SDA diktator også webmester
Fra : larsen

Dato : 24-10-02 08:00

OBS _ OBS Hvorfor lander mine indlæg til "Ikast-profeti" der ikke er
tilrettet "muderkastning" i dk.snak.mudderkastning Kære Andreas,

Det er ufint og ikke en metode der bør anvendes her på
dk.livssyn.kristendom, uden at spørger den persons hvis mail du ønsker
flyttet om tilladelse dertil.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-10-02 09:14

"larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> OBS _ OBS Hvorfor lander mine indlæg til "Ikast-profeti" der
> ikke er tilrettet "muderkastning" i dk.snak.mudderkastning
> Kære Andreas,

Så er det jo nok fordi du har skrevet et rendyrket mudderindlæg!

Fortsat FUT til mudderpølen

Fra : larsen

Dato : 24-10-02 15:59

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> wrote in message
> "larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Så er det jo nok fordi du har skrevet et rendyrket mudderindlæg!

Det er din mening, men det giver dig ikke ret til at sotere i min mail til
dk.livssyn.kristendom, før de er havnet i dk.livsyn.kristendom, du er ikke
web-mester og har ingen ret til at omdiregere anders indlæg, om du kan lide
dem eller ikke.

Der er andre der også læser dk.livssyn.kristendom og skal advares mod sekter
og vildfarende kristendomsforståelse, sekter der er åndelig død og uden
kraft til frelse, helbredelse og udøvelse af Guds givende nådegaver og
derfor uden forbindelse til treenighedens Gud.

> Fortsat FUT til mudderpølen

Det er din mening, men skal min mail i muderpølen skal jeg nok sende dem der
af mig selv.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-10-02 16:04

"larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]

> Det er din mening, men skal min mail i muderpølen
> skal jeg nok sende dem der af mig selv.

Mudder hører til i muddergruppen enten du kan lide det eller ej, - og
dit evindelige mudder i denne gruppe er en klar og entydig
overtrædelse af gruppens fundats!

XFUT mudderpøl

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 24-10-02 18:09

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> mælte sligt:

>Mudder hører til i muddergruppen enten du kan lide det eller ej, - og
>dit evindelige mudder i denne gruppe er en klar og entydig
>overtrædelse af gruppens fundats!

At Erik Larsen er en overmåde stor idiot kan der ikke være tvivl om, men det
ændrer altså ved, at det er *meget* uhøfligt (og i øvrigt også i strid med
netiketten) at sætte FUT uden at indikere det i teksten. Det kan hænde, at det
smutter, men princippet lader sig ikke forsvare, hvis man selv fordrer af
andre, at de overholder netiketten.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Alt fedt tilhører Herren."

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-10-02 18:25

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@privat.dk> skrev i en
meddelelse news:n4agrus65l11b5asl84pntc8vtrsfr6fql@4ax.com...

[ ... ]
> [...]
> smutter, men princippet lader sig ikke forsvare, hvis man selv
> fordrer af andre, at de overholder netiketten.

Og ja, det var en helt klar smutter at det ikke var angivet at der var
sat FUT, hvilket jeg klart erkender! - Sorry.

Se mit nye forsøg på at lave en webside :
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/test/
og kom meget gerne med en vurdering i rette forum!

Fra : larsen

Dato : 25-10-02 07:43

> [...]
>
> Og ja, det var en helt klar smutter at det ikke var angivet at der var
> sat FUT, hvilket jeg klart erkender! - Sorry.

Sorry; over for hvem eller hvad ??

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-10-02 10:34

> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> wrote:

[ ... ]

> Sorry; over for hvem eller hvad ??

Det troede jeg egentlig fremgik af min formulering, - men åbenbart
ikke klart nok.

Det var altså en erkendelse og beklagelse af min fatale fejl, og
undskyldningen var naturligvis til dig, for det skete i et svar til
dig!

Og jeg har da heller aldrig været bange for at erkende fejl og heller
ikke for at give undskyldninger når jeg har begået fejl.

Se mit nye forsøg på at lave en webside :
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/test/
og kom meget gerne med en vurdering
i news:dk.edb.internet.webdesign.ris+ros

Fra : larsen

Dato : 25-10-02 07:38

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@privat.dk> wrote in message
> [...]
det
> smutter, men princippet lader sig ikke forsvare, hvis man selv fordrer af

Nu stræber jeg efter af finde et kristen livsyn og forståelse af Gud og på
den vej har jeg fundet, at udlukkelsen af sekter, økumeniske forekomster og
radikale kristne, er en god kristen livssyn for at finde kernen i sandheden.

Fakultetet er det første jeg udelukket, for det kan kun udvikle atiester og
farisæer.

Men nu jeg har dig som ved meget mere end jeg, kan du besvare et spørgsmål
for mig som jeg fik stillet den anden dag?

Hvordan kan en bladlus have udvikle sig, når den har kloner sig gennem
millioner af år ??

Erik L

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 25-10-02 12:59

> [...]
og
> radikale kristne, er en god kristen livssyn for at finde kernen i

Jeg er ret sikker på at du misforstår begrebet "radikal". Radikal betyder
"yderligtgående", og det var i "goe gamle dage" en betegnelse der blev brugt
for en fraktion af Venstre, fordi de DENGANG var yderligtgående - Hvad de jo
bestemt ikke er idag.

> Fakultetet er det første jeg udelukket, for det kan kun udvikle atiester
og
> farisæer.

Det var da en skønsom blanding? Du mener ikke at der er risiko for at mere
trosbaserede uddannelser også kan udvikle farisæere i ordets egentlige
forstand?

> Men nu jeg har dig som ved meget mere end jeg, kan du besvare et spørgsmål
> for mig som jeg fik stillet den anden dag?
>
> Hvordan kan en bladlus have udvikle sig, når den har kloner sig

Hvabehar?

Du mener vel "ynglet"?

gennem
> millioner af år ??

Jeg blander mig lige:
Udvikling er betinget af ændrede livbetingelser. Hvis en art - og der er en
del af den slags indenfor insekter og krybdyr - ikke udsættes for ændring i
livsbetingelser, der gør at størstedelen af arten uddør og kun nogle få
muterede "afvigere" overlever eller bare udkonkurrerer sine tidligere
artsfæller (blandt andet gennem parring, der hos mange dyr netop er
forbundet med hunnes udvælgelse af hanner/hanners kamp om hunner, så behøver
en art ikke at ændres.

Så kan den jo fint overleve uændret.

Men på den anden side er det jo ikke helt til at sige om en ældgammel
bladlus er helt genetisk ens med en nulvende. Der kan man jo så idag tage
DNA-analyse i anvendelse.

Netop DNA synes også at støtte Evolutionsteorien i og med at chimpansers og
menneskers DNA er ens for ca. 95%s vedkommende.

Desuden er det i forbindelse med uddøde racer ret spændende at se på f.eks.
Neanderthalerne, som blev udkonkurreret af vor egen Cro-Magnon-race. Hvordan
skal de bibelsk kvalificeres? Som aber eller mennesker?

Anders Peter Johnsen

Fra : larsen

Dato : 25-10-02 16:53

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> wrote in message
> [...]

brugt
> for en fraktion af Venstre, fordi de DENGANG var yderligtgående - Hvad de

Jeg har nu forstået ordet radikal som nogen der ikke ved hvad side de skal
gå til og derfor vælger begge retninger.

> og
>
> Det var da en skønsom blanding? Du mener ikke at der er risiko for at mere
> trosbaserede uddannelser også kan udvikle farisæere i ordets egentlige
> forstand?

Nej det gør jeg ikke, for de farisære jeg hentyder til var mere boglige og
politiske orinteret end religiøse, man forsøgte nok at finde Gud gennem
loven og ved politiske beslutninger, men det var kun deres egne højtidelige
meninger der var tilstede og da Jesus kom var det også kun nogle få farisæer
som kunne forstå Ham, fordi Jesus ikke fremstod som de havde bestemt ud fra
skrifterne. IMHO

> Hvabehar?
>
> Du mener vel "ynglet"?

Nej klonet, men undskyld jeg viste ikke der var HAN bladlus som nedenunder
indslag fortæller mig

~~
Kompliceret forplantningscyklus

De fleste bladlus formerer sig på en kompliceret måde. De kan enten leve på
en enkelt planteart eller på 2 til flere arter, som de veksler mellem sommer
og vinter. Oftest overvintrer æggene. Af disse udklækkes vingeløse hunner,
stammødre.
Stammødrene føder uden befrugtning flere stammødre ved såkaldt partenogenese
(jomfrufødsel). Flere generationer fødes på denne måde og senere fødes også
vingede individer. De vingede flyver over til nye værtsplanter f.eks.
overvintrer salatbladlusen på buske af ribsfamilien og nye generationer af
vingede eller uvingede individer opstår.

Om efteråret fremkommer gennem påvirkning af forskellige miljøfaktorer, en
generation af både hanlige og hunlige individer, der parrer sig. Når æggene,
der skal overvintre, lægges, er cyklusen slut. ~

~~~
> [...]
og
> menneskers DNA er ens for ca. 95%s vedkommende.

det samme gælder for hvad jeg har hørt også for fiskenes DNA.

> [...]
Hvordan
> skal de bibelsk kvalificeres? Som aber eller mennesker?

Jeg tror de alle blev udrydet i syndfloden og Noas tre sønner blev stamfader
til jordens tre racer som alle lever i dag.

Erik L

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-10-02 00:42

> [...]
>
> Jeg har nu forstået ordet radikal som nogen der ikke ved hvad side de skal
> gå til og derfor vælger begge retninger.

Det er lige præcis den misforståelse, jeg prøver at gøre dig opmærksom på.
Du kan jo prøve at slå ordet op.

> [...]
farisæer
> som kunne forstå Ham, fordi Jesus ikke fremstod som de havde bestemt ud

Okay, jeg mener bare at det er et lidt polemistisk og fortegnet billede, man
har af farisæerne og de Torahtro Jøder i det hele taget i NT
Der er næppe noget at sige til at farisæerne - der forventede en
krigerkonge-Messias, der skulle genrejse Israel og smide romerne ud med
magt - var lidt mistænsksomme over for denne her "bondeknøs" fra Nazareth,
der med en enkeltstående undtagelse prædikede pacifisme og et Gudsrige som
ikke var er af denne Verden.

(snip)

> og
>
> det samme gælder for hvad jeg har hørt også for fiskenes DNA.

Nå? Det har jeg aldrig hørt før?

> f.eks.
> Hvordan
>
> Jeg tror de alle blev udrydet i syndfloden

Well, her er det så bare Istiden og andre naturfænomener, som f.eks.
meteorer, som man naturvidenskaben mener gør det ud fpr en slags "syndflod".

> og Noas tre sønner blev stamfader
> til jordens tre racer som alle lever i dag.

Asiater, afroer og kaukaser?

Hmmm...Fik Noah dem med samme kone? I så fald, så er der altså virkelig tale
om radikal udvikling på meget kortere tid end naturvidenskaben argumenterer
for, ikke?

Anders Peter Johnsen

Fra : TBC

Dato : 25-10-02 21:12

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> skrev i en meddelelse

> chimpansers og menneskers DNA er ens for ca. 95%s vedkommende.

Er noget lignende ikke også tilfældet med mennesket og grisens DNA ?

TBC

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-10-02 03:10

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er noget lignende ikke også tilfældet med mennesket og grisens DNA ?

Jeg har ikke de nøjagtige tal, men pattedyr er temmeligt nært beslægtede,
dog er aber logisk nok tættere på mennesker i deres arveanlæg end grise.
Jeg ved ikke helt, hvordan det forholder sig med DNA i forhold til
transplantation, men jeg tror at snakken om at anvende grisehjerter på
mennesker snarere bunder i fysiologi, altså at selve svinets hjerte rent
praktisk ligner et menneskehjerte i opbygningen.

Skæg e-mail adresse, i øvrigt...

Anders Peter Johnsen

Fra : larsen

Dato : 26-10-02 06:40

> [...]
> mennesker snarere bunder i fysiologi, altså at selve svinets hjerte rent
> praktisk ligner et menneskehjerte i opbygningen.

Er det ikke således at Darwin undrede sig over arternes forskellighed og
videnskaben i dag undre sig over alle arters lighed på grund af DNA
prøverne. Gud har nok taget en DNA streng og skabt alle arterne ud af den.

Det undre også mig at folk kikker på en Abes opførsel og kan se et
forhistorisk menneske, når en gris ligner mere mennesker på hudfarven.

Erik L

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-10-02 14:28

> [...]
> videnskaben i dag undre sig over alle arters lighed på grund af DNA
> prøverne. Gud har nok taget en DNA streng og skabt alle arterne ud af den.

Tja, dèt mener Evoulutionisterne i hvert fald. For så vidt synes jeg ikke at
det er så langt fra religiøse opfattelser at påpege at alt liv muligvis kan
stamme fra een kilde.
Men det er skægt at se at de fleste pattedyr i een eller anden udstrækning
har de samme knogler, bare med variationer i form og størrelse.

> Det undre også mig at folk kikker på en Abes opførsel og kan se et
> forhistorisk menneske, når en gris ligner mere mennesker på hudfarven.

Chimpanser har faktisk også lyserød hud under pelsen.

Og det er da helt tydeligt at de i anatomi ligger tæt på mennesker, måske
med den eneste undtagelse at mennesker har en fod at gå på. I følge
Evolutionsteorien er foden ganske enkelt en "praktisk misdannelse", idet at
fodens "tommelfinger" er blevet til en storetå over mange millioner år med
opret gang.

Anders Peter Johnsen