Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop 7 vs. KPT 3.0
Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 24-10-02 16:57

Kan ikke få KPT 3.0 til at virke i PS 7.0

Computeren "fryser" efter man har påført et filter.

Nogen der kan hjælpe?

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Madsen

Dato : 24-10-02 17:11

Trond Øyvind Hermansen skrev:

> Kan ikke få KPT 3.0 til at virke i PS 7.0
>
> Computeren "fryser" efter man har påført et filter.

Photoshop 7 har problemer med de ældre KPT filtre.
Prøv evt. at læse Chris Cox's indlæg her:
<http://groups.google.com/groups?q=g:thl3820679847d&dq=&hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=190520021820403798%25ccox%40mindspring.com>
(Chris Cox er en af udviklerne bag Photoshop).

Et indlæg i samme tråd forklarer det også ret tydeligt:
<http://groups.google.com/groups?q=g:thl3820679847d&dq=&hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=usenet-ya02408000R1905021801400001%40ca.news.verio.net>

Jeg selv har pt. KPT 5 installeret på PS 7.01 og det kører uden
problemer.

Madsen.

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 25-10-02 23:23

Jeg har nu sendt en e-mail til Procreate, som i hvert fald har udgivet de
seneste filtre fra KPT og spurgt dem om de har gang i noget mht. KPT 3.

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Madsen

Dato : 26-10-02 01:12

Trond Øyvind Hermansen skrev:

> Jeg har nu sendt en e-mail til Procreate, som i hvert fald har
> udgivet de seneste filtre fra KPT og spurgt dem om de har gang i
> noget mht. KPT 3.

Okay. Du må meget gerne melde tilbage her i gruppen hvis du får et
brugbart svar fra dem. :)

Madsen.

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 31-10-02 15:42

> Okay. Du må meget gerne melde tilbage her i gruppen hvis du får et
> brugbart svar fra dem. :)

Ja, jeg fik så IKKE et brugbart svar fra dem. Jeg blev bedt om at ringe til
dem. Mage til skandaløs servicering... *suk* Gider da ikke ringe til USA.

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Madsen

Dato : 31-10-02 15:46

Trond Øyvind Hermansen skrev:

> Ja, jeg fik så IKKE et brugbart svar fra dem. Jeg blev bedt om at
> ringe til dem. Mage til skandaløs servicering... *suk* Gider da
> ikke ringe til USA.

Hmm, nej det får man sikkert ikke ret meget ud af at gøre. Det er
langt fra sikkert at de gider at servicere et så gammelt produkt
som KPT 3 efterhånden er.

Madsen.

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 01-11-02 17:25

> Hmm, nej det får man sikkert ikke ret meget ud af at gøre. Det er
> langt fra sikkert at de gider at servicere et så gammelt produkt
> som KPT 3 efterhånden er.

Tjoh, men man kommer da til at mangle f.eks. Spheroid Designer. Hvad skal
man så lave planeter med?

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Digit

Dato : 01-11-02 17:35

"Trond Øyvind Hermansen" ræsonnerede, og skrev d. 01 nov 2002:

> Tjoh, men man kommer da til at mangle f.eks. Spheroid Designer. Hvad skal
> man så lave planeter med?

Spherical gradient + skygger + highlight. Ellers plejer man at tegne
omridset og fylde op med varierende mørke toner indtil "3D-ficeringen"
træder frem. Derefter er det blot et spørgsmål om at klatte nogle lyse
området + kratere/sprækker/whatever på.

Jeg ved ikke om KPT bruger beskidte tricks som vodoo eller mystiske
besværgelser, men jeg plejer at tegne mine planeter (så undgår du også det
kedelige 3D/perfect filter look).

Det er faktisk en god øvelse hvis du anskaffer dig en stor marmorkugle
eller lignende og prøver at gengive formen på papir (eller i photoshop som
også gør det lettere at smække finesserne på).

--
/Digit

»The enigma lies broken
Searching for those precious moments
Reaching for a higher of existence
Like a newborn migrant in the void«
Dimmu Borgir

Fra : Madsen

Dato : 03-11-02 23:48

Trond Øyvind Hermansen skrev:

> Tjoh, men man kommer da til at mangle f.eks. Spheroid Designer.
> Hvad skal man så lave planeter med?

Lav dem manuelt som Digit skriver eller også kan du sikkert finde
et andet plugin som kan nogenlunde det samme. Der findes et hav af
plugins til Photoshop.

Hvad der undrer mig meget er at jeg lige har installeret KPT 3 og
her fungerer det fint på WinXP Pro SP1 UK og Photoshop 7.01 UK.
Jeg kan ikke få Photoshop til at fryse med det plugin. Låser den
uanset hvilken effekt du tilfører?

Prøv evt. nedenstående:

Kør KPT3-filteret.
Tryk Shift + Ctrl + X når skidtet fryser.
Filteret Liquify vil starte.
Annuller Liquify.
Nu skulle du gerne kunne arbejde videre med Photoshop.

Madsen.

Fra : PJM

Dato : 06-11-02 22:54

"Trond Øyvind Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> skrev i en meddelelse
> Kan ikke få KPT 3.0 til at virke i PS 7.0
>
> Computeren "fryser" efter man har påført et filter.
>
> Nogen der kan hjælpe?

Gå ind på www.adobe.com og find frem til opdateringen til 701 -der skulle
netop den fejl være rettet.

mvh
pjm

Fra : Madsen

Dato : 06-11-02 23:31

PJM skrev:

> Gå ind på www.adobe.com og find frem til opdateringen til 701 -der
> skulle netop den fejl være rettet.

Nå, så er det nu nok derfor at KPT 3 kører fint her for jeg har
opdateret til 7.01 inden jeg installerede KPT 3.

Madsen.