Brændte mandler
Fra : Carsten

Dato : 24-10-02 11:53

Kan nogle fortælle mig, hvordan man laver brændte mandler?

Carsten

Fra : A.And

Dato : 24-10-02 12:15

"Carsten" <ceg@nospambll.dk> skrev i en meddelelse
> Kan nogle fortælle mig, hvordan man laver brændte mandler?
>
> Carsten

Hej
Der er en tråd om emnet den 30-07-2002 12.51 Hjælp Brændte mandler......
Der er opskrifter på brændte mandler.

Kim

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 24-10-02 16:57

> Hej
> Der er en tråd om emnet den 30-07-2002 12.51 Hjælp Brændte mandler......
> Der er opskrifter på brændte mandler.
>
> Kim

Meget vel, men jeg begyndte først at abonnere på denne nyhedsgrupper i går.
Er der nogen der måske kan hjælpe mig med den "gamle tråd"?

Mvh.
Mette

Fra : NASS

Dato : 24-10-02 16:52

"Mette Nylander Sørup" <bio_freak1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der måske kan hjælpe mig med den "gamle tråd"?

Væsgo'

Brændte mandler

100 g mandler
100 g sukker
100 g vand

Alt koges i en gryde til det bliver tørt og grynet. Gryden tages lidt fra
varmen og køles lidt. Mandlerne sættes over igen og sukkeret smeltes. De
brændte mandler hældes ud på en velsmurt plade og skilles hurtigt med to
gafler.

--
Mange hilsner

Nass

Fra : Heidi

Dato : 24-10-02 17:09

Mette Nylander Sørup wrote:

> Meget vel, men jeg begyndte først at abonnere på denne
> nyhedsgrupper i går. Er der nogen der måske kan hjælpe
> mig med den "gamle tråd"?

Gå ind på http://www.google.com/ - vælg Grupper -
indtast søgeord (i det her tilfælde "brændte mandler" - gerne
med anførselstegnene udenom, da den ellers finder alle
sider, hvor brændte og mandler står hver for sig) - og så er
det bare at kigge de fremkomne links igennem.

Google.com er generelt din ven - jeg fristes ligefrem til at
løfte min røst og synge
"Google var din ven - nu er den det igen - men ind i mellem
var den det nu osse" (frit efter Eddie Skoller (og Hugo)).

Håber det hjalp.

--
Mvh. Heidi
Her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes i gruppen,

Fra : A.And

Dato : 25-10-02 12:15

> [...]
går.
> Er der nogen der måske kan hjælpe mig med den "gamle tråd"?

Hej
Du kan prøve at indlæse alle meddelser i gruppen. Jeg har lige prøvet at
nulstille og indlæst alle igen og jeg får meddelser tilbage til 27-07-02.

Kim

Fra : Connie

Dato : 25-11-02 19:57

Mine favorit brændte mandler (som kan få min svigerfar til alt)

500 g mandler
1.5 dl sukker
2 dl vand

Først giver jeg mandlerne et svirp ved 225 g i ovnen. Må ikke blive ret
mørke. Husk at røre i dem!!!
Så kommer jeg alt i en tykbundet pande, på fuld blus. Rører som jeg ved ikke
hvad, til alt vandet er fordampet og sukkeret begynder at sætte sig, så
skruer jeg lidt ned for varmen og bliver ved med at røre til sukkeret bliver
blankt på mandlerne. Herefter tager jeg dem op på bagepapir, skiller evt dem
der klistrer sammen.

God fornøjelse

Hilsen Connie (som ca laver 2-3 kg hvert år op til jul)