Ja, remburs det er jo det samme som L/C (altså den engelske betegnelse
"Letter Of Credit") - det er jo så
vidt jeg ved en aftale mellem købers bank og sælgers bank... sælgers bank
kan man vel næppe få ud
og checke at indholdet af en container nu også er det det skal være ?
H-H
"felix" <felix6@of[XXX]ir.dk> wrote in message
news:ap9lao$ces$1@sunsite.dk...
>
> "hb" <hb@hb.hb> skrev i en meddelelse
> news:3db8429a$0$97623$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hejsa,
> >
> > Er der nogen der kan forklare mig flg.: hvis jeg nu skal importere et
> > mængde vare fra f.eks. en kinesisk fabrikant så skal fabrikanten jo
> > naturligvis have penge før varene afsendes, f.eks. via T/T (og evt.
L/C).
> > men der er jo ikke noget der forhindre fabrikanten i at sende en
container
> > fyldt med luft og beholde varene!
> > Eller for den sags skyld sende en masse fejlbehæftede varer og blot
holde på
> > at de ikke fejlede noget da de blev afsendt!
> >
> > Hvordan forholder man sig til dette?
> >
> > Jeg er naturligvis godt klar over, at meget er et spørgsmål om tillid -
men
> > mange kinesiske virksomheder kræver jo større ordremængder ... også ved
> > førstegangs handler... så en gang bliver man jo nød til at købe... skal
man
> > så blot stole blindt på fabrikanten?
> >
> > H-H
> >
> I gamle dage var der noget der hed REMBOURS snak med din bank herom, de
skal alligevel
> ind i importen !
>
>