3510 død? (OT)
Fra : Ian

Dato : 24-10-02 14:05

Jeg ved godt dette er lidt OT, men jeg regner alligevel med, det er her, jeg
har størst chance for svar.
Min 3510 døde idag mens jeg legede med LogoManager, og derfor er jeg nødt
til at vide, om det er noget andre har oplevet og hvad sa*an jeg gør ved det
(udover at sende den til rep).

Kort fortalt var den tilsluttet via et standard (THansen) MBus kabel og jeg
var ved at smide et logo over på den, da den pludselig slukkede og ikke
ville tænde igen. Dette vil den stadig ikke. Når jeg trykker på On/Off
knappen, kommer der lys i den i blink en 3-4 gange og ellers sker der ikke
en skid.
For mig at se lyder det totalt underligt hvis man skulle kunne beskadige
telefonen via et datakabel i et så uskyldigt program (jeg kunne forstå det
hvis jeg havde prøvet at flashe den), men måske andre har et bud på, hvad
der er sket. Eller er det et tilfælde, at telefonen besluttede sig til at dø
lige på det tidspunkt den var koblet til pc'en...
Jeg kan tilføje, at jeg kan lade på den og se batteriindikatoren når jeg
gøre det, men eller ikke andet.
På forhånd tak!

Mvh Ian

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 24-10-02 15:20

"Ian" <ian@it.dk> wrote in message news:ap8qve$1hob$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> til at vide, om det er noget andre har oplevet og hvad sa*an jeg gør ved

Hej Ian,

Nu er det vel et kabel til 3510 du har brugt?

Jeg vil foreslå dig at oplade den en halv times tid. Det kunne jo skyldes at
batteriet var blevet fladt. Ellers vil jeg forsøge at lave et full factory
reset og se om det hjælper.

Du kan også smutte ned i BlueTel og sige at den slukkede af sig selv - ikke
noget med datakabel her - og spørge om ikke de kan opdatere den for dig. Det
gør de sikkert gratis.

--
mvh Kasper Grevsen / Unlock Århus
PS: Fjern store bogstaver fra emailadressen.

Unlock og reparation af Nokia 3310/3330 og Siemens C45 m.fl.
Jeg yder naturligvis garanti på telefonerne.

Fra : Ian

Dato : 24-10-02 18:07

"Kasper Vibe Grevsen" wrote...
> Hej Ian,

Hej!

> Nu er det vel et kabel til 3510 du har brugt?

Naturligvis

> Jeg vil foreslå dig at oplade den en halv times tid. Det kunne jo skyldes
at
> batteriet var blevet fladt.

Det troede jeg også først, men desværre...

> Ellers vil jeg forsøge at lave et full factory reset og se om det hjælper.

Hvordan?

> [...]
ikke
> noget med datakabel her - og spørge om ikke de kan opdatere den for dig.

Hmm.. man kan jo se på kontaktpunkterne på tlf, at den har været tilsluttet
et kabel, men det er jo meget almindeligt, og normalt uskadeligt,
at benytte et datakabel idag, så det kan de vel ikke sige så meget til...
Har BlueTel selv grej til update? Det var vist en meget god idé lige at
smutte ned til dem i morgen og høre om de kan gøre noget.
Gider simpelthen ikke til at sende den ind, hvis den kan reddes nemt, og jeg
har ikke selv et flasher kabel til den.
Tak for tippet!

Mvh Ian

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 25-10-02 01:08

Hej

> Hvordan?

Med eeprom tools eller phoenix fx

> Det
>
> Har BlueTel selv grej til update? Det var vist en meget god idé lige at
> smutte ned til dem i morgen og høre om de kan gøre noget.

Ja, men dog ikke alle afdelinger. Der findes også en kæde af værksteder, der
hedder EMTS. Find evt. en liste over værksteder i tidligere posts
(groups.google.com).

Fra : Ian

Dato : 25-10-02 16:09

"Kasper Vibe Grevsen" wrote
> hjælper.

> Med eeprom tools eller phoenix fx

Ingen af programmerne kan finde telefonen, da den ikke kan tænde (eller
programmerne ikke understøtter dct4?)

> Ja, men dog ikke alle afdelinger. Der findes også en kæde af værksteder,
der
> hedder EMTS. Find evt. en liste over værksteder i tidligere posts
> (groups.google.com).

Var nede i den lokale BlueTel i dag. Flinke folk som havde grejet til at
gøre det og kunne gøre det med det samme,
bare de så en kvittering med påtrykt EMEI-nr på.
Eneste problem var, at den pc de brugte til det var gået ned, så de først
kan klare det igen på mandag *suk*
Mit liv i en nødeskal. Ligesom når kassedamen i Kvickly skal skifte strimmel
i kasseapparatet lige når det bliver min tur
og lyset skifter til rødt lige når jeg kommer hen til krydset osv osv...
*brokke*
Nå, det ser i hvert fald ud til jeg får den lavet nu, så tak for tippet
Kasper

Mvh Ian