Ang. MC jeg er blevet tilbudt:
Fra : Andrew

Dato : 24-10-02 20:56

Hej

En fyr har sendt mig et billede af en mc samt specifikationerne på den, og
jeg må sige at det ser fristende ud for en nybegynder (med lille kørekort)
som mig.

Specs:

"Jeg har en GSXR250 til salg."

Den er virkelig billig, da jeg har en anden cykel på hånden, som jeg kun kan
købe hvis jeg får solgt min nuværende.

min annonce er her:

Sort Suzuki GSXR250 sælges
Lille, let, velkørende 4 takts racer med fuldkåbe sælges. God til begynder
såvel som øvet. Meget velegnede til vertikalt udfordrede (læs: lave
personer). Sælges p.g.a. opgradering til flere ccm.

Årgang 1991.
Kilometerstand: 60000km
45hk, 17-20km/l, 148kg tørvægt
250 ccm. Rødt område ved 17.000rpm.
4 cyl 16 ventiler
Vandkølet
Præstationer (taget fra nettet) 0-100 km/t 6,5 sek. Topfart178 km/t.
Personlig tophastighed 185km/t på speedometer.
Original lakering sort. Ridset på højre kåbeside.
Går perfekt i motoren.
Den bruger ingen olie.
(original medfølger)
For dobbelt skiver 275 mm, Firestemplede kalibre, Stålarmerede bremseslanger
Kraft nok til hurtige landevejsoverhalinger og ubesværet motorvejskørsel.
Fin til daglig transport.
God, let sportslig kørestilling.
Ingen skjulte fejl og mangler.
Nem at syne.

Udstyr:
Fuldkåbe, dobbelt lygte
Speedo/omdrejningstæller/benzin/tempmåler

Desuden:
kædekit ½ år
Nyt batteri
Nye tændrør
Ny forgaffelolie
Bremsekaliber er nyserviceret og med ny bremsevæske
Tændrørshætter og tændkabler skiftet
Stort service er lige lavet (ventiljustering, karbsync og olieskift)

Pris: 18.000kr usynet

billede af dyret her: http://users.cybercity.dk/~dsl31557/250.JPG

Hvad siger i?

Mvh Anders

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 24-10-02 21:07

Hej anders..

Det lyder jo til at være en fin maskine du har fået på hånden, men du har
dog et problem.. Du skriver den har 45 hk????? Så yder den for meget til et
lille kørekort da grænsen er 34 hk. der er oxo noget med at den må vidst
ikke yde over 25 Kw...?? Så det koster dig nok et lille droslings sæt...

Brian W.

"yzf1000r 145hk"

Fra : wheeler

Dato : 24-10-02 21:12

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev

Ingen skjulte fejl og mangler.
Hvad siger i?

> Mvh Anders

[KLIP]

Udover at man ikke kan garantere for "ingen skjulte fejl og mangler" - (den
korrekte udtryksform i en evt. kontrakt bør være: "I følge sælgers viden
ingen skjulte fejl og mangler" - lyder det som en ok pris (selvom jeg
konsekvent aldrig betaler det forlangte)

Wheeler

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 24-10-02 21:12

> [...]
> jeg må sige at det ser fristende ud for en nybegynder (med lille kørekort)

Skulle vel aldrig være FER?

> Årgang 1991.
> Kilometerstand: 60000km
> Hvad siger i?
Jeg siger at 60.000km er tæt på en total renovering af motoren. Der er ik
mange der når de tal uden en renovering.
Det skal siges , at jeg tror at Fer (hvis det er ham) vist holder hans
cykler ordenligt.
Ellers er der ikke rigtigt andet jeg lige falder over. Det er uden tvivl
billigt, hvis den går lige gennem syn.

> Mvh Anders
/Thomas - Der selv har en GSX-R 250 (og en ekstra motor hvis du skulle få
brug for det :P )

Fra : Andrew

Dato : 24-10-02 21:16

> Skulle vel aldrig være FER?

Jo, det er det.

> [...]
> cykler ordenligt.
> Ellers er der ikke rigtigt andet jeg lige falder over. Det er uden tvivl

Billedet er 25000 km siden skal lige siges.

> /Thomas - Der selv har en GSX-R 250 (og en ekstra motor hvis du skulle få
> brug for det :P )

Mvh Anders

Fra : FER

Dato : 24-10-02 21:22

> [...]
> cykler ordenligt.
> Ellers er der ikke rigtigt andet jeg lige falder over. Det er uden tvivl

Nu er det min cykel, så jeg er jo ikke lige frem upartisk, eller hvad det
hedder

men har set flere der har gået længere end 60K , og den bruger ingen olie.

men jo hørte også 60k som grænsen da jeg købte min cykel, men har aldrig
hørt om nogen GSXR250 der er brudt ned egentligt, eller jo det passer ikke,
så på en der var blevet stjålet og havde sparket et ben igennem siden

mvh Tommy Fer

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-10-02 22:24

FER wrote:
> men jo hørte også 60k som grænsen da jeg købte min cykel, men har aldrig
> hørt om nogen GSXR250 der er brudt ned egentligt

Min spiste et plejlstangsleje = ny motor til 5k kr.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : FER

Dato : 24-10-02 23:33

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message

> Min spiste et plejlstangsleje = ny motor til 5k kr.

Det er rigtigt... hvor langt havde den gpet?

mvh Tommy Fer

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-10-02 19:02

FER wrote:

> Det er rigtigt... hvor langt havde den gpet?

Små 50k km.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-10-02 22:28

Andrew wrote:

> En fyr har sendt mig et billede af en mc samt specifikationerne på den, og
> jeg må sige at det ser fristende ud for en nybegynder (med lille kørekort)
> som mig.

Som Brian siger, så skal den jo drosles hvis du vil køre lovligt.

> For dobbelt skiver 275 mm,

....og en enkelt en bagi. De er meget dyre (typisk 1000-1500,- stykket),
cyklens samlede pris taget i betragtning, så undersøg hvor langt er fra/på
den anden side af mindstemål.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Andrew

Dato : 24-10-02 22:32

> Som Brian siger, så skal den jo drosles hvis du vil køre lovligt.

Politiet kan da ikke se om den har 45 eller 35 heste hvis de stopper mig ?!

Mvh Anders

Fra : Morten Juel

Dato : 24-10-02 22:48

> Politiet kan da ikke se om den har 45 eller 35 heste hvis de stopper mig
?!
nej men kommer du ud for en ulykke, og en synsmand finder ud af at den ikke
har droslingskit, så dækker din forsikring IKKE !! dvs du kunne lige så godt
køre uden forsikring !
Da du jo føre et køretøj du ikke har kørekort til !

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
DR350SET - http://StarChild.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-10-02 23:05

Morten Juel wrote:

> [...]
Hvis droslingen foregår helt efter bogen, så er der vist noget med at der
bliver rettet i reg. attesten, men hæng mig ikke op på det. Men jo, jeg
kender da til nogle stykker, som er blevet stoppet på en mc med lidt mere
end 34 hk, uden at betjenten bemærkede det. Men det er jo nok mest held

> [...]
> så godt køre uden forsikring !
> Da du jo føre et køretøj du ikke har kørekort til !

Det ved du ikke noget om Morten, vel? Faktum er at ingen her i gruppen
har nogen erfaring med det, det nærmeste man kommer er nogle udtalelser fra
en forsikringsgut her fra gruppen, der siger at forsikringsselskabet _ikke_
kan regresse 'bare' fordi man kører med forkert eller uden kørekort.
Se selv her:
<http://groups.google.com/groups?selm=L7Lx6.10507%24o4.489029%40news010.worldonline.dk>
og hele tråden her:
<http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&safe=off&threadm=m51y6.12939%24o4.629077%40news010.worldonline.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Dregres%2Bgroup:dk.fritid.motorcykel%26hl%3Den%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26safe%3Doff%26selm%3Dm51y6.12939%2524o4.629077%2540news010.worldonline.dk%26rnum%3D1>

Men den tid jeg har fulgt ~100% med her i gruppen (små 3 år), har ingen
udtalt sig om direkte erfaringer på området, så der er ingen sikkerhed for
noget som helst - kun at det er ulovligt

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Bo-gsxR

Dato : 24-10-02 23:58

mig

jeg kender flere der har fået bøder for det! jeg selv har også fået en
men det var også en 750.
men du bliver nok nappet hvis det er en æggeskal der stopper dig!

bo-gsxR

Fra : Morten Juel

Dato : 25-10-02 00:46

> Det ved du ikke noget om Morten, vel?
Øhh nå !
Du kan jo læse i dine forsikrings papiere, der er ingen dækning hvis du ikke
har førebevis til dit køretøj. Læser du ikke alt det der står med småt ??
)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-10-02 19:02

Morten Juel wrote:

> Øhh nå !
> Du kan jo læse i dine forsikrings papiere, der er ingen dækning hvis du
> ikke har førebevis til dit køretøj. Læser du ikke alt det der står med
> småt ?? )

Jeg læser det skam. I min står der ikke det du siger, og jeg tror nu også
at du husker forkert. Jeg ved det egentlig næsten, for der er dækning
næsten(?) uanset hvad man laver, det eneste de kan gøre er at kræve regres
- dvs. at lægge pengene ud og få dig til at betale dem tilbage (hvilket
heller ikke er sjovt). I min police står der netop at selsskabet må kræve
pengene tilbage i tilfælde af groft uforsvarlig kørsel, hvilket ikke
nødvendigvis er det samme som at køre uden kørekort. Men læs lige din
police igennem og vend tilbage, for jeg er da lidt nysgerrig efter hvad der
egentlig står.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : carlsen

Dato : 25-10-02 08:14

hej

Det lyder som et godt bud, de kører i øvrigt ganske udemærked de små 250.

Mvh.
Carlsen

Fra : BoS

Dato : 25-10-02 08:49

> Går perfekt i motoren.
> Den bruger ingen olie.
> (original medfølger)

Den trænger sgu nok til at få skiftet olie...

mvh Bo

Fra : FER

Dato : 25-10-02 09:48

"BoS" <elskak@hotmail.com> wrote in message news:apat21$83j$1@sunsite.dk...

> "Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Den trænger sgu nok til at få skiftet olie...
>
> mvh Bo

*LOL*

Damn, den har fået skiftet for 100km siden... det kommer sig af teksten stod
Yusimura udstødning (original medfølger) hvor jeg fik slettet Yusimura, men
ikke parantesen... den har original på¨nu...

mvh Tommy Fer

Fra : Bo-gsxR

Dato : 25-10-02 11:22

> Meget velegnede til vertikalt udfordrede (læs: lave
> personer).
pga. den meget kompakte sidde stilling.

> Rødt område ved 17.000rpm.
> Kraft nok til hurtige landevejsoverhalinger
jep hvis du gir den 8-14rpm.

> Fin til daglig transport.
bob bob, man sider meget forover, med vægten på hænderne.
så du bliver "hurtigt" træt/øm ved normal/by/langsom kørsel.
jeg er lige gået fra en vfr til en gsxR7½, kæmpe forskel, på vfr'eren
er pauser et nødvendigt onde - når man skal fylde tanken igen.
men på gsxR'eren ser man næsten frem til at få hvilet hænder og ben.
og bykørsel er et helvede. men når vejen åbner lidt op ( 300m el.l. )
så kommer smilet frem igen

det er en ok pris, men husk på et det er en 11 år gammel og 60k km

mvh
bo-gsxR

Fra : FER

Dato : 25-10-02 12:12

"Bo-gsxR" <anonym@anonym.dk> wrote in message
> [...]
> men på gsxR'eren ser man næsten frem til at få hvilet hænder og ben.
> og bykørsel er et helvede. men når vejen åbner lidt op ( 300m el.l. )

Har du prøvet en GSXR250?

Kørestillingen er noget mere afslappet end de andre GSXR...

mvh Tommy Fer

Fra : Bo-gsxR

Dato : 25-10-02 11:38

> jeg må sige at det ser fristende ud for en nybegynder (med lille kørekort)

har du forhørt dig om prisen på forsikringen?
da jeg var 20, skulle jeg gi 18k kr. for en 1 år gammel 250gsxR
så det blev det ik
bo-gsxR

Fra : Andrew

Dato : 25-10-02 11:59

> har du forhørt dig om prisen på forsikringen?
> da jeg var 20, skulle jeg gi 18k kr. for en 1 år gammel 250gsxR
> så det blev det ik

For en alm. ansvarsforsikr.

Mvh aNDERS

Fra : Bo-gsxR

Dato : 25-10-02 12:19

> For en alm. ansvarsforsikr.
> Mvh aNDERS

kan desvære ikke huske det, men synes det lyder for højt, og
for lavt til en kasko!
bo-gsxR7½ - 6500 i ansv. med abnorm selvrisiko

Fra : FER

Dato : 25-10-02 14:09

> kan desvære ikke huske det, men synes det lyder for højt, og
> for lavt til en kasko!
> bo-gsxR7½ - 6500 i ansv. med abnorm selvrisiko

Der kan da så vidt jeg ved ikke være selvrisiko på en ansvar???

Der skal de da dækker under alle omstændigheder, da det jo er de skader du
har forvoldt andre...

mvh Tommy Fer

Fra : Bo-gsxR

Dato : 25-10-02 16:35

> Der kan da så vidt jeg ved ikke være selvrisiko på en ansvar???

så har du lært noget nyt idag
mvh
bo-gsxR

Fra : Claus Rolsted

Dato : 25-10-02 19:09

"FER" <fer@cool.no.junk.for.me.dk> skrev i en meddelelse
> Der kan da så vidt jeg ved ikke være selvrisiko på en ansvar???
>
> Der skal de da dækker under alle omstændigheder, da det jo er de skader du
> har forvoldt andre...

Der kan sagtens være selvrisiko på ansvarsforsikringen, alt efter din aftale
med forsikringsselskabet.
Det, der sker ved skade, er, at selskabet udbetaler ved kasse 1 til den
skadelidte, men samtidigt indkræver selskabet så selvrisikoen af dig
(regres). På den måde vil der aldrig blive udvekslet penge mellem dig og
skadelidte.

mvh. Claus Rolsted - med 8.500,- i selvrisiko på ansvar
Honda CX 500 Standard, 1983 og
Vespa ET2 møvert-style
DMCN#618 | http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=89

Fra : FER

Dato : 25-10-02 12:13

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message

> kørekort)

> For en alm. ansvarsforsikr.
>
> Mvh aNDERS

Koster max 3500 hos GF, måske et par 100 mere....

mvh Tommy Fer

Fra : Thomas Buus

Dato : 25-10-02 21:26

"Bo-gsxR" <anonym@anonym.dk> wrote in message news:<apb6ep$gcj$1@sunsite.dk>...

> har du forhørt dig om prisen på forsikringen?
> da jeg var 20, skulle jeg gi 18k kr. for en 1 år gammel 250gsxR
> så det blev det ik
> bo-gsxR

Uha.. NU tjekkede jeg hos GF. Mener det var 2100kr en GSX-R 250
koster, for eb nybegynder. Ring til dem, og´få tilsendt materiale. De
er absolut de billigste med ansvar for nybegyndere. (imo).

/Thomas
GSX-R 250 + GSX-R 250 (til stump salg) så sig til hvis i mangler
noget.

Fra : Squish

Dato : 27-10-02 11:57

Thomas Buus wrote:
snip..

> Uha.. NU tjekkede jeg hos GF. Mener det var 2100kr en GSX-R 250
> koster, for eb nybegynder. Ring til dem, og´få tilsendt materiale. De
> er absolut de billigste med ansvar for nybegyndere. (imo).

Det er jeg ikke enig i! De skulle have ca. 3500 kr. for min CB400F.
TopDK skulle kun have 2100 kr. Gæt hvem jeg valgte?

-Squish

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 25-10-02 18:19

> En fyr har sendt mig et billede af en mc samt specifikationerne på den, og
> jeg må sige at det ser fristende ud for en nybegynder (med lille kørekort)
> som mig. Hvad siger i?

Hej Anders

En GSXR 250 er en udmærket begyndercykel der ligner en racer. Jeg kender
både Tommy og har kørt netop denne MC. Det med at den skal renoveres skal du
tage med et gran salt. Den normale måde man undersøger en MC om den skal
renoveres er ved at vurdere olieforbruget og tage en kompressions test. Det
er korrekt at Tommys MC ikke bruger olie overhovedet, og derfor står der
ikke lige en motorrenovering og venter om hjørnet. Cyklen har kørt 60.000km
og det betyder at ting kan gå i stykker. Så selv om motoren ikke laver de
klassiske tegn på slid, betyder ikke at den en ny.

Om man kan lide motoren er en smagssag. Den er lille og tager mange
omdrejninger. Når du kommer kørende inde i byen med 50, lyder den som om du
kører 1000 . Selv om det er en GSXR sidder man ikke voldsomt raceragtigt
på denne, den midste af Gixxerne.

Prisen er meget lav. Normalt ville jeg sige em GSXR 250 koster mellem 22 og
26.000kr. Prisen afspejer årstiden og at Tommy har fået noget større i
kiggerten. Hvis du synes en GSXR 250 er fed og godt kan lide racerlooket så
går du ikke helt galt i byen ved at købe denne her.

Du skal dog gøre en ting. Få købt et droslings kit til den og få det
monteret. Så skal du medbringe det dokument der medfølger til
droslingskittet til synet og få ført ind i modellens papirer at den nu er
droslet. Hvordan en GSXR 250 kører med et droslingskit ved jeg ikke, men på
nogle modeller hjælper det at få dem justeret i karburatorene sammen med
monteringen af drolingskittet. Et droslingskit koster somregel 1500. Du kan
godt montere det selv, eller evt få Tommy til at montere det for en beskeden
sum, han vil jo gerne sælge Du skal bare medbringe dokumentet der
medfølger til droslingskittet til synet ikke andet.

Husk jeg kender Tommy, så overstående skal tages med alle de modifikationer
du har lyst til.

--
Mojn
Jens Bager Jensen