Opskrift på 3D kagemand
Fra : Nick

Dato : 24-10-02 19:06

Jeg har købt sådan en fin form der laver en kagemands-Mckey Mouse. Det er 2
halvdele med "buler" i, som man sætter sammen med nogle klips, og så hælder
man dejen ned i et hul i toppen. Når man så har bagt kagen, tager man
formdelene af, og vupti, så er der en fin 3-dimensional kagemand der ligner
Mickey Mouse til forveksling

Nå har knægten så fødselsdag i næste uge, og hvad ser jeg til min skræk: At
opskriften der var med i kassen er væk!

Så nu er rådne dyr gode: Har nogle en opskrift der ville passe?

--
Venlig hilsen

Nick
- - -
Med dette indlæg repræsenterer jeg mig selv og et hemmeligt firma der pønser
på at overtage kontrollen med Jorden på næste onsdag.

Fra : Thïngmand

Dato : 25-10-02 10:47

> Nå har knægten så fødselsdag i næste uge, og hvad ser jeg til min skræk:
At
> opskriften der var med i kassen er væk!

Kan du ikke gå ned i butikken og skrive den af fra en anden kasse?

Fra : Nick

Dato : 27-10-02 13:30

"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> skrev i en meddelelse
> Kan du ikke gå ned i butikken og skrive den af fra en anden kasse?

Jeg købte kassen for 20,- på et loppemarked...

Men som du kan se i tråden, er Islændinge nogle flinke folk, også deres
underboer

--
Venlig hilsen

Nick
- - -

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 25-10-02 16:18

Hejsa.

Nick <nicklas_keller@hotmail.com> wrote:

> [...]
> opskriften der var med i kassen er væk!
>
> Så nu er rådne dyr gode: Har nogle en opskrift der ville passe?

Min islandske overbo, der selv har sådan nogle forme, gav mig denne
opskrift, som hun bruger.

250 g hvedemel
300 g sukker
125 g fedtstof (smør/margerine)
2 æg
1 tsk bagepulver
1/2 tsk salt
3 spskf kakao
1 låg vanilledråber [mon ikke man kan bruge en mængde vanillesukker?]
2 1/2 dl mælk (kan erstattes med: 1 dl A38 (ell lign) + 1 1/5 dl mælk
eller evt med rent A38)

Bages 20 min ved 175-180 gr C

Creme af:
100g smeltet smør/margerine
250 g flormelis
1 1/2 spskf kakao
1 æg

Cremen kan kommes inden i [så skal den flækkes] eller ovenpå.

Der står ikke noget om fremgangsmåden ellers, men den gætter du dig vel
til ,-)

Held og lykke og til lykke med knægten.
/Sebastian

> [...]

> Med dette indlæg repræsenterer jeg mig selv og et hemmeligt firma der pønser
> på at overtage kontrollen med Jorden på næste onsdag.

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 29-10-02 09:59

Fås den slags kageforme med andre motiver end Disney-dyr?
-gitte

Fra : Nick

Dato : 30-10-02 20:43

"Gitte J. Lock" <gjl@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Fås den slags kageforme med andre motiver end Disney-dyr?
> -gitte

Spørg mig ikke, jeg købte den jo på et loppemarked, men det kunne være ret
fedt at bage en Byggemand Bob eller sådan noget...

--
Venlig hilsen

Nick
- - -

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 30-10-02 22:01

Hejsa

> [...]

> Spørg mig ikke, jeg købte den jo på et loppemarked, men det kunne være ret
> fedt at bage en Byggemand Bob eller sådan noget...

Min islandske overbo har sådan nogle sjove "hobby"-islandske, hvor der
er adgang til postordre; men de er vist amerikanske, og jeg har set en
enkelt eller to forskellige forme i Panduro Hobby i Tils

/Sebastian