[?] Dynamisk array
Fra : Aggemam

Dato : 24-10-02 08:37

Hejsa. Jeg har nogle problemer med et dynamisk array som jeg håber I kan
hjælpe mig med.

Jeg har følgende data struktur:

FData: array of array[0..1440] of Single;

Og følgende kode:

SetLength(FData, 11);

// Hvorfor er dette muligt. Burde der ikke være 0..10 elementer i
FData?
FData[11, 1000] := 1.2345;

// Ovenstående virkede hvilket var mærkeligt, men hvorfor virker denne
linie så ikke?
FData[11, 1400] := 1.2345;

// Denne linie virker, men det burde den også helst :)
FData[10, 1440] := 1.2345;

Er nogen der kan forklare ovenstående for mig, da jeg ganske
forvirret.

På forhånd tak.

/Morten

http://www.kandu.dk/

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 24-10-02 09:27

"Aggemam" <Aggemam.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> hjælpe mig med.
>
> Jeg har følgende data struktur:
>
> FData: array of array[0..1440] of Single;

Jeg tror ikke denne syntax er lovlig. Heller ikke selvom compileren ikke
brokker sig.

Gør f.eks. således i stedet:

var
FData: array of array of Single;
begin
SetLength(FData, 11, 1441);

Så får du også de forventede fejlmeddelelser.

Hilsen
Uffe