i arkiverne, men

jeg har rent faktisk en VHS udgave af Bad Taste

Import fra England, set en gang, i PAN/SCAN og surround.

hvad siger du?

igen forstyrende undetekster - 50kr?

mvh
Troels

Slå et smut forbi min hjemmeside og
tjeck mit anlæg og filmsamling på:
www.troelsfilm.subnet.dk

Fra : Søren Nielsen

Dato : 09-04-02 12:41

> Har lige købt "Meet the Feebles", og har fået smag for mere.

Hvor henne? Jeg har ledt efter den GULD-film mange gange, men har ikke
kunnet støve den op.
/Søren

Fra : Jens Thomsen

Dato : 10-04-02 09:21

"Søren Nielsen" <news@n-crypt.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor henne? Jeg har ledt efter den GULD-film mange gange, men har ikke
> kunnet støve den op.

Laserdisken har haft den. Den er ude på tysk DVD (med engelsk lyd) og SVJH
også i Canada. Begge steder dog i 4:3.

MVH
Jens