Flytte & tømme et emne til papirkurv ???
Fra : Karen Seiersen

Dato : 23-10-02 21:30

Hej NG

Er nybegynder af Jaguaren (OS 10.2.2 DK) og har downloaded Windows Media
Installer.

Efterfølgende har jeg installeret den i diverse browsere.

Nu vil jeg så smide installeren i papirkurven efter af have en backup)
men der popper denne dialog op hver gang jeg prøver på dette, også selom
jeg vil flytte den et hvilket som helst andet sted på hardisk/skrivebord
*ØV*

Dialogen er som følger:

Forbereder flytning til Trash. Emnet "Windows Media Installer" bruges
til anden opgave nu (af opgaver kan nævnes at flytte, kopiere eller
tømme papirkurven.

Citat slut.

Lige meget hvad jeg gør, kan jeg ikke få denne fil væk fra mit
skrivebord. I OS 9.xx kunne jeg holde på alt. og "klikke tøm papirkurv"
det kan jeg ikke her !!! Det har heller ikke hjulpet at genstarte eller
noget andet. Jeg ville være meget glad ved at får denne "tingest" væk
fra mit skrivebord, nogen af jer som har en løsning på dette ????? Så
ville jeg blive glad.

Mange Machilsner Karen

Fra : Karen Seiersen

Dato : 23-10-02 21:34

Hej igen

Der må være "uorden" i milt nye tastatur, der er jo nogle "nisser på
spil kan jeg se .... Undskyld dette, håber I alligevel forstår hvad som
er problemet ???

Endnu en Machilsen Karen

Fra : Karen Seiersen

Dato : 23-10-02 21:36

Hej igen

Der må være "uorden" i mit nye tastatur, der er jo nogle "nisser" på
spil, kan jeg se .... Undskyld dette, håber alligevel I forstår hvad

Fra : David Blangstrup

Dato : 23-10-02 22:32

On Wed, 23 Oct 2002 22:30:01 +0200, Karen Seiersen wrote
(in message <1fkj1t6.cznbegyzes44N%kv@mail.dk>):

> [...]
> noget andet. Jeg ville være meget glad ved at får denne "tingest" væk
> fra mit skrivebord, nogen af jer som har en løsning på dette ????? Så

Det er meget almindeligt. Hvis den er i brug, så tag info på den og sæt ejer
til dig selv, så er den nemmere at blive af med. Ellers prøv Super Get Info,
den tømmer genstridige skraldespande hvor noget har sat sig på tværs.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk

Fra : Karen Seiersen

Dato : 24-10-02 16:00

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> [...]
> den tømmer genstridige skraldespande hvor noget har sat sig på tværs.

Hej David

Tak for svar. info står med mig som ejer, så det er ingen hjælp.

Men Super Get Info har jeg ikke før hørt om, hvilken størrelse er det ??

Det skal lige tilføjes at filen slet ikke VIL ned i skraldespanden, men
bliver på skrivebordet.

Mange Machilsner Karen

Fra : David Blangstrup

Dato : 24-10-02 21:04

On Thu, 24 Oct 2002 17:00:05 +0200, Karen Seiersen wrote
(in message <1fkkhqz.1piyx4t68kfv6N%kv@mail.dk>):

Det lyder underligt.

Fra : Karen Seiersen

Dato : 24-10-02 21:19

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> On Thu, 24 Oct 2002 17:00:05 +0200, Karen Seiersen wrote
> (in message <1fkkhqz.1piyx4t68kfv6N%kv@mail.dk>):

> Det lyder underligt.

Hej igen

Ja, ik' sandt. Har aldrig været udsat for dette fænomen før og står helt
på bar bund p.g.a. det jo også er OS 10.2.2.

Slet ingen som kan komme med en mulig løsning ???

Mange Machilsner Karen

Fra : Storm

Dato : 24-10-02 22:19

Karen Seiersen <kv@mail.dk> wrote:

> Ja, ik' sandt. Har aldrig været udsat for dette fænomen før og står helt
> på bar bund p.g.a. det jo også er OS 10.2.2.
>
> Slet ingen som kan komme med en mulig løsning ???

Du er ikke alene
Jeg har også været ude for det. Den desparate løsning er at boote i OS9
og tømme X'erens skraldespand derfra.

Så er der de mere elegante løsninger:

Du kan læse lidt tilbage i en anden tråd:
"Kan ikke slette fil" (der er vist flere)

<1fjrfcx.qbl50b1jzrefaN%me@NOSPAMiceduck.com>

Her foreslår Jesper:

Åbn Terminalen, skriv: sudo rm -rf

træk filen ind i vinduet og tast Enter

- Måske er dette ikke dit problem, men snarere dette engelske eksempel.

__"

I found Batchmod very useful it changes file ownership, permissions and
empties the trash, and it's free!

Get it here

<http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=12057&db=mac>
__"

Måske lidt hjælp her:
<http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106272>

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Storm

Dato : 24-10-02 22:32

<http://www.barebones.com/products/supergetinfo.html>

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 24-10-02 23:10

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> <http://www.barebones.com/products/supergetinfo.html>

Må jeg foreslå XRay fra: <http://www.brockerhoff.net/xray/>, som jeg
mener er den langt bedste vis info erstatning. Shareware til kun $10.

--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Storm

Dato : 25-10-02 08:12

> Må jeg foreslå XRay fra: <http://www.brockerhoff.net/xray/>, som jeg
> mener er den langt bedste vis info erstatning. Shareware til kun $10.

Vi kan jo altid tjekke det ud.

Jeg havde også lige en fil jeg ikke kunne slette:

"The operation cannot be completed because the item ".....rsrc" is in
use"
Søgte jeg på filen var der ingen. Nok en usynling.
Men jeg loggede ud, og loggede ind igen, så fik jeg lov at slette den.

Det vil sige, jeg kunne ikke finde hvor jeg skulle logge mig ind !!
Er der nogen der kan sige hvor man gør det, jeg synes jeg var alle pref.
igennem, og i æble menuen kan jeg kun logge ud?
En genstart fungerede, men det er lidt ufikst.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 25-10-02 08:30

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> igennem, og i æble menuen kan jeg kun logge ud?
> En genstart fungerede, men det er lidt ufikst.

Øh, for at logge ind skal man jo først logge ud. Derved lukkes alle
programmerne og din session lukkes. Kun system funktionerne fortsætter
og loginskærmen presenteres.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Storm

Dato : 25-10-02 09:05

> Øh, for at logge ind skal man jo først logge ud. Derved lukkes alle
> programmerne og din session lukkes. Kun system funktionerne fortsætter
> og loginskærmen presenteres.

Jo

Og derefter skulle man tro, at man kun havde mulighed for at logge ind,
men herefter har jeg stadigvæk kun mulighed for at sige log out.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 25-10-02 10:27

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Jo
>
> Og derefter skulle man tro, at man kun havde mulighed for at logge ind,
> men herefter har jeg stadigvæk kun mulighed for at sige log out.

Klik på dit navn.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Storm

Dato : 25-10-02 11:57

> Klik på dit navn.

Når jeg logger ud præsenteres min login skærm ikke.
Ja, selvfølgelig er det noget helt banalt, jeg har bare ikke brugt at
logge ud før.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 25-10-02 12:05

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Når jeg logger ud præsenteres min login skærm ikke.
> Ja, selvfølgelig er det noget helt banalt, jeg har bare ikke brugt at
> logge ud før.

Hvad bliver du så præsenteret for? Lukker maskinen helt ned?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Storm

Dato : 25-10-02 12:17

> Hvad bliver du så præsenteret for? Lukker maskinen helt ned?

Du giver heldigvis ikke op så let - tak for det.

Jeg bliver præsenteret for en skærm uden noget åbent. Kun menubjælke og
dock. Jeg ser ingen mulighed for at logge ind. Tro mig - jeg har travlet
det grundigt igennem.

Men - det er kommet efter jeg i onsdags geninstallerede Jaguaren*, så
det er selvfølgelig et eller andet her. Har jeg logget ud, kan jeg kun
få login skærm ved genstart.

* En helt anden histore.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 25-10-02 12:34

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Du giver heldigvis ikke op så let - tak for det.

Men det gør jeg nu da jeg ikke er online igen før søndag aften. Jeg skal
gladeligt samle op hvis ikke andre har overtaget.

> Jeg bliver præsenteret for en skærm uden noget åbent. Kun menubjælke og
> dock. Jeg ser ingen mulighed for at logge ind. Tro mig - jeg har travlet
> det grundigt igennem.

Nårh det er sårn det hænger sammen. Du bliver slet ikke logget ud da
maskien bliver hængende i et eller andet program eller process. Prøv at
se om noget skulle vise sig i afbryd programmer <cmd-alt-esc>. Får du en
ikke fejlmeddelelse efter en rum tid om ikke at kunne logge ud?

Den må jeg få en anden gang.

God weekend.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Storm

Dato : 25-10-02 12:41

> Men det gør jeg nu da jeg ikke er online igen før søndag aften. Jeg skal
> gladeligt samle op hvis ikke andre har overtaget.

Det er da et tilbud

> [...]
> se om noget skulle vise sig i afbryd programmer <cmd-alt-esc>. Får du en
> ikke fejlmeddelelse efter en rum tid om ikke at kunne logge ud?

Jeg mente netop at jeg var logget ud og havde afbrudt alle programmer,
siden jeg fik lov at slette filen i skralderen - emnet.
Men det er da i høj grad mulig at du har ret. Jeg har ikke tid nu at
lukke alt nu og eksperimentere, men det vil blive gjort.

> Den må jeg få en anden gang.

En historie om sort skærm og en darwin-prompt velkomst, som jeg sikkert
kunne have reddet mig ud af hvis...

> God weekend.

Gengældt.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Storm

Dato : 25-10-02 21:24

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> Men det er da i høj grad mulig at du har ret. Jeg har ikke tid nu at
> lukke alt nu og eksperimentere, men det vil blive gjort.

Er nu gjort, og booinggg, frem kom login vinduet.
Jeg tror grunden var at der lå den fil i skralderen, som systemet påstod
var i brug. Da jeg så havde logget ud og kunne slette filen, og ved en
genstart logge mig på igen - var alt som det skulle være.

Muligvis kunne det være løst ved en terminal kommando.
Men ikke en af dem jeg kender. Mon Karen fik løst sit problem
- Og hvordan?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Karen Seiersen

Dato : 27-10-02 15:23

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
> Muligvis kunne det være løst ved en terminal kommando.
> Men ikke en af dem jeg kender. Mon Karen fik løst sit problem

Hej

Tak til alle for svar og muligheder

Og nej... jeg har forgæves downloaded alle de forskellige muligeheder
som har været nævnt her i ng. men, desværre ikke kommet af med filen som
stadig sidder på skrivebordet og "suger" sig fast. Surt !

Hvis jeg tager info og retter ejerskabet sker der heller intet.
Infoen viser et tomt dokument, men dobb. klikker jeg på filen åbner
explorer og prøver forgæves at finde info om Windows Media Player.

Må nok erkende at jeg ingen løsning ser på denne iritation, indtil jeg
en gang skal formatere m.m.

Men iriterende er det.

Mange machilsner Karen

Fra : Storm

Dato : 27-10-02 17:21

> [...]

> explorer og prøver forgæves at finde info om Windows Media Player.
>
> Må nok erkende at jeg ingen løsning ser på denne iritation, indtil jeg

Det _kan_ ikke være rigtigt.
Har du prøver at logge ud. Slette og logge ind igen?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Karen Seiersen

Dato : 27-10-02 20:13

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Det _kan_ ikke være rigtigt.
> Har du prøver at logge ud. Slette og logge ind igen?

Hej Storm

Tak for interessen

Jeg har logget ud og ind mange gange ... genstartet endnu flere,
ligemeget hjælper det..... Sorry !!! men det er fakta.

Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal stille op !!!

Jeg har smidt ALT Windovs Media Installer og andet dertil hørende i
skraldespanden... og alligevel vil den pokkers fil ikke forsvinde fra
mit skrivebord *ØV & ØV*

Jeg må nok erkende at det nok er mig der ikke slår til ??

Mange machilsner karen

Fra : Storm

Dato : 28-10-02 23:33

Karen Seiersen <kv@mail.dk> wrote:

> Jeg har smidt ALT Windovs Media Installer og andet dertil hørende i
> skraldespanden... og alligevel vil den pokkers fil ikke forsvinde fra
> mit skrivebord *ØV & ØV*

Har du også prøvet tricket med at tømme X skraldespanden fra OS 9.

> Jeg må nok erkende at det nok er mig der ikke slår til ??

Altså, det er _systemet_ der ikke er tilstrækkeligt brugervenligt,
hvis det skal være en kæmpeopgave at slette en fil, eller afbryde en
handling.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Karen Seiersen

Dato : 29-10-02 08:51

Ja det er også prøvet flere gange.

> [...]
>
> Altså, det er _systemet_ der ikke er tilstrækkeligt brugervenligt,
> hvis det skal være en kæmpeopgave at slette en fil, eller afbryde en

Pænt af dig men X'ern er alligevel dejlig at arbejde med på andre måder

Mange machilsner Karen

Fra : David Blangstrup

Dato : 03-11-02 15:36

On Mon, 28 Oct 2002 23:32:37 +0100, Storm wrote
(in message <1fkqgb6.1wnlrmy1lwvgb7N%Ninzen@ofir.dk>):

http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=16820&db=mac

Fra : Karen Seiersen

Dato : 03-11-02 22:52

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> On Mon, 28 Oct 2002 23:32:37 +0100, Storm wrote
> (in message <1fkqgb6.1wnlrmy1lwvgb7N%Ninzen@ofir.dk>):

> http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=16820&db=mac

Tak til David Samt alle som har prøvet !!!

Men desværre David var det heller ikke det som skulle til for at løse
mit problem.

D.v.s. Må stadig nok bare lære at leve med det indtil en løsning findes.

Tak

Mange machilsner Karen

Fra : Storm

Dato : 04-11-02 09:00

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=16820&db=mac

Tak, det er hentet.
Om den også stopper processer som systemet påstår er i gang, vil så vise
sig, jeg har ikke haft problemet siden.

Man skal måske bare lære at holde af alle de små versiontracker mm.
programmer, som supplerer systemet. - Det er måske fordi Mac vil levne
plads for de små udviklere

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : David Blangstrup

Dato : 04-11-02 09:08

On Mon, 4 Nov 2002 8:59:50 +0100, Storm wrote
(in message <1fl3fuw.1souo711n3es00N%Ninzen@ofir.dk>):

> [...]
>
> Man skal måske bare lære at holde af alle de små versiontracker mm.
> programmer, som supplerer systemet. - Det er måske fordi Mac vil levne

Nej, i dette tilfælde er det vist en enlig svale. En god ting er dog Super
Get Info fra BBEditfolkene, den er lidt mere enkel end de mere avancerede
Xray og FileXaminer. Så kan du altid manipulere med privilegierne og force
tømme søppelbøtten, som det hedder på norsk

Fra : Storm

Dato : 04-11-02 22:49

> [...]

> Xray og FileXaminer. Så kan du altid manipulere med privilegierne og force
> tømme søppelbøtten, som det hedder på norsk

Hvis jeg opretter en mappe på mit skrivebord og giver mappen et ikon,
får jeg ikke lov at give den et ny ikon. Jeg kan slette det igen, men
ikke give den et nyt. Prøver jeg kommer det gamle bare frem igen.
Uanset om jeg låser tilladelserne op eller hvad jeg gør.
Så må jeg åbne en ny mappe og kopiere indholdet herind - er det sådan
for andre også?

(Fandt du nogensinde en KERN_INVALID-kur?)

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : David Blangstrup

Dato : 05-11-02 00:09

On Mon, 4 Nov 2002 22:49:16 +0100, Storm wrote
(in message <1fl5a94.xfvap21r4wi7eN%Ninzen@ofir.dk>):

> [...]
> for andre også?
>
> (Fandt du nogensinde en KERN_INVALID-kur?)

Ja. Vil du have en bestemt type af mapper med et ikon, eller andre i
systemet, så brug CandyBar.

Fra : David Blangstrup

Dato : 05-11-02 02:02

On Tue, 5 Nov 2002 0:18:45 +0100, David Blangstrup wrote
(in message <0001HW.B9ECBEE5003294A3F0284600@news.cybercity.dk>):

> On Mon, 4 Nov 2002 22:49:16 +0100, Storm wrote
> (in message <1fl5a94.xfvap21r4wi7eN%Ninzen@ofir.dk>):

Nej, jeg har ikke haft nogen invalide kærner.

Og er du David Pogue fan http://www.davidpogue.com/ så kan du få mapper med
ham her http://geekculture.com/download/davidpogue.html og se hans værste
mareridt her http://www.geekculture.com/joyoftech/joyarchives/283.html

Fra : Storm

Dato : 05-11-02 09:07

> Nej, jeg har ikke haft nogen invalide kærner.

Det troede jeg bare.

> Og er du David Pogue fan http://www.davidpogue.com/ så kan du få mapper med
> [...]

Tjekker ved lejlighed

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Storm

Dato : 05-11-02 09:07

> Ja. Vil du have en bestemt type af mapper med et ikon, eller andre i
> systemet, så brug CandyBar.

Ikke forstået. Jeg laver mine egne eller henter f.eks. nogle OS X
ikoner, husker ikke lige hvor. Mener du, at du får lov at ændre dem med
CandyBar, eller er det bare et udvalg af ikoner?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : David Blangstrup

Dato : 05-11-02 10:21