Elvis Presley på Hawaii
Fra : Asmussen

Dato : 23-10-02 22:16

Hej, jeg har lige rodet igennem min fars gamle spole båndoptager og
fandt at han havde optaget en koncert med Elvis Presley, der var
blevet vist i tv over hele verden en gang hvor han spillede i Hawaii.

Er der nogen der kender noget til hvornår det var eller kan komme med
noget information så jeg kan finde ud af hvornår?

det var vidst noget med noget indsamling til noget, men der kunne jeg
desværre ikke helt forstå hvad der blev sagt.

Håber der er nogen der kan hjælpe

MVH

Steen

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 23-10-02 22:44

In <nc4eru452to7euc18u6afv5l3af12jago7@4ax.com> Asmussen <asmussen@teliamail.dkXX> writes:

> [...]

>det var vidst noget med noget indsamling til noget, men der kunne jeg
>desværre ikke helt forstå hvad der blev sagt.

Fantatisk koncert fra januar 1973 og ja overskuddet gik til velgoerenhed.
Den er lige kommet som DVD, men paa DVDen mangler desvaerre tre numre.

Koncerten blev officielt udsendt paa LP og kassettebaand med titlen:
"Aloha from Hawaii" i februar 1973 og har solgt tre gange platinium.

se f.x.
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B00000JS6W/103-2800435-7021423

Mvh
Martin

Fra : -V-

Dato : 23-10-02 23:06

"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> wrote in message
> [...]

> Koncerten blev officielt udsendt paa LP og kassettebaand med titlen:
> "Aloha from Hawaii" i februar 1973 og har solgt tre gange platinium.

Rent ud sagt et must at have i samlingen, hvis man er bare det mindste
interesseret i Kongen.
Optaget d. 14. januar 1973 og den første satellittransmitterede koncert
ever.

Han er i topform foran en meget entusiastisk publikum, og synger kun fejl
ganske få gange.
Kongen har samtidigt overskud til lidt selvironi, hvilket klarest kommer til
udtryk i 'Suspicious Minds', hvor han grinende (og vist nok knælende) synger
"I hope this suit don't tear up, baby".

To af de helt markante højdepunkter er udgaverne af 'You Gave Me a Mountain'
og 'American Trilogy', som vist aldrig (og hvor fanden skulle jeg egentlig
vide det fra?!) er hørt bedre. Su-ve-rænt.

Føj for satan, det er så fedt.

-V-

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-10-02 23:27

-V- wrote:

> Optaget d. 14. januar 1973 og den første satellittransmitterede koncert
> ever.

Der er måske en Beatles-fan eller to, der vil hævde, at den første
satellit-koncert fandt sted allerede i 1967 - omend koncert måske er så
meget sagt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Asmussen