Hjemmesider...
Fra : Lundgaard - Andersen

Dato : 24-10-02 20:36

Davs...

Med fare for at falde helt igennem her på jeres gruppe, spørger jeg om der
er nogen der ved om man kan købe en hjemmeside færdig.

Altså jeg vil gerne ligge billeder ind og skrive noget, men gider ikke lave
en helt fra bunden.

Har købt Dreamweaer, tror jeg det hed, men hold da op, så meget tid har jeg
altså ikke i mit liv, at jeg gider side der og lave alt det.

Hvis man kan købe sådan en, hvad koster det så, og frem for alt hvor kan jeg
købe det jeg skal bruge.
Det jeg søger er ikke en hjemmeside med en masse spræl på, men en nem og
overskuelig side, og meget gerne ude alle reklamene.....

Håber da i kan hjælpe, da jeg ellers skal i gang med at spørge på mit
arbejde, med endnu større fare for at falde igennem......:))

Leif Andersen

Fra : ha

Dato : 24-10-02 20:47

> Hvis man kan købe sådan en, hvad koster det så, og frem for alt hvor
> kan jeg købe det jeg skal bruge.

Når du nu spørger i Frontpage gruppen, vil det jo være nærliggende at
foreslå at du anskaffer Frontpage programmet og bruger een af de
færdige skabeloner deri.

> Det jeg søger er ikke en hjemmeside med en masse spræl på, men en nem
> og overskuelig side, og meget gerne ude alle reklamene.....

Reklamerne kommer almindeligvis kun hvis du lægger din side på
et reklamefinansieret webhotel. Mon ikke du i din Stofa net pakke
har adgang til lidt hotelplads til at lægge din hjemmeside på. Den
adgang har man såvidt jeg ved hos de fleste udbydere, du skal blot
være opmærksom på, at du sikkert ikke kan anvende de specielle
features i frontpage der kræver det der hedder fp-extensions på
webhotellet. Du kan dog sagtens lave en hjemmeside uden.

> Håber da i kan hjælpe, da jeg ellers skal i gang med at spørge på mit
> arbejde, med endnu større fare for at falde igennem......:))

Nå da, hvad er det dog for nogle kollegaer.

mvh
ha

Fra : Lundgaard - Andersen

Dato : 24-10-02 21:20

Hej igen..

> Når du nu spørger i Frontpage gruppen, vil det jo være nærliggende at
> foreslå at du anskaffer Frontpage programmet og bruger een af de
> færdige skabeloner deri.

Færdige skabeloner...ja, men er det så bare at ligge foto´s ind og skrive
noget.....
Eller skal jeg også gennem gå de samme kvaler som ved Dreamweaer?

> [...]
> features i frontpage der kræver det der hedder fp-extensions på
> webhotellet. Du kan dog sagtens lave en hjemmeside uden.

Det jeg skal bruge er, tror jeg, kunne ligge foto´s ind, små og ved at
klikke på den skal de blive store, skrive noget til det som er på billedet
og henvise til links.

Samt lave nogle afsnit, altså forskellige side i en side.....ja jeg ved det,
det lyder rodet, men håber da du forstår hvad jeg mener.
Jeg ved hvordan en computer virker og jeg kan finde ud af at betjene den,
finde rundt på nettet, men så var det vist også det.

> Nå da, hvad er det dog for nogle kollegaer.

Nogen grimme nogen.....hvis jeg selv skal sige det....:)))

Leif Andersen

Fra : ha

Dato : 25-10-02 09:53

> Færdige skabeloner...ja, men er det så bare at ligge foto´s ind og
> skrive noget.....

Ja, næsten, det er faktisk ret let. Kører du fast i noget kan du jo altid
spørge i denne nyhedsgruppe.

> Eller skal jeg også gennem gå de samme kvaler som ved Dreamweaer?

Nu ved jeg jo ikke så'n lige præcis hvilke kvaler du har haft, men jeg
er overbevist om, at du nok ska' ku' hitte u' a'et hvis du anvender
skabelonerne i fp.

> Det jeg skal bruge er, tror jeg, kunne ligge foto´s ind, små og ved at
> klikke på den skal de blive store, skrive noget til det som er på
> billedet og henvise til links.

Ja, det kan nemt lade sig gøre.

> [...]
> Jeg ved hvordan en computer virker og jeg kan finde ud af at betjene
> den, finde rundt på nettet, men så var det vist også det.

Så kan du (tror jeg) også nemt lære at bruge frontpage.

mvh
ha

Fra : Camilla Scharff

Dato : 24-10-02 23:19

"Lundgaard - Andersen" <llundgaard@mail1.stofanet.dk> skrev...
> [...]
> er nogen der ved om man kan købe en hjemmeside færdig.
> Altså jeg vil gerne ligge billeder ind og skrive noget, men gider ikke

Hmmm - det eneste, jeg umiddelbart kommer i tanke om, er TDC's sitecenter -
http://kundeservice.tdconline.dk/hjemmesider/ - så hvis du er Opasia-kunde,
så gå bare i krig!

Ellers tror jeg ikke der er anden vej, end at sætte sig ned og finde ud af
at lave en hjemmeside... FrontPage gør det relativt let at komme igang og få
lavet noget, som ikke ser helt håbløst ud, selv med en lille indsats, men
som med alt muligt andet, hvis man vil have det rigtig flot, så tager det
tid! Har dog hørt om mange, som bare lige ville lave en lille bitte side
uden for megen fikumdik, og så alligevel blev bidt af det, og har fået lavet
nogle rigtig pæne sider

Mvh. Camilla

Fra : Ulrik Friis

Dato : 25-10-02 21:50

"Lundgaard - Andersen" <llundgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Med fare for at falde helt igennem her på jeres gruppe, spørger jeg om der
> er nogen der ved om man kan købe en hjemmeside færdig.

Hvis du skal ha' lavet en firmahjemmeside med design, færdiglavet grafik,
hjælp til tekst mv. og som fylder ialt ca. 50 html sider, skal du nok af med
ca. 50.000 kr.

mvh
Ulrik

Fra : Steen Alexandersen

Dato : 30-10-02 22:43

Nårhhh, det kan altså gøre lidt billigere.

Horsens Produktionshøjskole tilbyder at lave hjemmesider for kr. 1.800,- for
en hovedside og 5 undersider.
http://www.horsensps.dk/priser/pris.htm

Hilsen
Steen

Fra : Ulrik Friis

Dato : 31-10-02 22:19

"Steen Alexandersen" <steen.alexandersen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Nårhhh, det kan altså gøre lidt billigere.
>
> Horsens Produktionshøjskole tilbyder at lave hjemmesider for kr. 1.800,-
> [...]

I det virkelige liv kan vi ikke konkurrere imod kommunalt subsidierede
projekter. Og - vil jeg tilføje - man får hvad man betaler for...

mvh

Ulrik