Topdanmark - ufleksibel eller
Fra : Bernhard

Dato : 24-10-02 11:30

Jeg står og skal købe en RD 3½. Cyklen har plade på, men skal synes.

Min plan er at få cyklen synet indenfor de 14 dage, der skal gå inden
omregistrering (således at jeg er lovligt forsikret af sælgers gamle
forsikringsselskab).

Da vi som bekendt står overfor vinteren, har jeg besluttet at parkere
cyklen i kælderen, og først køre på den til maj 2003.

Derfor ringede jeg til Topdanmark for at høre, om jeg kunne få lov at
deponere min nr.plade indtil da, idet jeg så ville slippe for at
skulle bekoste ny plade til foråret.

Jeg oplyste den flinke dame i telefonen om at jeg i forvejen både har
husforsikring, ulykke, bil, Tophjælp og anden MC-forsikring, og om man
blandt andet af den grund derfor ikke kunne være så fleksibel at tegne
forsikringen nu (men med betaling fra maj 2003, mod at jeg lover ikke
at køre på den i vinterens løb.

Dette havde damen ikke fuldmagt til at afgøre, hvorfor hun henviste
til Topdanmarks hovedkontor v./Keld Brun Hansen.

Keld Brunn Hansen er åbenbart ansvarlig på MC-området (tror imidlertid
ikke selv at han kører MC Beskeden var kort og godt, at jeg kunne
“skyde en hvid pil” efter at slippe for betaling i
stilstandsperioden. Hans argument er, at denne regel med betaling for
tre måneders forsikring, hvor man ikke må køre på sin MC, gælder for
alle kunder med MC. Jeg fortalte ham, at jeg qua mit lange engagement
med Topdanmark godt kender den specielle regel med, at man lover
selskabet ikke at køre i vintermånederne, men mener alligevel at
situationen er lidt anderledes i mit tilfælde.

Jeg forlanger jo IKKE at få ændret vilkårene for en NUVÆRENDE police.
Tværtimod tilbyder jeg Topdanmark et tilsagn om til maj 2003 at få lov
at udvide mit kundeforhold

På bundlinien ville Topdanmark kun have en smule administration med at
skulle opbevare min nr.plade (men det gør de jo i forvejen for
bilisterne!). Selv om jeg truede med at opsige mit relativt store
engagement med Topdanmark, var Keld Brunn Hansen kold overfor mine
argumentation.

En anden ting, der undrer mig lidt er, at jeg ikke får en særlig rabat
(udover den alm. kvantumrabat), når jeg anskaffer mig
ansvarsforsikring på MC nr. 2 og erklærer på tro og love at det kun
vil være een selv som vil være fører på dem.

Wheeler

Modtager gerne forslag til alternativt forsikringsselskab /kun ansvar
(har 14 års skadefri kørsel)
Topdanmark skal ha 1.300.- (incl rabat) for at forsikre min yamaha RD
350YVPS

Fra : Hekto

Dato : 24-10-02 12:04

In article <b841f08a.0210240230.3db9ae2f@posting.google.com>,
bernhard_wheeler@hotmail.com says...
> ..... a lot!

Det er vist flere år siden, at fidusen med at aflevere pladerne om
vinteren, ophørte!?

> Topdanmark skal ha 1.300.- (incl rabat) for at forsikre min yamaha RD350YVPS

Jeg mener at jeg også gav omkring 1200,- i præmie, ogsp hod TopD.
Er det så galt? Det er da mindre end du betaler på en knallert, tror
jeg! Til gengæld er der da en rimelig forskel i 'hardwaren', til
RD'erens fordel!

--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=8

Fra : Pcman

Dato : 24-10-02 12:40

"Bernhard" <bernhard_wheeler@hotmail.com> wrote in message
> Jeg står og skal købe en RD 3½. Cyklen har plade på, men skal synes.

Tillykke. Håber at den er i god stand og at den kører godt.

> Min plan er at få cyklen synet indenfor de 14 dage, der skal gå inden
> omregistrering (således at jeg er lovligt forsikret af sælgers gamle
> forsikringsselskab).

Lyder fornuftigt!

> [...]
> bilisterne!). Selv om jeg truede med at opsige mit relativt store
> engagement med Topdanmark, var Keld Brunn Hansen kold overfor mine

Det har du ret i. Jeg betaler i Alka kr 675,- pr år, for at have min RD 350
LC. Dette inkluderer at jeg selv har nummerpladerne, men ikke kører fra 1
dec. til 28 feb. Jeg synes at det er billigt. Jeg har selvfølgelig et par
andre forsikringer der også, så prisen er inkl rabat.

Og jeg synes ikke at du er en kværulant, jeg synes bare at Topdanmark er for
dyre!

--
Jarl Olsen
Min Yamaha RD 350 stinker

Fra : Jon Larsen

Dato : 24-10-02 17:58

Hvilke erfaringer har i med jeres RD 350'ere ????? Er der mange der er slemt
forskruet og hvordan med reservedelspriserne ????

Jeg spørger fordi jeg er træt af min gamle Gixxer, der næsten aldrig vil
køre ordenligt...

Hvis ikke i vil svare her.. kan i så ikke bare maile til mig ??

på forhånd tak

--
Jon Larsen
Gixxer 250

Fra : Hans Joergensen

Dato : 24-10-02 20:02

Jon Larsen wrote:
> [...]
> forskruet og hvordan med reservedelspriserne ????
> Jeg spørger fordi jeg er træt af min gamle Gixxer, der næsten aldrig vil

Nu har jeg kun haft min i kort tid.. men den er nu meget
fin og virker ikke spor forskruet. Men nu købte jeg også et
rimeligt pænt eksemplar af Brian/Hekto her fra gruppen..

Det er så absolut den pæneste RD350'er jeg har set inden for
de sidste par år (Og så er den endda fra '85, og står i
orginal lak).

De eneste problemer med den har været at den har
kogt et par gange, når man fandt en lidt for god
svingkombination at fyre den af igennem ;) og så ville den
sgu ikke starte her i forrige weekend, men det viste sig
bare at være dårlig benzin i kaburatorerne efter den havde
stået stille en 3 uger..

Men, mange af dem skulle efter sigende være rimeligt
smadrede... faktisk var min plan oprindeligt at finde en
meget billig RD, og bygge den brugbar (og ikke nødvendigvis
pæn) for derefter bare at race rundt på den.. Men nu bliver
det nok lidt mere finpudsning end jeg havde regnet med fra
starten :)

--
Hans Joergensen, http://ph33r.dk, Nu med Pandekager!
Photo-gallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Hekto

Dato : 24-10-02 20:20

In article <slrnarggtm.6ei.haj@pesthest.nathue.dk>,
haj@mostlyharmless.telianisse.org says...

> [...]
>
> Det er så absolut den pæneste RD350'er jeg har set inden for
> de sidste par år (Og så er den endda fra '85, og står i

Yep! ... Og jeg købte den af een der havde haft den i 12 år!

Stikaksler, bagsvinger og det hele var smurt med fedt, og den var holdt
pænt. Lakken var som sagt original, på nær stellet der var malet sølv,
da det originale røde, iflg. ejeren, var for b... - øøøh - alfonsoidt!
Sidste vinter blev den løbet igennem, og pudset op, og det meste af
aluminium'en blev glasblæst og poleret ... nu kan Hans fortsætte!

Jeg skulle nemlig have en 1-cylinderet SRX'er, eller sådan noget ...
desværre prøvede jeg liiige en KR-1!!! ... og så var jeg solgt til
2T'ere igen!

Mange RD'ere er forskruede; men der findes også stadig pæne eksemplarer.
Reservedele er der nok af; men jeg fik næsten et chock, da jeg skulle
betale for to nye kabler til YPVS'en!!! Næsten 400,- for 2 x 20cm alm.
kabel (originale)!
Ellers synes jeg ikke delene har været så dyre.

Et forskruet eksemplar kan selvfølgelig 'reddes', hvis man kaster nogle
(mange) timer i det!
Endelig er der også KR-1 og RGV250 der er værd at kigge på.
2T'ere er som regel rimelige i pris, i forhold til en 4T'er. Tager man
sit kørsels'behov' op til revision, og afgør med sig selv at man ikke
vil køre til Sydfrankrig hver anden uge, kan det jo godt være at en
2T'er opfylder behovet for fart og spænding?
PÅ de små Sjællandske veje, skal der godt nok hales et stort bundt op af
baglommen, hvis man skal have lige så meget sjov på en 4T'er.

.... Ja, ja! ... det er altså min mening! I andre må gøre lige hvad i
vil! *G*

--
/Hekto/Brian
Suzuki LS650 m. 1in1 & Kawasaki KR-1 m. 2in2 + KIPS

Fra : Jon Larsen

Dato : 25-10-02 19:54

> [...]
> baglommen, hvis man skal have lige så meget sjov på en 4T'er.
>
> ... Ja, ja! ... det er altså min mening! I andre må gøre lige hvad i
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Har også tænkt lidt på en RGV 250'er... men dem er der vist ikke så mange
til salg af... Ideen med en 2T'er er jo også at jeg kan lave meget mere selv
på såen en end på den lille kompakte 4 T'er jeg har nu... eller en hvilken
som helst anden 4 T'er tror jeg .-)

Og nu tror jeg at dette skal ud i en anden tråd he he

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 24-10-02 12:47

Når det kun er ansvar, kan mange selskaber sikkert være med. Ring rundt.

Alternativt kan du blot køre den til vinteropbevaring hos en forhandler
(uden nr. plade). Mange forsikre den mod brand og tyveri for ca. 150,-/md
alt incl.
Selvom du ikke skal betale vægtafg. er der vist ikke meget sparet.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Finn

Dato : 24-10-02 13:54

Har næsten samme problem

Har lige skiftet cykel, men har stadig den gamle. Den ville jeg gerne
beholde pladerne på så det er lettere at sælge. Nu blev det pludselig meget
besværligt at få 3 køretøjer (en bil 2 mc forsikret) til almindelig pris og
da de fandt ud af at jeg pga hussalg/køb ikke havde min husforsikring hos
dem længere, så kunne jeg imødese store stigninger.

Så nu overvejer jeg meget seriøs at flytte for ca. 23.000 kroner
forsikringer til et andet selskab

Forøvrigt har Nykredit forsikring stadig ordningen med at du afleverer
pladerne når du går i vinterhi. Hvorefter præmien reguleres.
Topdanmark har reguleret ved at de kun må køre i de 9 måneder om året.

Så hvis der bud på et sted med billige MC forsikringer, både ansvar og kasko
er jeg lydhør

Finn Trebbien

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 24-10-02 14:34

Har du prøvet GF. Ellers prøv nogle af de små lokale selskaber.

Fra : Charlie

Dato : 24-10-02 15:19

Jeg har provinsforsikring og må beholde nrplade i vinter. Det er godt nok en
veteran, men kasko for 408 kr. om året. De er til at tale med, så jeg
flyttede alle mine forsikringer over til dem. de gik under alle andre priser
og har udvidet dækning på nogle områder.

Charlie

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ap8si8$cle$1@sunsite.dk...

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 24-10-02 20:23

"Charlie" <Nonnebo.slot@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
priser
> og har udvidet dækning på nogle områder.

Jeg har også alle forsikringer ved provinsforsikring, det eneste de ikke er
billigere end gf i, er forsikring af biler hvis man ikke er elitebilist.

--
Mvh Claus
(cb750 f2 '77)

Fra : JBH

Dato : 24-10-02 21:23

Finn skrev i meddelelsen
<3db7ed7d$0$28819$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Snip.

>Forøvrigt har Nykredit forsikring stadig ordningen med at du afleverer
>pladerne når du går i vinterhi. Hvorefter præmien reguleres.

Ikke iflg. min MC. police hos Nykredit, som blev tegnet sidste år. Den giver
ikke mulighed for vinterdeponering.
Til gengæld fik den et ordentligt gok ifb. med de nye ansvarsregler. Jeg er
nu oppe og give næsten 2000 kr. i ansvar, som elite på en 900 ccm. selvom
jeg har alle forsikringer i Nykredit.
Jeg har så ingen selvrisiko og må køre hele året *-<I :-/

mvh
JBH

Fra : flemsus

Dato : 24-10-02 14:41

Vi har lige flyttet 3 motorcykler fra TopDanmark til Tryg. Vi har kun ansvar
på dem. Prisen blev ca. halveret og vi fik endda 25% rabat hos Top + at vi
nu må køre 12 måneder. Et eks. er min VFR fra 87' trin 12 hos Top ca.
1200kr, nu 573kr hos Tryg.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Monsieur

Dato : 24-10-02 21:07

Kan varmt anbefale en forsikringsmægler der hedder Wrist-Rønn assurance på
tlf 66173700 så får du en der hedder Jan Olsen i røret han er til at have
med at gøre og billig.
Har haft forsikret gennem ham og kunne beholde pladerne det var en gs550e og
prisen 539,- årligt og måtte så love ikke at kør dec,jan og feb men kunne
købe tillægsforsikring til disse 3 mdr for 66 kr pr måned.

Jens

Fra : carlsen

Dato : 25-10-02 08:18

Hvis du melder dig ind i mc touring club kan du få rabat på dine
forsikriger i top.

Mvh.
Carlsen

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 25-10-02 17:01

"carlsen" <carlsen@adslhome.dk> wrote in message
> Hvis du melder dig ind i mc touring club kan du få rabat på dine
> forsikriger i top.
>
> Mvh.
> Carlsen

Eller måske nærmere:

Hvis du ikke er medlem af Touring Klub skal du betale ekstra.

mvh Erland