Køb af RD 3½ - skiver
Fra : wheeler

Dato : 23-10-02 19:28

Jeg er uhyggelig tæt på at slutte en handel (mangler lige at konsultere
"RD-eksperten" Jens Blaabjerg):

Maskinen købes af en mine venners gode venner, som jeg også kender (Dermed
skulle der være en vis sikkerhedi for ikke at købe katten i sækken)

Men maskinen er ikke synet - og klog af skade vil jeg lige lade min endelige
budsum afhænge af skivernes tilstand. I den forbindelse mangler jeg
specifikationerne (samt tolerancen) - nogen som kan hjælpe (hvor henter man
iøvrigt specifikationerne på nettet??)

Modellen er en 1984 (altså den første med YVPS) - dob. skive for - enkelt
bag.

Nogen som kender prisen på uorg. skiver?

Hvis jeg selv syner, får jeg en reservedelsmotor med + tunpotte med i
prisen, så det er værd at overveje. Men tre nye skiver kan jo hurtigt blive
en dyr fornøjelse ift. en MC i ti-tusinde kroners-klassen

--

Pft.

Wheeler
2200 Kbh N
(Jens Blaabjerg - jeg kontakter dig nok indenfor den nærmeste fremtid)

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 23-10-02 19:48

> Jeg er uhyggelig tæt på at slutte en handel (mangler lige at konsultere
> "RD-eksperten" Jens Blaabjerg):

Check
http://www.dethlefsens.dk/download/yamaha_rd350_buyguide.pdf

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar

Fra : Pcman

Dato : 23-10-02 20:01

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> budsum afhænge af skivernes tilstand. I den forbindelse mangler jeg
> specifikationerne (samt tolerancen) - nogen som kan hjælpe (hvor henter

Jeg købte min RD uden syn og uden ypvs. Den gled lige igennem syn. Jeg
syntes at skiverne var meget tynde, men der var ingen problemer. Prøv evt:
http://www.rd350lc.de. Der står også skivernes tykkelse under Tech daten.

> Nogen som kender prisen på uorg. skiver?

Nej kender ikke prisen, men de er garanteret billigere i både Tyskland og
Sverige end herhjemme.

> [...]
blive
> en dyr fornøjelse ift. en MC i ti-tusinde kroners-klassen

Hehe, der er da ikke så meget at overveje. Sådan en motor er en dyr sag og
potterne, jo de koster jo også lidt, men de virker med garanti Alle
motorstumper er dyre herhjemme! F.eks den lille temp-føler der sidder på
topstykker koster kr 600 herhjemme! Jeg ville syne den selv og få de stumper
med! Er der plader på den, ellers kan du på nogle motorkontorer købe
engangsprøveplader.

> Modellen er en 1984 (altså den første med YVPS) - dob. skive for - enkelt
> bag.

Hvis du selv syner og får motoren med, bliver det ikke så dyrt når ypvsén
går i stykker. Så har du stumper. Ypvs er effektivt men også et svagt led
Har hørt at de kan fås i enten kevlar eller kulfiber.

Held og lykke.

Jarl Olsen
Min Yamaha RD 350 stinker
af olie og benzin, men den er skæg
hvergang og den følger med Ypvs'erne fordi jeg kører med tunpotter.
www.pcman.dk
pcman@pcman.dk

Fra : Hekto

Dato : 23-10-02 23:31

In article <nRBt9.2063$CK.1746@news.get2net.dk>, "wheeler"
<bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> says...

> Maskinen købes af en mine venners gode venner, som jeg også kender (Dermed
> skulle der være en vis sikkerhedi for ikke at købe katten i sækken)

.... eller også er det en af dine _tidligere_ venners venner ... om lidt!

> [...]
> budsum afhænge af skivernes tilstand. I den forbindelse mangler jeg
> specifikationerne (samt tolerancen) - nogen som kan hjælpe (hvor henter man
www.rd350lc.de er et godt udgangspunkt!

Skiverne må ikke være under 4,50mm målt med micrometer.
Kan du mærke en tydelig kant langs randen af skiven, siger synsmanden
sikkert 'betinget' d.v.s. du får en anmærkning vedr. skiverne, hvis ikke
kanten er alt for markant.
Skiverne koster 11-1400kr. så hvis ikke de er andet end lige på minimum-
målet, kunne du jo overveje at tage chancen!? En mulighed er også at
finde nogle brugte skiver.

> [...]
> prisen, så det er værd at overveje. Men tre nye skiver kan jo hurtigt blive
> en dyr fornøjelse ift. en MC i ti-tusinde kroners-klassen

Skidt med tunpotten. Den tager sikkert bare livet af motoren, alt for
hurtigt! Om du har 59 eller 63HK er 'nice to have', hvis motoren er 100%
OK.
Den ekstra motor derimod, er næsten et must, eller ihvertfald god at
have!

--
/Hekto/Brian
Suzuki LS650 m. 1in1 & Kawasaki KR-1 m. 2in2 + KIPS + til. RD350

Fra : Hekto

Dato : 23-10-02 23:34

In article <MPG.18214178e2479042989687@news.sunsite.dk>, bs@hekto
[remove].dk says...
> Skiverne koster 11-1400kr.

.... stykket, altså!!!

Fra : Jens Blaabjerg

Dato : 24-10-02 11:26

> Jeg er uhyggelig tæt på at slutte en handel (mangler lige at konsultere
> "RD-eksperten" Jens Blaabjerg):

Øhh, ja det må vi jo se om du stadig syntes om 6 måneder, når lortet
eksplodere...

> Nogen som kender prisen på uorg. skiver?

Det er rigtigt, som Hekto siger. 4,5 mm, jeg købte nye i Tyskland til syn,
115 E stykket. Det vil jeg dog ikke anbefale, da de flækkede begge 2.
Jeg fik dog pengene tilbage uden problemer. Det er nu dejligt at handle med
tyskerne, glad for jeg ikke købte i England.
Jeg kunne have købt org. til 1100DKr. I Danmark koster org. 1500, du kan få
uorg. til 1000-1200.
Jeg ville nok købe brugt, eller org. i Tyskland.
Det burde ikke være noget problem, at købe brugt, da det er samme skiver der
sidder på alle de lidt større Yamaha'er fra '80erne.
XJ600, XJ900 og FZ600 for at nævne et par stykker.
Der er altså ret meget bremse på sådan en RD, set i forhold til vægten...

Jens
RD