/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Vinke ved møde med MC
Fra : Andrew


Dato : 23-10-02 19:06

Hej

Da jeg er HELT ny her i mc-verdenen er der nogle helt grundlæggende ting jeg
må få på plads.

Mange motorcyklister vinker når man kører forbi dem, de første par gange
troede jeg ikke at det var til mig. De næste par gange troede jeg at det var
en jeg var i familie med eller på anden måde kendte, men ALLE motorcyklister
vinker simpelthen til hinanden, eller hvad?
Kald mig bare en nørd fordi jeg ikke viste dette, men jeg synes at det er
fantastisk at der findes sådan et fællesskab.

Mennesker der overhovedet ikke kender hinanden vinker pænt til hinanden
ligemeget hvor gamle de er, hvilket køn, hvilken race, etc. Udover
buschauffører og folk der kører 2CV vinker vi mc'ister altså også til
hinanden, og det er da fabelagtigt.

Er der andre insider-uskrevne regler man skal vide?

Mvh Anders



 
 
Hans L. Baldrian (23-10-2002)
Kommentar
Fra : Hans L. Baldrian


Dato : 23-10-02 19:07

Hej Andrew


Jamen, velkommen til! Sådan er det bare. Jeg synes du skal prøve at læse den
streng der hedder "hvad sker der? MCister stjæler fra hinanden - der er svar
på dine spørgsmål!

JEg skal nok vine næste gang jeg ser dig

mvh

Hans
"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:ap6oeb$k9u$1@sunsite.dk...
> Hej
>
> Da jeg er HELT ny her i mc-verdenen er der nogle helt grundlæggende ting
jeg
> må få på plads.
>
> Mange motorcyklister vinker når man kører forbi dem, de første par gange
> troede jeg ikke at det var til mig. De næste par gange troede jeg at det
var
> en jeg var i familie med eller på anden måde kendte, men ALLE
motorcyklister
> vinker simpelthen til hinanden, eller hvad?
> Kald mig bare en nørd fordi jeg ikke viste dette, men jeg synes at det er
> fantastisk at der findes sådan et fællesskab.
>
> Mennesker der overhovedet ikke kender hinanden vinker pænt til hinanden
> ligemeget hvor gamle de er, hvilket køn, hvilken race, etc. Udover
> buschauffører og folk der kører 2CV vinker vi mc'ister altså også til
> hinanden, og det er da fabelagtigt.
>
> Er der andre insider-uskrevne regler man skal vide?
>
> Mvh Anders
>
>



Hekto (23-10-2002)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 23-10-02 19:36

In article <tABt9.2058$CK.1707@news.get2net.dk>, Baldrian@get2net.dk
says...

>
> JEg skal nok vine næste gang jeg ser dig
>

Hey! Det er da en ny form for
hilsen!!??................................................. sorryyyy!
--
/Hekto/Brian
Suzuki LS650 m. 1in1 & Kawasaki KR-1 m. 2in2 + KIPS
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=8

Rune \(Bandit600R\) (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Rune \(Bandit600R\)


Dato : 24-10-02 19:56

He he... sig som en gris

--
Venlig hilsen Rune (bandit600R)
http://bandit600.netfirms.com
"Hekto" <bs@hekto[remove].dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.18210a63f52c951b989686@news.sunsite.dk...
> In article <tABt9.2058$CK.1707@news.get2net.dk>, Baldrian@get2net.dk
> says...
>
> >
> > JEg skal nok vine næste gang jeg ser dig
> >
>
> Hey! Det er da en ny form for
> hilsen!!??................................................. sorryyyy!
> --
> /Hekto/Brian
> Suzuki LS650 m. 1in1 & Kawasaki KR-1 m. 2in2 + KIPS
> http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=8


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.406 / Virus Database: 229 - Release Date: 21-10-2002



Jens Blaabjerg (23-10-2002)
Kommentar
Fra : Jens Blaabjerg


Dato : 23-10-02 19:23

Hej Anders,

> Er der andre insider-uskrevne regler man skal vide?

Ja det er der, den vigtigste er nok at når du møder mig skal du give øl.
(Altså til mig...

Jens
RD



Mikkel Christensen (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 24-10-02 07:34

Jens Blaabjerg wrote ...
> Hej Anders,
>
> > Er der andre insider-uskrevne regler man skal vide?
>
> Ja det er der, den vigtigste er nok at når du møder
> mig skal du give øl. (Altså til mig...

Oss' mig, oss' mig!

Men der er _ingen_ hemmelig sammensværgelse.

--
Mikkel

uffe.j (23-10-2002)
Kommentar
Fra : uffe.j


Dato : 23-10-02 19:30

M.h.t. Køn, alder og race har man jo som regel ingen mulighed for at se det!

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:ap6oeb$k9u$1@sunsite.dk...
> Hej
>
> Da jeg er HELT ny her i mc-verdenen er der nogle helt grundlæggende ting
jeg
> må få på plads.
>
> Mange motorcyklister vinker når man kører forbi dem, de første par gange
> troede jeg ikke at det var til mig. De næste par gange troede jeg at det
var
> en jeg var i familie med eller på anden måde kendte, men ALLE
motorcyklister
> vinker simpelthen til hinanden, eller hvad?
> Kald mig bare en nørd fordi jeg ikke viste dette, men jeg synes at det er
> fantastisk at der findes sådan et fællesskab.
>
> Mennesker der overhovedet ikke kender hinanden vinker pænt til hinanden
> ligemeget hvor gamle de er, hvilket køn, hvilken race, etc. Udover
> buschauffører og folk der kører 2CV vinker vi mc'ister altså også til
> hinanden, og det er da fabelagtigt.
>
> Er der andre insider-uskrevne regler man skal vide?
>
> Mvh Anders
>
>



Andrew (23-10-2002)
Kommentar
Fra : Andrew


Dato : 23-10-02 22:18


> M.h.t. Køn, alder og race har man jo som regel ingen mulighed for at se
det!

Nej, men ville man ikke vinke alligevel, selvom man kunne, det er pointen

> > Hej
> >
> > Da jeg er HELT ny her i mc-verdenen er der nogle helt grundlæggende ting
> jeg
> > må få på plads.
> >
> > Mange motorcyklister vinker når man kører forbi dem, de første par gange
> > troede jeg ikke at det var til mig. De næste par gange troede jeg at det
> var
> > en jeg var i familie med eller på anden måde kendte, men ALLE
> motorcyklister
> > vinker simpelthen til hinanden, eller hvad?
> > Kald mig bare en nørd fordi jeg ikke viste dette, men jeg synes at det
er
> > fantastisk at der findes sådan et fællesskab.
> >
> > Mennesker der overhovedet ikke kender hinanden vinker pænt til hinanden
> > ligemeget hvor gamle de er, hvilket køn, hvilken race, etc. Udover
> > buschauffører og folk der kører 2CV vinker vi mc'ister altså også til
> > hinanden, og det er da fabelagtigt.
> >
> > Er der andre insider-uskrevne regler man skal vide?
> >
> > Mvh Anders
> >
> >
>
>



Ole Baun (23-10-2002)
Kommentar
Fra : Ole Baun


Dato : 23-10-02 22:38


"Andrew" skrev i en meddelelse news:ap73mj$ef9$1@sunsite.dk...
>
> > M.h.t. Køn, alder og race har man jo som regel ingen mulighed for at
se
> det!
>
> Nej, men ville man ikke vinke alligevel, selvom man kunne, det er
pointen
>
> > > Hej
> > >
> > > Da jeg er HELT ny her i mc-verdenen er der nogle helt
grundlæggende ting
> > jeg
> > > må få på plads.

En af de grundlæggende ting er at man skriver under det man svarer på,
og at man sletter det overflødige. Det gør det lettere at læse

Ole Baun (med venstre hånd løftet til hilsen)



Andrew (23-10-2002)
Kommentar
Fra : Andrew


Dato : 23-10-02 23:09

> En af de grundlæggende ting er at man skriver under det man svarer på,
> og at man sletter det overflødige. Det gør det lettere at læse
>
> Ole Baun (med venstre hånd løftet til hilsen)

Sorry

Mvh Anders



Jonas Holt (23-10-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 23-10-02 22:50

> Mange motorcyklister vinker når man kører forbi dem, de første par gange
> troede jeg ikke at det var til mig. De næste par gange troede jeg at det var
> en jeg var i familie med eller på anden måde kendte, men ALLE motorcyklister
> vinker simpelthen til hinanden, eller hvad?


Simpelthen - og når det er mørkt blinker man en enkelt gang eller to til venstre.

> Er der andre insider-uskrevne regler man skal vide?

Øhhhh...
- man stjæler ikke fra hinanden
- man hjælper hinanden hvis der er en der er kørt i stykker eller tør
- man kører op allerforrest til de andre mc'er hvis man skal med en færge
- man kører ikke alkoholpåvirket
- man kører ikke mere på baghjul inde i byen end højest nødvendigt
- man snakker med dem der er på mc-tur for at anbefale/få anbefalet gode/sjove/flotte ruter og gode ishuse
- man kører altid med _al_ udstyret på, for det er ikke nemt at finde en til at made sig og tørre røv på sig
resten af livet bare fordi man kørte uden handsker og fik slidt fingrene op imod asfalten
- man sætter gerne hastigheden lidt ned når der er politier i nærheden
- man hilser på politiet og HD-kørere selvom de sjældent hilser igen (har du nogensinde prøvet at køre
trillebør med en hånd?)
- man bliver ikke set ned på hvis man ikke vasker _statens_ alu-plade (den nogen har som bagskærm)
- man kører helst med ørepropper for at undgå tinitus
- man bruger mere tid med sin kværn end på sin nyhedsgruppe
- man behøver ikke altid at køre økonomikørsel
- man stiller ikke på sin km-tæller inden cyklen skal sælges
- man køber en cykel til damen/manden i sit liv, for det er sjovere med en cykel til hver end en twinsadel til
fælles
- find selv på flere og følg med imorgen.

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



Andrew (23-10-2002)
Kommentar
Fra : Andrew


Dato : 23-10-02 22:21

FORRESTEN: En motorcyklist kan da ikke tages i en fotofælde...??? der er jo
ingen nr-plade foran?!?!?!

Eller fotograferer de også den anden vej?

Mvh Anders


> > Mange motorcyklister vinker når man kører forbi dem, de første par gange
> > troede jeg ikke at det var til mig. De næste par gange troede jeg at det
var
> > en jeg var i familie med eller på anden måde kendte, men ALLE
motorcyklister
> > vinker simpelthen til hinanden, eller hvad?
>
>
> Simpelthen - og når det er mørkt blinker man en enkelt gang eller to til
venstre.
>
> > Er der andre insider-uskrevne regler man skal vide?
>
> Øhhhh...
> - man stjæler ikke fra hinanden
> - man hjælper hinanden hvis der er en der er kørt i stykker eller tør
> - man kører op allerforrest til de andre mc'er hvis man skal med en færge
> - man kører ikke alkoholpåvirket
> - man kører ikke mere på baghjul inde i byen end højest nødvendigt
> - man snakker med dem der er på mc-tur for at anbefale/få anbefalet
gode/sjove/flotte ruter og gode ishuse
> - man kører altid med _al_ udstyret på, for det er ikke nemt at finde en
til at made sig og tørre røv på sig
> resten af livet bare fordi man kørte uden handsker og fik slidt fingrene
op imod asfalten
> - man sætter gerne hastigheden lidt ned når der er politier i nærheden
> - man hilser på politiet og HD-kørere selvom de sjældent hilser igen (har
du nogensinde prøvet at køre
> trillebør med en hånd?)
> - man bliver ikke set ned på hvis man ikke vasker _statens_ alu-plade (den
nogen har som bagskærm)
> - man kører helst med ørepropper for at undgå tinitus
> - man bruger mere tid med sin kværn end på sin nyhedsgruppe
> - man behøver ikke altid at køre økonomikørsel
> - man stiller ikke på sin km-tæller inden cyklen skal sælges
> - man køber en cykel til damen/manden i sit liv, for det er sjovere med en
cykel til hver end en twinsadel til
> fælles
> - find selv på flere og følg med imorgen.
>
> --
> Mvh
> Jonas Holt & CBR600F2
>
>



SLP/JM (24-10-2002)
Kommentar
Fra : SLP/JM


Dato : 24-10-02 06:29


"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev
> FORRESTEN: En motorcyklist kan da ikke tages i en fotofælde...??? der er
jo
> ingen nr-plade foran?!?!?!
>

Jo, det kan den godt, og det har været diskuteret mange gange her i ng. Jeg
fik fx. selv en fotobøde sidste år.

Tag evt. et kig på http://www.twe.net/ hvor Uffe beskriver forløbet efter to
bøder, han har modtaget.

--
Mvh
Susanne
Fornuftigt prissat SV 650 købes



Lars Hansen (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Lars Hansen


Dato : 24-10-02 11:06


> FORRESTEN: En motorcyklist kan da ikke tages i en fotofælde...??? der er
jo
> ingen nr-plade foran?!?!?!
>
> Eller fotograferer de også den anden vej?
>
> Mvh Anders
>
>
Hej Anders
Prøv denne link.
http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=67249

Motorcykler er også omfattet ATK

Med Venlig Hilsen
Lars H
er5



Jes Vestervang (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 24-10-02 16:37

Lars Hansen wrote:
>> FORRESTEN: En motorcyklist kan da ikke tages i en fotofælde...??? der er
>> jo ingen nr-plade foran?!?!?!
>>
>> Eller fotograferer de også den anden vej?
>>
> http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=67249
> <<<<Kan man se føreren, når han eller hun har hjelm på?
> Ja, det automatiske billede giver et godt omrids af føreren
>- også når denne har hjelm på.>>>>
>
Yeah right, jeg tror næppe mange af de billeder vil holde i retten!
Kvalitet af de billeder jeg har set (af biler), har ihvertfald langt fra
været gode nok til at det kan være muligt at genkende en mand gennem
visiret.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Martin L. Johansen (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 24-10-02 17:24

On Thu, 24 Oct 2002 17:36:39 +0200, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
wrote:

>Yeah right, jeg tror næppe mange af de billeder vil holde i retten!

Helt enig

>Kvalitet af de billeder jeg har set (af biler), har ihvertfald langt fra
>været gode nok til at det kan være muligt at genkende en mand gennem
>visiret.

Også enig. Men det skriver det nok fordi de vil skræmme folk.

/Martin

Jes Vestervang (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 24-10-02 19:35

Martin L. Johansen wrote:

> On Thu, 24 Oct 2002 17:36:39 +0200, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
> wrote:
>
>>Kvalitet af de billeder jeg har set (af biler), har ihvertfald langt fra
>>været gode nok til at det kan være muligt at genkende en mand gennem
>>visiret.
>
> Også enig. Men det skriver det nok fordi de vil skræmme folk.
>
Jep, om ikke dem der har skrevet det, så ihvertfald dem de har fået det at
vide af.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Martin Sørensen (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 24-10-02 20:23

> > http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=67249
> > <<<<Kan man se føreren, når han eller hun har hjelm på?
> > Ja, det automatiske billede giver et godt omrids af føreren
> >- også når denne har hjelm på.>>>>
> Yeah right, jeg tror næppe mange af de billeder vil holde i retten!
> Kvalitet af de billeder jeg har set (af biler), har ihvertfald langt fra
> været gode nok til at det kan være muligt at genkende en mand gennem
> visiret.

Jeg kender en, der fik taget et billede for et par måneder siden, mens han
kørte MC. Det var ellers et flot portrætfoto han fik taget sig. Næsten lige
som dem man får taget i folkeskolen.
Han kunne under ingen omstændigheder postulere at det ikke var ham.

Hans hjelm er så også en Schubert Concept, så den er lidt større og med
større visir end den gennemsnitlige hjelm.

signing off.. Martin Sørensen



Jes Vestervang (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 24-10-02 22:44

Martin Sørensen wrote:

>> Kvalitet af de billeder jeg har set (af biler), har ihvertfald langt fra
>> været gode nok til at det kan være muligt at genkende en mand gennem
>> visiret.
>
> Jeg kender en, der fik taget et billede for et par måneder siden, mens han
> kørte MC. Det var ellers et flot portrætfoto han fik taget sig. Næsten
> lige som dem man får taget i folkeskolen.
> Han kunne under ingen omstændigheder postulere at det ikke var ham.
>
Hmm, der er da godt nok forskel så :-/

> Hans hjelm er så også en Schubert Concept, så den er lidt større og med
> større visir end den gennemsnitlige hjelm.
>
Ja, for ellers kan jeg da ikke forestille mig at det skulle være muligt at
få nok af ansigtet med. En ting er at genkende en, en anden ting er at
skelne ham fra hele verdens befolkning
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Jonas Holt (25-10-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 25-10-02 10:23

> Jeg kender en, der fik taget et billede for et par måneder siden, mens han
> kørte MC. Det var ellers et flot portrætfoto han fik taget sig. Næsten lige
> som dem man får taget i folkeskolen.
> Han kunne under ingen omstændigheder postulere at det ikke var ham.


Han kørte vel uden solbriller eller tonet visir?

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



Aragorn Elessar (23-10-2002)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 23-10-02 22:25


"Jonas Holt" <jholt@nordenSTREGfjords.dk> wrote in message
news:3db70bc5$0$3389$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Mange motorcyklister vinker når man kører forbi dem, de første par gange
> > troede jeg ikke at det var til mig. De næste par gange troede jeg at det
var
> > en jeg var i familie med eller på anden måde kendte, men ALLE
motorcyklister
> > vinker simpelthen til hinanden, eller hvad?
>
>
> Simpelthen - og når det er mørkt blinker man en enkelt gang eller to til
venstre.
>
> > Er der andre insider-uskrevne regler man skal vide?
>
> Øhhhh...
> - man stjæler ikke fra hinanden
> - man hjælper hinanden hvis der er en der er kørt i stykker eller tør
> - man kører op allerforrest til de andre mc'er hvis man skal med en færge
> - man kører ikke alkoholpåvirket
> - man kører ikke mere på baghjul inde i byen end højest nødvendigt
> - man snakker med dem der er på mc-tur for at anbefale/få anbefalet
gode/sjove/flotte ruter og gode ishuse
> - man kører altid med _al_ udstyret på, for det er ikke nemt at finde en
til at made sig og tørre røv på sig
> resten af livet bare fordi man kørte uden handsker og fik slidt fingrene
op imod asfalten
> - man sætter gerne hastigheden lidt ned når der er politier i nærheden
> - man hilser på politiet og HD-kørere selvom de sjældent hilser igen (har
du nogensinde prøvet at køre
> trillebør med en hånd?)
> - man bliver ikke set ned på hvis man ikke vasker _statens_ alu-plade (den
nogen har som bagskærm)
> - man kører helst med ørepropper for at undgå tinitus
> - man bruger mere tid med sin kværn end på sin nyhedsgruppe
> - man behøver ikke altid at køre økonomikørsel
> - man stiller ikke på sin km-tæller inden cyklen skal sælges
> - man køber en cykel til damen/manden i sit liv, for det er sjovere med en
cykel til hver end en twinsadel til
> fælles
> - find selv på flere og følg med imorgen.
>
> --
> Mvh
> Jonas Holt & CBR600F2

Glem ikke:
Man vinker ikke til øvert-kørere! *fnis* (øvert=45-knallert)

MvH

Aragorn_dk

================
http://www.bmwmc.dk
================



Martin L. Johansen (23-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 23-10-02 23:16

On Wed, 23 Oct 2002 23:24:46 +0200, "Aragorn Elessar"
<aragorn@welles.dk> wrote:

>Glem ikke:
>Man vinker ikke til øvert-kørere! *fnis* (øvert=45-knallert)

Så tror da pokker ingen gider hilse på mig!!!

/Martin ("øvert"-kører)

Ken Madsen (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Ken Madsen


Dato : 24-10-02 10:44

Hvis du vinker til mig, så skal jeg nok vinke tilbage.

Ken Madsen
Moto Guzzi v35 Imola '80


"Martin L. Johansen" <not@shown.com> wrote in message
news:1s7erugh8jhuoj6or9privt4gu0u13rsk8@4ax.com...
> On Wed, 23 Oct 2002 23:24:46 +0200, "Aragorn Elessar"
> <aragorn@welles.dk> wrote:
>
> >Glem ikke:
> >Man vinker ikke til øvert-kørere! *fnis* (øvert=45-knallert)
>
> Så tror da pokker ingen gider hilse på mig!!!
>
> /Martin ("øvert"-kører)



Bo-gsxR (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 24-10-02 13:35

> Hvis du vinker til mig, så skal jeg nok vinke tilbage.
hvorfor vente?? vær hurtig og kom først med et vink

bo-gsxR



Martin L. Johansen (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 24-10-02 13:54

On Thu, 24 Oct 2002 11:43:46 +0200, "Ken Madsen" <kenhvm@hotmail.com>
wrote:

>Hvis du vinker til mig, så skal jeg nok vinke tilbage.

Wuhuuu Men jeg det er vel ikke "standard" at scootere og
motocykler hilser på hinanden? Da jeg engang kørte Suzuki GSX-250
hilste alle, men åbenbart ikke scootere.

/Martin

Claus Rittig (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 24-10-02 15:15

"Martin L. Johansen" <not@shown.com> skrev i en meddelelse
news:t8rfruchdg18r37m460n0or81p9skp27cm@4ax.com...

> >Hvis du vinker til mig, så skal jeg nok vinke tilbage.
>
> Wuhuuu Men jeg det er vel ikke "standard" at scootere og
> motocykler hilser på hinanden? Da jeg engang kørte Suzuki GSX-250
> hilste alle, men åbenbart ikke scootere.

Der er nok ikke tale om en "standard", men personligt hilser jeg på alle
motorcyklister - også scootere. Jeg hilser bare ikke på knallerter, uanset
om de kalder sig 30 eller 45.

Rittig



Martin L. Johansen (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 24-10-02 15:33

On Thu, 24 Oct 2002 16:14:46 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

>Der er nok ikke tale om en "standard", men personligt hilser jeg på alle
>motorcyklister - også scootere. Jeg hilser bare ikke på knallerter, uanset
>om de kalder sig 30 eller 45.

Når du siger scootere, tænker du så på scooter 45 også kaldet knallert
45, eller er det kun MC-scooterne du hilser på?

/Martin

Claus Rittig (25-10-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 25-10-02 19:47

"Martin L. Johansen" <not@shown.com> skrev i en meddelelse
news:m21grug33mvah9i3r1a5m3bmf2o0i9b035@4ax.com...

> >Der er nok ikke tale om en "standard", men personligt hilser jeg på alle
> >motorcyklister - også scootere. Jeg hilser bare ikke på knallerter,
uanset
> >om de kalder sig 30 eller 45.
>
> Når du siger scootere, tænker du så på scooter 45 også kaldet knallert
> 45, eller er det kun MC-scooterne du hilser på?

Jeg hilser på andre motorcyklister - dvs. jeg hilser på mc scooterne.
Hvis knallerterne vil hilses på, kan de jo begynde at hilse på hinanden.

Rittig



Martin L. Johansen (25-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 25-10-02 21:30

On Fri, 25 Oct 2002 20:47:09 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

>Jeg hilser på andre motorcyklister - dvs. jeg hilser på mc scooterne.
>Hvis knallerterne vil hilses på, kan de jo begynde at hilse på hinanden.

Det vil jeg prøve at få indført, omend det nok bliver svært.

Jeg kører scooter (!) (dvs. scooter 45, det er sq ikke en knallert,
knallerter er for knægte på 16)

/Martin

H;P (26-10-2002)
Kommentar
Fra : H;P


Dato : 26-10-02 03:47


"Martin L. Johansen" skrev i en meddelelse
> Jeg kører scooter (!) (dvs. scooter 45, det er sq ikke en knallert,
> knallerter er for knægte på 16)
>
> /Martin

Nå da, i følge bestemmelser taget af andre end lige os andre er alle
2-hjulet køretøjer _under_ 50 Ccm betegnet som knallert !, og der af alt
over 50 Ccm.......MC. Så med eller uden nr.plade, så er vi ille ude !!!.
Så jo, du er totalt knallertknægt ligesom undertegnet :o/. Men det med
knallertknægt kan jeg lave om på fra nytår .
Også lige en personlig tanke.........Hvorfor køre scooter (50Cc), når man
kan få en RR/Off-road replica(50Cc) med 6 trins gearkasse og masser af skæg
& køreglæde til samme pris ?.

Hilsen Herfra

H;P & "PygZe" < Drømmen er nu snart realitet, da jobbet kom
tilbage.......300 Cc & 2 takter ekstra & et vemodigt farvel til "PygZe"
>
--
http://Falken.farmands.Dk <A Ha....Nyt Domæne >
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310
>Add me on MSN messenger peter_falken@hotmail.com
(o: 300 Ccm & 2 Takter til TAK ! ! !



Martin L. Johansen (26-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 26-10-02 11:55

On Sat, 26 Oct 2002 04:47:13 +0200, "H;P" <hpaalling@`hotmail.com>
wrote:

>Nå da, i følge bestemmelser taget af andre end lige os andre er alle
>2-hjulet køretøjer _under_ 50 Ccm betegnet som knallert !, og der af alt
>over 50 Ccm.......MC. Så med eller uden nr.plade, så er vi ille ude !!!.

Hrmf!

>Så jo, du er totalt knallertknægt ligesom undertegnet :o/. Men det med
>knallertknægt kan jeg lave om på fra nytår .

Hehe

>Også lige en personlig tanke.........Hvorfor køre scooter (50Cc), når man
>kan få en RR/Off-road replica(50Cc) med 6 trins gearkasse og masser af skæg
>& køreglæde til samme pris ?.

Min mening: Den er grim! Altså forstået på den måde at den ser fed ud,
men det fede ryger TOTALT når man hører den bare er en
scooter/knallert. Så hellere en rigtig MC.

/Martin

Mikkel Christensen (26-10-2002)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 26-10-02 21:58

H;P wrote ...
>
> Også lige en personlig tanke.........Hvorfor køre scooter (50Cc),
> når man kan få en RR/Off-road replica(50Cc) med 6 trins gearkasse
> og masser af skæg & køreglæde til samme pris ?.

Hvorfor køre RR/Offroad replica når man kan køre the Real Deal?
Nu ved jeg ikke lige med Offroad, men både motocross og RR henvender
sig da også til unge der ikke er gamle nok til at eje et kørekort. Så
sælg da de knallerter og køb jer et banejern, hvad enten I er til RR
eller motocross.

--
Mikkel
motortosse.dk - sjovere end Scientology

H;P (27-10-2002)
Kommentar
Fra : H;P


Dato : 27-10-02 00:43

Hejsa `

"Mikkel Christensen" skrev i en meddelelse
> Hvorfor køre RR/Offroad replica når man kan køre the Real Deal?

Kommer tid kommer råd

> sælg da de knallerter og køb jer et banejern, hvad enten I er til RR
> eller motocross.

Og hvordan så lige med at komme til/fra jobbet ???. "PygZe" var sq det
sjoveste jeg havde råd til på det tidspunkt. Men der skal flere kubik til,
det kan vi ikke komme uden om, så lad os se om ikke undertegnet nu kunne få
råd til det sjove i løbet af nogle måneder .

Hilsen Herfa

H;P

--
http://Falken.farmands.Dk <A Ha....Nyt Domæne >
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310
>Add me on MSN messenger peter_falken@hotmail.com
(o: 300 Ccm & 2 Takter til TAK ! ! !



Mikkel Christensen (27-10-2002)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 27-10-02 01:08

H;P wrote ...
> Hejsa `
>
> "Mikkel Christensen" skrev i en meddelelse
>
> > sælg da de knallerter og køb jer et banejern, hvad enten
> > I er til RR eller motocross.
>
> Og hvordan så lige med at komme til/fra jobbet ???.

Nåh ja. Nu kunne jeg bare ikke se det sjove i en RS50'er hvis den skal
køres på offentlige veje.

Men der er jo som sådan ikke noget i vejen med at være billist

--
Mikkel
motortosse.dk - fordi sygeplejersker er så søde


RpR (27-10-2002)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 27-10-02 16:01

> Nåh ja. Nu kunne jeg bare ikke se det sjove i en RS50'er hvis den skal
> køres på offentlige veje.

Bruger min til daglig transport og hygge ture, og de ~120km/t den kan er
mere end nok til mig i øjeblikket.

> Men der er jo som sådan ikke noget i vejen med at være billist

Sålænge vi snakker fornøjelse, så er der IMO mere sjov ved en 2-hjulet, om
det så er en gammel lovlig Maxi =)


--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Claus Rolsted (28-10-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 28-10-02 02:32

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:3dbc075e$0$28777$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Bruger min til daglig transport og hygge ture, og de ~120km/t den kan er
> mere end nok til mig i øjeblikket.

Fair nok, men dit kort er jo i fare allerede ved 76,5 km/t....
For slet ikke at tænke på hvad forsikringsselskabet ville sige, hvis du ved
et uheld skulle ramme en fodgænger el.a. med mere end dobbelt tilladt
hastighed ..... (altså ~90 km/t). Av av, det bliver dyrt.

--

mvh. Claus Rolsted
Honda CX 500 Standard, 1983 og
Vespa ET2 møvert-style
DMCN#618 | http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=89





RpR (28-10-2002)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 28-10-02 08:55

> Fair nok, men dit kort er jo i fare allerede ved 76,5 km/t....

Rigtigt nok, men jeg har så aldrig set et eksempel på en politimand håndhæve
lige netop dén lov sålænge du bare følger trafikken, og det gør jeg da, for
det meste

> For slet ikke at tænke på hvad forsikringsselskabet ville sige, hvis du
ved
> et uheld skulle ramme en fodgænger el.a. med mere end dobbelt tilladt
> hastighed ..... (altså ~90 km/t). Av av, det bliver dyrt.

Nu er det nok begrænset hvor mange fodgængere der er på landevejen, men alt
kan jo ske som man siger.
Jeg blev engang kørt ned på en 30km/t knallert, som politiet self' nok
skulle være på pletten for at undersøge. Selvom den var tunet dækkede
mandens forsikring skaderne på min knallert.

I det hele taget, hvor mange tilfælde af folk der kommer til at skylde
ufatteligt mange penge på grund af at de kørte nogen ned på en ulovlig
knallert hører man om? Jeg har ingen hørt endnu, og det lader mig til at det
normalt snarere er de 2-hjulede der tager skraldet i trafikken.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Claus Rolsted (28-10-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 28-10-02 17:13

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:apiqh9$qjo$1@sunsite.dk...
> > Fair nok, men dit kort er jo i fare allerede ved 76,5 km/t....
> Rigtigt nok, men jeg har så aldrig set et eksempel på en politimand
håndhæve
> lige netop dén lov sålænge du bare følger trafikken, og det gør jeg da, for
> det meste

Fair nok, det passer sikkert. Men personligt ville jeg nok ikke turde at løbe
an på det. Så hellere holde mig på den sikre side af grænsen


> > For slet ikke at tænke på hvad forsikringsselskabet ville sige, hvis du
> > ved
> > et uheld skulle ramme en fodgænger el.a. med mere end dobbelt tilladt
> > hastighed ..... (altså ~90 km/t). Av av, det bliver dyrt.
> Nu er det nok begrænset hvor mange fodgængere der er på landevejen, men alt
> kan jo ske som man siger.

Jaaaeh, men du kan jo også komme til at ramme andet .... F.eks. andre
to-hjulere, koen på marken ved siden af, materiel-skade på madkasser osv.


> Jeg blev engang kørt ned på en 30km/t knallert, som politiet self' nok
> skulle være på pletten for at undersøge. Selvom den var tunet dækkede
> mandens forsikring skaderne på min knallert.
>
> I det hele taget, hvor mange tilfælde af folk der kommer til at skylde
> ufatteligt mange penge på grund af at de kørte nogen ned på en ulovlig
> knallert hører man om?

Heldigvis ikke mange, men ingen tvivl om at muligheden foreligger ved "grov
uagtsom" kørsel, hvor hastigheden har været en væsentlig faktor i ulykken.

--

mvh. Claus Rolsted
Honda CX 500 Standard, 1983 og
Vespa ET2 møvert-style
DMCN#618 | http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=89





RpR (29-10-2002)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 29-10-02 19:50

> Jaaaeh, men du kan jo også komme til at ramme andet .... F.eks. andre
> to-hjulere, koen på marken ved siden af, materiel-skade på madkasser osv.

Medmindre det er en Nissan Skyline du hamrer ind i er omkostningerne nok
næppe noget der ødelægger dit liv resten af dine dage

> Heldigvis ikke mange, men ingen tvivl om at muligheden foreligger ved
"grov
> uagtsom" kørsel, hvor hastigheden har været en væsentlig faktor i ulykken.

Det er rigtigt, men jeg har så valgt at vurdere min kørsel som værende god
og sikker nok til jeg ikke tager chancer der kunne resultere i uheld.
Det betyder dog ikke at jeg ikke til tider kan køre efter
hvor-der-er-1m-plads-kan-jeg-komme-forbi princippet

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Jes Vestervang (29-10-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 29-10-02 20:41

RpR wrote:

> Det betyder dog ikke at jeg ikke til tider kan køre efter
> hvor-der-er-1m-plads-kan-jeg-komme-forbi princippet
>
Hmm, om morgenen ligger min grænse vist omkring eller lige under 0 cm - når
bilerne holder stille selvfølgelig Når jeg kører op imellem rækkerne
ved lyskrydsene er det endda nogle gange nødvendigt at stoppe op og krænge
mc'en lidt, hvis der holder en varevogn eller noget med sidespejlene for
højt oppe
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

RpR (29-10-2002)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 29-10-02 20:50

> Hmm, om morgenen ligger min grænse vist omkring eller lige under 0 cm -
når
> bilerne holder stille selvfølgelig Når jeg kører op imellem rækkerne
> ved lyskrydsene er det endda nogle gange nødvendigt at stoppe op og krænge
> mc'en lidt, hvis der holder en varevogn eller noget med sidespejlene for
> højt oppe

Jeg synes det er forbavsende så få bilister der gør plads på venstre side
hvis de f.eks skal svinge til højre og de holder forrest.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Jes Vestervang (30-10-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 30-10-02 02:16

RpR wrote:

>> Hmm, om morgenen ligger min grænse vist omkring eller lige under 0 cm -
> når
>> bilerne holder stille selvfølgelig Når jeg kører op imellem rækkerne
>> ved lyskrydsene er det endda nogle gange nødvendigt at stoppe op og
>> krænge mc'en lidt, hvis der holder en varevogn eller noget med
>> sidespejlene for højt oppe
>
> Jeg synes det er forbavsende så få bilister der gør plads på venstre side
> hvis de f.eks skal svinge til højre og de holder forrest.
>
Tjah, en ret stor del af bilisterne er ligeglade med hvordan de placerer
sig, hvis bare de er inden for deres bane og sådan er det nok bare. Jeg
maser mig bare forbi når der er plads

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Martin L. Johansen (30-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 30-10-02 14:17

On Wed, 30 Oct 2002 02:16:26 +0100, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
wrote:

>Tjah, en ret stor del af bilisterne er ligeglade med hvordan de placerer
>sig, hvis bare de er inden for deres bane og sådan er det nok bare. Jeg
>maser mig bare forbi når der er plads

Ja det er sørgeligt (bilisternes placering altså)

Med venlig hilsen / With best regards
Martin L. Johansen

Claus Rolsted (02-11-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 02-11-02 00:17

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:apml8b$fr$1@sunsite.dk...
> > Jaaaeh, men du kan jo også komme til at ramme andet .... F.eks. andre
> > to-hjulere, koen på marken ved siden af, materiel-skade på madkasser osv.
>
> Medmindre det er en Nissan Skyline du hamrer ind i er omkostningerne nok
> næppe noget der ødelægger dit liv resten af dine dage

Tjoeh det kunne også tænkes, (forhåbentligt) at du var i stand til at kure
væk fra scooteren/sparke scooteren væk under dig.


> > Heldigvis ikke mange, men ingen tvivl om at muligheden foreligger ved
> > "grov
> > uagtsom" kørsel, hvor hastigheden har været en væsentlig faktor i
ulykken.
>
> Det er rigtigt, men jeg har så valgt at vurdere min kørsel som værende god
> og sikker nok til jeg ikke tager chancer der kunne resultere i uheld.

Det er jo ikke altid scooter/mc-pilotens egen skyld - snarere tværtom. Tænk
uforudseende/ufornuftige billister, dårligt føre, får som hopper ind over
kørebanen (er der ikke sådan nogen på Als og i Jylland? , eller bare
punkteret dæk. Ikke alt kan der tages højde for :-|
Men fair nok - det er din egen vurdering, og ris til egen røv i første
omgang.

--

mvh. Claus Rolsted
Honda CX 500 Standard, 1983 og
Vespa ET2 møvert-style
DMCN#618 | http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=89





RpR (02-11-2002)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 02-11-02 16:13

> Det er jo ikke altid scooter/mc-pilotens egen skyld - snarere tværtom.
Tænk
> uforudseende/ufornuftige billister, dårligt føre, får som hopper ind over
> kørebanen (er der ikke sådan nogen på Als og i Jylland? , eller bare
> punkteret dæk. Ikke alt kan der tages højde for :-|
> Men fair nok - det er din egen vurdering, og ris til egen røv i første
> omgang.


Jeg kender faktisk en der kørte en hest ihjel på sin RS 50 da den en nat
hoppede ud på kørebanen foran ham.
Han nåede at bremse til ca. 70km/t, men det var self' ikke nok til at
hverken hest eller knallert overlevede.
Han slap selv uden skader ud over et par hudafskrabninger.
Politiet var på pletten, og bondemanden der ejede hesten fik skylden. Det
svært kvæstede dyr blev aflivet af en tilkaldt dyrelæge, og resten blev
ordnet via forsikringsselvskaberne.
Politiet var ligeglad med om knallerten var tunet, idet der måtte køres
80km/t på den strækning hvor uheldet skete.
Hvis knallerten havde overlevet, så ville de sikkert gerne have haft den
indkaldt til syn, men da der typisk går en uge eller to inden indkaldelsen
er i postkassen, så ville det jo være masser af tid til at få den gjort
lovlig.
Nå, men det var et sidespring.

Sålænge det ikke er din egen skyld, dvs, hastighed i langt de største
tilfælde, så vil modparten få skylden, og det er ret underordnet om din
knallert var ulovlig eller ej. Så kan jeg godt leve med at køre ulovligt for
at følge trafikken.


--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Claus Rolsted (05-11-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 05-11-02 20:06

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:aq0q1m$8i0$1@sunsite.dk...
> > Det er jo ikke altid scooter/mc-pilotens egen skyld - snarere tværtom.
> > Tænk
> > uforudseende/ufornuftige billister, dårligt føre, får som hopper ind over
> > kørebanen (er der ikke sådan nogen på Als og i Jylland? , eller bare
> > punkteret dæk. Ikke alt kan der tages højde for :-|
> > Men fair nok - det er din egen vurdering, og ris til egen røv i første
> > omgang.
>
>
> Jeg kender faktisk en der kørte en hest ihjel på sin RS 50 da den en nat
> hoppede ud på kørebanen foran ham.

Shiiit, godt der ikke skete mere med ham.

--

mvh. Claus Rolsted
Honda CX 500 Standard, 1983 og
Vespa ET2 møvert-style
DMCN#618 | http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=89





Claus Rolsted (28-10-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 28-10-02 02:28

"H;P" <hpaalling@`hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:apd09u$fr9$1@sunsite.dk...
> Også lige en personlig tanke.........Hvorfor køre scooter (50Cc), når man
> kan få en RR/Off-road replica(50Cc) med 6 trins gearkasse og masser af skæg
> & køreglæde til samme pris ?.
(..)
> H;P & "PygZe" < Drømmen er nu snart realitet, da jobbet kom
> tilbage.......300 Cc & 2 takter ekstra & et vemodigt farvel til "PygZe"
> >

Personligt har jeg altid synes, at det har virket lidt til grin at skulle
skifte 4 gear op og ned for at køre 40 km i timen. For slet íkke at tale om,
når man ser en fed 50 ccm mc-replica og tænker wow, - for så blot at høre den
starte op fra lyskrydset: *Wrøn-Ring-ding-ding-wrøn-ding-ding*

No offense, HP, men se nu at få taget det kort Pøj pøj herfra.

--

mvh. Claus Rolsted
Honda CX 500 Standard, 1983 og
Vespa ET2 møvert-style
DMCN#618 | http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=89





H;P (28-10-2002)
Kommentar
Fra : H;P


Dato : 28-10-02 05:30

Hejsa´< Eller rettere G´morgn>
"Claus Rolsted" skrev i en meddelelse

>For slet íkke at tale om,
> når man ser en fed 50 ccm mc-replica og tænker wow, - for så blot at høre
den
> starte op fra lyskrydset: *Wrøn-Ring-ding-ding-wrøn-ding-ding*
>
Arh, "PygZe" har sku været sjov nok, men filmen knækkede godt nok da Pede
kom buldrene på DR´en *Dang*

> No offense, HP, men se nu at få taget det kort Pøj pøj herfra

Non Taken ,og er sq osse jublene vanvittig lykkelig over at være tilbage
på jobbet, for med støtten kommer man ikke langt

Go´ dag Herfra

H;P <Hold da op........Jeg ska´ på Job >
--
http://Falken.farmands.Dk <A Ha....Nyt Domæne >
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310
>Add me on MSN messenger peter_falken@hotmail.com
(o: 300 Ccm & 2 Takter til TAK ! ! !



RpR (28-10-2002)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 28-10-02 08:59

> Personligt har jeg altid synes, at det har virket lidt til grin at skulle
> skifte 4 gear op og ned for at køre 40 km i timen. For slet íkke at tale
om,
> når man ser en fed 50 ccm mc-replica og tænker wow, - for så blot at høre
den
> starte op fra lyskrydset: *Wrøn-Ring-ding-ding-wrøn-ding-ding*

RS'en kan da 40km/t i 1. gear, ved 13000rpm
Man skifter lidt meget gear, men det hjælper da med at holde en vågen en
mandag morgen *host*
Mht. lyden, så lyder en afdroslet som en tunet symaskine ja =)
Min larmer som den er mere end en std. RS 125, og så lyder det endda godt,
syns jeg da.
Har endnu ikke fået lavet en tank-video med den, det indbyder vejret ikke
just til..

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Claus Rolsted (28-10-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 28-10-02 17:17

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:apiqng$r2a$1@sunsite.dk...
> RS'en kan da 40km/t i 1. gear, ved 13000rpm

Tjaaeh det kan min CX'er også, men det lyder sgutte kønt - og er nok heller
ikke så sundt

--

mvh. Claus Rolsted
Honda CX 500 Standard, 1983 og
Vespa ET2 møvert-style
DMCN#618 | http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=89





RpR (29-10-2002)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 29-10-02 20:52

> Tjaaeh det kan min CX'er også, men det lyder sgutte kønt - og er nok
heller
> ikke så sundt

Min har redline ved 15000rpm, så det er vel stadigvæk safe, mere eller
mindre =)
Uanset hvad skal den holdes over 9500rpm hvis der skal være plads til at der
kommer en bakke.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Jes Vestervang (26-10-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 26-10-02 16:53


"Martin L. Johansen" <not@shown.com> skrev:
> Jeg kører scooter (!) (dvs. scooter 45, det er sq ikke en knallert,
> knallerter er for knægte på 16)
>
Dvs. at du rent faktisk har muligheden for at køre mc, men har valgt den
fra? Bwadr...
--
mvh Jes Vestervang



Martin L. Johansen (26-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 26-10-02 21:12

On Sat, 26 Oct 2002 17:52:56 +0200, "Jes Vestervang"
<jesvj@mailme.dk.fjernmig> wrote:

>
>"Martin L. Johansen" <not@shown.com> skrev:
>> Jeg kører scooter (!) (dvs. scooter 45, det er sq ikke en knallert,
>> knallerter er for knægte på 16)
>>
>Dvs. at du rent faktisk har muligheden for at køre mc, men har valgt den
>fra? Bwadr...

Jeg har ikke kørekort til MC... (ved godt jeg har kørt før men det
skal ikke lige diskuteres her...)

Men noget helt andet er også økonomien i det. Min scooter er en hel
del billigere end en MC ville være for mig. Alene forsikringen ville
afskrække mig :-/

/Martin

Jes Vestervang (27-10-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 27-10-02 19:35

Martin L. Johansen wrote:

> On Sat, 26 Oct 2002 17:52:56 +0200, "Jes Vestervang"
> <jesvj@mailme.dk.fjernmig> wrote:
>
>>
>>"Martin L. Johansen" <not@shown.com> skrev:
>>> Jeg kører scooter (!) (dvs. scooter 45, det er sq ikke en knallert,
>>> knallerter er for knægte på 16)
>>>
>>Dvs. at du rent faktisk har muligheden for at køre mc, men har valgt den
>>fra? Bwadr...
>
> Jeg har ikke kørekort til MC... (ved godt jeg har kørt før men det
> skal ikke lige diskuteres her...)
>
Så tag det.

> Men noget helt andet er også økonomien i det. Min scooter er en hel
> del billigere end en MC ville være for mig.
>
Hmm, jeg mener nu bare at det da kan komme ud på et om det er en 45'er
eller en 30'er.

> Alene forsikringen ville afskrække mig :-/
>
Så er du da ret frygtsom, for ansvar koster sjældent over 2k helårligt.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Martin L. Johansen (28-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 28-10-02 08:42

On Sun, 27 Oct 2002 19:34:30 +0100, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
wrote:

>Så tag det.

For dyrt + at jeg ikke føler jeg har den infanalske gnist til at køre
MC. Sagt på en anden måde: Jeg fatter ikke al den fuzz der er omkring
det Måske jeg bare mangler at prøve en ordentlig cykel.

>Hmm, jeg mener nu bare at det da kan komme ud på et om det er en 45'er
>eller en 30'er.

Ja da, hvad mener du? Altså hvorfor jeg har en 45'er og ikke en 30'er?

>Så er du da ret frygtsom, for ansvar koster sjældent over 2k helårligt.

Jeg giver 600,- årligt for min 45'er. Vil helst ikke højere op da jeg
er i gang med at spare sammen til at flytte hjemmefra (er 22 år, så
det er vel på tide). Af samme grund solgte jeg min bil.

/Martin

Mikkel Christensen (28-10-2002)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 28-10-02 10:18

Martin L. Johansen wrote ...
>
> Jeg giver 600,- årligt for min 45'er. Vil helst ikke
> højere op da jeg er i gang med at spare sammen til
> at flytte hjemmefra (er 22 år, så det er vel på tide).
> Af samme grund solgte jeg min bil.

Hmmm... jeg giver nu mindre for min MC
Men derudover forstår jeg da udemærket din prioritering.

--
Mikkel
der ikke må flytte hjem igen...

Martin L. Johansen (28-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 28-10-02 12:10

On 28 Oct 2002 09:17:59 GMT, "Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk>
wrote:

>Hmmm... jeg giver nu mindre for min MC

What? Hmm, det var ikke meget så. Hvordan kan det lade sig gi' sig?

>Men derudover forstår jeg da udemærket din prioritering.

Dejligt.

Med venlig hilsen / With best regards
Martin L. Johansen

Mikkel Christensen (28-10-2002)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 28-10-02 12:23

Martin L. Johansen wrote ...
> On 28 Oct 2002 09:17:59 GMT, "Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk>
> wrote:
>
> >Hmmm... jeg giver nu mindre for min MC
>
> What? Hmm, det var ikke meget så. Hvordan kan det lade
> sig gi' sig?

Tjah, det er vel en kombination af ingen kasko, (meget) billig
motorcykel, min bopæl, alder og anciennitet.
Umiddelbart tror jeg det er de to første der virkelig tæller - _så_
gammel er jeg jo heller ikke

--
Mikkel

Martin L. Johansen (28-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 28-10-02 13:31

On 28 Oct 2002 11:22:35 GMT, "Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk>
wrote:

>Tjah, det er vel en kombination af ingen kasko, (meget) billig
>motorcykel, min bopæl, alder og anciennitet.
>Umiddelbart tror jeg det er de to første der virkelig tæller - _så_
>gammel er jeg jo heller ikke

Det var lige godt satans

Med venlig hilsen / With best regards
Martin L. Johansen

Anders Majland \(Rep~ (30-10-2002)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 30-10-02 15:39

> Jeg kører scooter (!) (dvs. scooter 45, det er sq ikke en knallert,
> knallerter er for knægte på 16)

Hmm loven kalder det for en registreringspligtigt knallert - Scooter er
et begreb der ikke eksiterer i den danske lovgivning og den oprindelige
betydning er løbehjul ....

/A - Scooter med mc plade



Martin L. Johansen (30-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 30-10-02 16:52

On Wed, 30 Oct 2002 15:38:42 +0100, "Anders Majland \(Replace DOT with
.. in address for reply by email\)" <AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote:

>Hmm loven kalder det for en registreringspligtigt knallert - Scooter er
>et begreb der ikke eksiterer i den danske lovgivning og den oprindelige
>betydning er løbehjul ....

Jeg ved godt hvad folketinget kalder mit køretøj. Desværre. Knallert
lyder så negativt, hvor scooter lyder lidt mere positivt og moderne.

>/A - Scooter med mc plade

Med venlig hilsen / With best regards
Martin L. Johansen - Scooter med knallert plade (?)

Jes Vestervang (30-10-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 30-10-02 19:02

Martin L. Johansen wrote:

> Knallert lyder så negativt
>
....og så kan man jo fundere i timevis over hvorfor det lige er de små
lavtydende 50cc totaktere med elendige køreegenskaber, der har fået det
navn...
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Martin L. Johansen (30-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 30-10-02 22:00

On Wed, 30 Oct 2002 19:02:28 +0100, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
wrote:

>...og så kan man jo fundere i timevis over hvorfor det lige er de små
>lavtydende 50cc totaktere med elendige køreegenskaber, der har fået det
>navn...

Elendige køreegenskaber? Ikke min Speedfight Men ja, 4,2HK eller
hvor meget den nu har er jo ikke alverden.

Med venlig hilsen / With best regards
Martin L. Johansen

Jes Vestervang (30-10-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 30-10-02 22:27

Martin L. Johansen wrote:

> On Wed, 30 Oct 2002 19:02:28 +0100, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
> wrote:
>
>>...og så kan man jo fundere i timevis over hvorfor det lige er de små
>>lavtydende 50cc totaktere med elendige køreegenskaber, der har fået det
>>navn...
>
> Elendige køreegenskaber? Ikke min Speedfight
>
Hvad har du at sammenligne med? Det er svært at vurdere køregensskaber uden
det.

> Men ja, 4,2HK eller hvor meget den nu har er jo ikke alverden.
>
Nix.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Martin L. Johansen (31-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 31-10-02 13:36

On Wed, 30 Oct 2002 22:27:10 +0100, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
wrote:

>Hvad har du at sammenligne med? Det er svært at vurdere køregensskaber uden
>det.

Mine gamle knallerter, herunder Yamaha FS1, Puch Monza og Suzuki
Samurai. Den MC jeg kørte på en overgang var en Suzuki GSX-250.

Det er det jeg har at sammenligne med. Jeg ved da godt at en rigtig MC
kører bedre og ligger bedre på vejen - self. gør den det, men det at
den er sublim gør det en scooter elendig? Nej vel, det tænkte jeg nok


Med venlig hilsen / With best regards
Martin L. Johansen

Mads Lund (31-10-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 31-10-02 09:48

> Elendige køreegenskaber? Ikke min Speedfight Men ja, 4,2HK eller
> hvor meget den nu har er jo ikke alverden.

Hmm, jeg er ikke sikker på at jeg kan finde på meget positivt at sige om
køreegenskaberne for knallerter af den type. Aprilias RS50 er ok, men det er
vist også en af de eneste som blot nærmer sig mc standard.

Især de konstruktioner med små hjul er da helt håbløse, og dertil en
immiteret affjedring gør det ikke just bedre imho.

Mads Lund
Ninja9RT



Martin L. Johansen (31-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 31-10-02 13:37

On Thu, 31 Oct 2002 09:47:51 +0100, "Mads Lund"
<Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote:

>Især de konstruktioner med små hjul er da helt håbløse, og dertil en
>immiteret affjedring gør det ikke just bedre imho.

Jeg vil mene min er rigtig god. Jeg har 12" på min og den ligger
faktisk rigtig godt på vejen og den bremser eminent.

Igen (som skrevet i et andet svar), så kører en MC da bedre, det ved
jeg godt. Men det faktum at man har en ting der er bedre end en anden,
gør da ikke den anden til dårlig. Det kan skrives som "god" & "bedre".

Med venlig hilsen / With best regards
Martin L. Johansen

Mads Lund (31-10-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 31-10-02 17:31

> Jeg vil mene min er rigtig god. Jeg har 12" på min og den ligger
> faktisk rigtig godt på vejen og den bremser eminent.
>
> Igen (som skrevet i et andet svar), så kører en MC da bedre, det ved
> jeg godt. Men det faktum at man har en ting der er bedre end en anden,
> gør da ikke den anden til dårlig. Det kan skrives som "god" & "bedre".

Tjo, det handler jo om reference. Men lad os udlægge det som: "fornuftig
affjedring og køreegenskaber til jævn vej og lav hastighed"

Men jeg er jo i virkeligheden uvidende, da jeg aldrig har presset sådan et
jern rundt på en ræserbane.

Jeg husker for øvrigt Per P's forsøg på at temme en fin og spritny Yamaha
scooter. Gennem en slalom bane pressede han den en anelse (livetest af
Flipløft tm fænomenet) og det resulterede i at de såkaldte køreegenskaber
kolapsede og han røg på snuden foran importøren og en række håbefulde
mc'ister. Og han køre færdigheder ligger absolut i den bedre ende.

Mads Lund
Ninja9RT (med en undervogn til 3 scooteres pris)



Jes Vestervang (31-10-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 31-10-02 18:10

Mads Lund wrote:

> Jeg husker for øvrigt Per P's forsøg på at temme en fin og spritny Yamaha
> scooter. Gennem en slalom bane pressede han den en anelse (livetest af
> Flipløft tm fænomenet) og det resulterede i at de såkaldte køreegenskaber
> kolapsede og han røg på snuden foran importøren og en række håbefulde
> mc'ister. Og han køre færdigheder ligger absolut i den bedre ende.
>
Den scooter jeg engang havde kunne også et sjovt trick: Når man kørte noget
hidsigt slalom med 15-20 km/t, så kunne man køre så forhjulet hoppede fra
side til side Skidesjovt, men ikke særligt optimalt. Var det iøvrigt
ikke de gale vandbøfler der kunne det samme, eller var det Suzukis
wankeltingest?
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 - der skal have bagsædepassageger og lidt gas for at gære den slags


Jesper Hvalsøe (07-11-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Hvalsøe


Dato : 07-11-02 15:28


"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message
news:o4orpa.3d.ln@vissen.vandhane...
> Mads Lund wrote:
>
> > Jeg husker for øvrigt Per P's forsøg på at temme en fin og spritny
Yamaha
> > scooter. Gennem en slalom bane pressede han den en anelse (livetest af
> > Flipløft tm fænomenet) og det resulterede i at de såkaldte
køreegenskaber
> > kolapsede og han røg på snuden foran importøren og en række håbefulde
> > mc'ister. Og han køre færdigheder ligger absolut i den bedre ende.
> >
> Den scooter jeg engang havde kunne også et sjovt trick: Når man kørte
noget
> hidsigt slalom med 15-20 km/t, så kunne man køre så forhjulet hoppede fra
> side til side Skidesjovt, men ikke særligt optimalt. Var det iøvrigt
> ikke de gale vandbøfler der kunne det samme, eller var det Suzukis
> wankeltingest?

Tro mig, det kan en gammel GSX1100 også finde ud af.

Bare et spørgsmål om at kaste den hurtigt nok frra side til side med fart
nok.

Jesper Hvalsøe
GS750 GSX1100



Jes Vestervang (07-11-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 07-11-02 22:46

Jesper Hvalsøe wrote:

>
> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote:

<.....SNIP- lette forhjul ved slalom>

> Tro mig, det kan en gammel GSX1100 også finde ud af.
>
> Bare et spørgsmål om at kaste den hurtigt nok frra side til side med fart
> nok.
>
Er du sikker på at dæmpningen er i orden i forgaflen? Selvom olien er
iorden kan selve de der æh... dimser med huller i jo godt være slemt slidte
- især hvis de har kørt med ringe olie.

Vi ses i Fredericia btw!
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Mads Lund (12-11-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 12-11-02 11:05

> Er du sikker på at dæmpningen er i orden i forgaflen? Selvom olien er
> iorden kan selve de der æh... dimser med huller i jo godt være slemt
slidte
> - især hvis de har kørt med ringe olie.

Ikke nødvendigvis. Flipløft tm fenomenet fremkom af en længere diskussion
med bl.a. Armand og undertegnede involveret. Fenomenet fremkommer i s sving,
når cyklen flippes hurtigt fra den ene side til den anden. Og jeg kan
sagtens komme med min lange udredning af fysikken bag, men Armand vil nok
foretrække den simple demontration. Man tager en dims og ligger den på
håndfladen. Nå bevæger man hånden roligt op og ned, hvorved dimsen bliver
liggende. Men når en op og ned tur gøres meget hurtigt, vil dimsen slippe
hånden. Det er det samme der sker for motorcyklen. når man flipper den fra
den ene side til den anden bevæger tyngdepunktet sig op og ned, og laves
flippet tilstrækkelig hurtigt vil motorcyklen slippe jorden (typisk med
forhjulet) og man kan gøre det på alle cykler.

Mads Lund
Ninja9RT



Jes Vestervang (12-11-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 12-11-02 18:37

Mads Lund wrote:

>> Er du sikker på at dæmpningen er i orden i forgaflen? Selvom olien er
>> iorden kan selve de der æh... dimser med huller i jo godt være slemt
> slidte - især hvis de har kørt med ringe olie.
>
> Ikke nødvendigvis. Flipløft tm fenomenet fremkom af en længere diskussion
> med bl.a. Armand og undertegnede involveret. Fenomenet fremkommer i s
> sving, når cyklen flippes hurtigt fra den ene side til den anden. Og jeg
> kan sagtens komme med min lange udredning af fysikken bag,
>
Jaja...

> men Armand vil nok foretrække den simple demontration.
>
Jep, Armand plejer ikke at gå ind for akademiske forklaringer

> Man tager en dims og ligger den på
> håndfladen. Nå bevæger man hånden roligt op og ned, hvorved dimsen bliver
> liggende. Men når en op og ned tur gøres meget hurtigt, vil dimsen slippe
> hånden. Det er det samme der sker for motorcyklen. når man flipper den fra
> den ene side til den anden bevæger tyngdepunktet sig op og ned, og laves
> flippet tilstrækkelig hurtigt vil motorcyklen slippe jorden (typisk med
> forhjulet) og man kan gøre det på alle cykler.
>
Ja, men en 'løsere' gaffel vil vel give cyklen bedre mulighed for 'tilløb'
til at løfte sig, ikke?

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Jonas Holt (12-11-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 12-11-02 18:58

> Ikke nødvendigvis. Flipløft tm fenomenet fremkom af en længere diskussion
> med bl.a. Armand og undertegnede involveret. Fenomenet fremkommer i s sving,
> når cyklen flippes hurtigt fra den ene side til den anden. Og jeg kan
> sagtens komme med min lange udredning af fysikken bag, men Armand vil nok
> foretrække den simple demontration...

Men Jonas vil gerne høre/læse den lidt længere udredning

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



Armand (13-11-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-11-02 00:01


Jonas Holt <jholt@nordenSTREGfjords.dk> skrev i en
news:3dd1428c$0$113$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Ikke nødvendigvis. Flipløft tm fenomenet fremkom af en længere
diskussion
> > med bl.a. Armand og undertegnede involveret. Fenomenet fremkommer i
s sving,
> > når cyklen flippes hurtigt fra den ene side til den anden. Og jeg
kan
> > sagtens komme med min lange udredning af fysikken bag, men Armand
vil nok
> > foretrække den simple demontration...
>
> Men Jonas vil gerne høre/læse den lidt længere udredning

Eftersom at jeg ikke kan finde sagen v.h.a. Google, så lad mig lige
forsøge igen:

- Tag en blyant og hold den med spdsen ned imod et stykke papir!
- Vip derefter blyanten følsomt fra side til side =Ingen problemer
deri!
- intensivér derefter disse sidebevægelser, og spidsen vil begynde at
bevæge sig sidelæns og tegne på papiret

Hvorfor??
Jo: Når man bevæger blyanten fra den ene side og mod midten vil inertien
medføre et større tryk imod papiret, hvilket vil medføre en bedre
fastholdelse af spidsen; men efter midten vil tyngdepunktet ikke længere
tvinges rundt i en cirkelbue; men derimod tendere til at fortsætte
ligeud når spidsen ikke længere udfører støtte imod papiret. "ligeud" =
vandret, dog under påvirkning af tyngdekraften; men nok til at
foranledige at spidsen ubelastet bevæger sig modsat og slår en streg!

Lad herefter "blyant være "motorcykel", og "spids" være "forhjul", og
gen-forestil dig sagerne!!

- -
Armand.



Jonas Holt (13-11-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 13-11-02 09:00

> > Men Jonas vil gerne høre/læse den lidt længere udredning

> Eftersom at jeg ikke kan finde sagen v.h.a. Google, så lad mig lige
> forsøge igen:


Det begynder at dæmre Tak.

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



Allan jørgensen (13-11-2002)
Kommentar
Fra : Allan jørgensen


Dato : 13-11-02 16:30

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse news:aqs0uu$2jrp$1@news.cybercity.dk...
> Lad herefter "blyant være "motorcykel", og "spids" være "forhjul", og
> gen-forestil dig sagerne!!

damn, ikke engang Jørgen Clevin kunne ha gjort det bedre

Allan(fzr600us)som har prøvet omtalte "live"


Martin L. Johansen (31-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 31-10-02 23:03

On Thu, 31 Oct 2002 17:30:46 +0100, "Mads Lund"
<Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote:

>Tjo, det handler jo om reference. Men lad os udlægge det som: "fornuftig
>affjedring og køreegenskaber til jævn vej og lav hastighed"

Ujævn vej kan også gå. Men ja, kommer hastigheden over 100 så er den
ikke rar længere, men den er jo heller ikke bygget til det.

Med venlig hilsen / With best regards
Martin L. Johansen

RpR (01-11-2002)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 01-11-02 01:26

> Hmm, jeg er ikke sikker på at jeg kan finde på meget positivt at sige om
> køreegenskaberne for knallerter af den type. Aprilias RS50 er ok, men det
er
> vist også en af de eneste som blot nærmer sig mc standard.

Nu har jeg haft både Derbi GPR 50R og min nuværende Aprilia RS 50 årg. 99
(ny model, med anden affjering både for og bag. Den gamle models affjedring
er på "højde" med den fra en FS-1 hvis man spørger mig...) og GPR'en havde
altså de langt bedste køreegenskaber, selvom den var bygget "forkert".
Tanken lå under sædet på den, og hvad der normalt ville være tank var
hjelmboks. Skide praktisk, og havde sædet ikke været så latterligt dårligt
havde jeg nok beholdt den.
Selvom GPR'en vejede 20kg mere end min RS, så lå den bare bedre i sving, og
styrede mere præcist ind i dem.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



RpR (24-10-2002)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 24-10-02 18:19

> Wuhuuu Men jeg det er vel ikke "standard" at scootere og
> motocykler hilser på hinanden? Da jeg engang kørte Suzuki GSX-250
> hilste alle, men åbenbart ikke scootere.

Tror ca. 1% af scooter kørerne rent faktisk ved at MC ister hilser

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Martin L. Johansen (25-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 25-10-02 08:46

On Thu, 24 Oct 2002 19:19:05 +0200, "RpR" <rpr@mopedgallery.com>
wrote:

>> Wuhuuu Men jeg det er vel ikke "standard" at scootere og
>> motocykler hilser på hinanden? Da jeg engang kørte Suzuki GSX-250
>> hilste alle, men åbenbart ikke scootere.
>
>Tror ca. 1% af scooter kørerne rent faktisk ved at MC ister hilser

Tror du har ret

/Martin

H;P (24-10-2002)
Kommentar
Fra : H;P


Dato : 24-10-02 13:53

Hejsa´

------->Sorry Martin, den første røg i din Mail-box

"Martin L. Johansen" skrev i en meddelese......
> >Man vinker ikke til øvert-kørere! *fnis* (øvert=45-knallert)
>
> Så tror da pokker ingen gider hilse på mig!!!
>
> /Martin ("øvert"-kører)

Tja landet ligger jo så´n at der er alt for mange Mc´ister der er holdt op
med at hilse når de er i tvivel om det er en "møvert" eller en kværn !. Man
kan ligefrem høre nå en mc´ist får hilst på en der køre "pygmæ-jern"(læs:
Off-road/RR replica 45´er), det lyder nærmest som Homer
Simpson.......*DOH!*. Men jeg har da været udefor at få en thumps-up i
bakspejlet fra en Mc´ist, også var det så mig der var ved at drøne ned af
"PygZe" i ren overaskelse .
Bliver der hilst, så går den lige retur og så er der vil ingen tvivel om
hvad jeg køre på når der er råd !

Hilsen Herfra

H;P <Af hjerte Mc´ist, men skal have overtalt tegnebogen til det samme
>



--
http://Falken.farmands.Dk <A Ha....Nyt Domæne >
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310
>Add me on MSN messenger peter_falken@hotmail.com
(o: 300 Ccm & 2 Takter til TAK ! ! !



Anders Sune Jensen (27-10-2002)
Kommentar
Fra : Anders Sune Jensen


Dato : 27-10-02 00:25

> >Man vinker ikke til øvert-kørere! *fnis* (øvert=45-knallert)
>
> Så tror da pokker ingen gider hilse på mig!!!
>
> /Martin ("øvert"-kører)

Jeg vil gerne. Hilser iøvrigt på alt med 2 hjul og motor der befinder sig
lovligt på de Danske veje.

MVH Anders AREA51 ( kommende MC'ist, så jeg kan jo ligesågodt øve )



Claus Rittig (27-10-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 27-10-02 08:14

"Anders Sune Jensen" <lillejensen.fjerndette@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3dbb24dd$0$34838$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > >Man vinker ikke til øvert-kørere! *fnis* (øvert=45-knallert)
> >
> > Så tror da pokker ingen gider hilse på mig!!!

> Jeg vil gerne. Hilser iøvrigt på alt med 2 hjul og motor der befinder sig
> lovligt på de Danske veje.

Hmmm... "befinder sig lovligt på de Danske veje"... Det diskvalificerer da
vist en stor del af 45-knallerterne, gør det ikke?

Rittig



Anders Sune Jensen (27-10-2002)
Kommentar
Fra : Anders Sune Jensen


Dato : 27-10-02 10:07


> Hmmm... "befinder sig lovligt på de Danske veje"... Det diskvalificerer da
> vist en stor del af 45-knallerterne, gør det ikke?
>
> Rittig
>
>

Det var med tanke på de knallert 30 der tror at fordi deres jog/zip/prut/fut
kører over 30 så berettiger det dem til at køre på vejen.
Det svarer lidt til at en Busa-kører forlanger han må køre på startbanen i
lufthavnen fordi han ( måske ) runder 300.

MVH Anders med løftet hånd mellem Farum og Kbh. hver dag.



H;P (27-10-2002)
Kommentar
Fra : H;P


Dato : 27-10-02 12:13

Hejsa´
"Anders Sune Jensen" skrev i en meddelelse
> Det var med tanke på de knallert 30 der tror at fordi deres
jog/zip/prut/fut
> kører over 30 så berettiger det dem til at køre på vejen.
> Det svarer lidt til at en Busa-kører forlanger han må køre på startbanen i
> lufthavnen fordi han ( måske ) runder 300.

*LOL* Det var ellers noget af en sammenligning . Og det sjoveste er sq
når knallerterne vil lege, hvilket de fleste Mc´ister nok har prøvet !. De
ræser afsted og kommer nogle gange først ( hen til en civil tolipi-vogn
) . Kan stadig grine min r** i laser når jeg tænker på en dag Pede
fortalte at en knallerthjerne vil lege, og det er altså en 350Cc han køre på
!. Hvor langt ud kan vi komme ???? :-/

Hilsen Herfra

H;P
--
http://Falken.farmands.Dk <A Ha....Nyt Domæne >
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310
>Add me on MSN messenger peter_falken@hotmail.com
(o: 300 Ccm & 2 Takter til TAK ! ! !



RpR (27-10-2002)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 27-10-02 16:33

> Kan stadig grine min r** i laser når jeg tænker på en dag Pede
> fortalte at en knallerthjerne vil lege, og det er altså en 350Cc han køre

> !. Hvor langt ud kan vi komme ???? :-/

Nu er kubik jo ikke alting =)
En MZ 150'er kan en tunet knallert skam sagtens køre fra, men alt derover er
der nok ikke nogen grund til at lægge sig ud med... Så skal det da være en
tysk 15hk droslet RS 125. DE er samte det mest døde jeg har set til dato.
Den er begrænset på en så tosset måde at man slet ikke kan skifte indenfor
effektområdet på den.


--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



RpR (27-10-2002)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 27-10-02 16:05

> Det var med tanke på de knallert 30 der tror at fordi deres
jog/zip/prut/fut
> kører over 30 så berettiger det dem til at køre på vejen.

Der kender jeg så 11 mand der kørte på 30'er og 45'er fra Århus og til Als
til Scooter Træf 2002, og det blev kørt på vejen med 80km/t hele turen
herned.
De jeg kender der kører på vejen på deres 30'ere gør det for cyklisternes
skyld. Det er IKKE sjovt at blive overhalet med 80km/t inde på cykelstien.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Kenneth Straarup (30-10-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth Straarup


Dato : 30-10-02 13:13

>> Det var med tanke på de knallert 30 der tror at fordi deres
> jog/zip/prut/fut
>> kører over 30 så berettiger det dem til at køre på vejen.
>
> Der kender jeg så 11 mand der kørte på 30'er og 45'er fra Århus og til
> Als til Scooter Træf 2002, og det blev kørt på vejen med 80km/t hele
> turen herned.
> De jeg kender der kører på vejen på deres 30'ere gør det for
> cyklisternes skyld. Det er IKKE sjovt at blive overhalet med 80km/t
> inde på cykelstien.
>
> --
>
> - RpR
> MopedGallery.com - More addictive than heroine
> http://www.MopedGallery.com
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
> --
>
>

Det må jeg medgive. Jeg bliver splitterrasende når jeg kører på cykel og
bliver overhalet af to knallerter der er ved at lette pga. farten, med to
hjelmløse kvajpander med deres duller bagpå. Grrr. Så vil jeg hellere have
dem på vejene, selvom jeg heller ikke er glad for det.

Mvh,

-Kenneth Straarup.

Martin L. Johansen (27-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 27-10-02 10:48

On Sun, 27 Oct 2002 01:24:59 +0200, "Anders Sune Jensen"
<lillejensen.fjerndette@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg vil gerne. Hilser iøvrigt på alt med 2 hjul og motor der befinder sig
>lovligt på de Danske veje.

Hilser de nogensinde igen?

>MVH Anders AREA51 ( kommende MC'ist, så jeg kan jo ligesågodt øve )

Hehe

/Martin

Anders Sune Jensen (27-10-2002)
Kommentar
Fra : Anders Sune Jensen


Dato : 27-10-02 14:47


>
> Hilser de nogensinde igen?

Ja forbavsende mange!!. En kende sværere med 45-kørere men over 75% af alle
MC'er gør det faktisk ( hvadenten de vil indrømme det eller ej, men det gir
en hvis samhørighed at vinke til en frossenpind som en selv midt i en
snestorm i Januar )

MVH Anders
>
> >MVH Anders AREA51 ( kommende MC'ist, så jeg kan jo ligesågodt øve )

Lotto = BMW K 1200 GT


>
> Hehe
>
> /Martin



RpR (27-10-2002)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 27-10-02 22:42

> Ja forbavsende mange!!. En kende sværere med 45-kørere men over 75% af
alle
> MC'er gør det faktisk ( hvadenten de vil indrømme det eller ej, men det
gir
> en hvis samhørighed at vinke til en frossenpind som en selv midt i en
> snestorm i Januar )

Jeg vinker også på livet løs, og 90% af dem vinker nok retur, om det er
fordi de ikke kan se forskel på RS'en og en rigtig MC er så ikke godt at
vide
De andre 45'ere har jeg ikke oplevet én der har hilset endnu. Lidt en skam


--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Martin L. Johansen (28-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 28-10-02 08:44

On Sun, 27 Oct 2002 14:46:44 +0100, "Anders Sune Jensen"
<lillejensen.fjerndette@mail.tele.dk> wrote:

>Ja forbavsende mange!!. En kende sværere med 45-kørere men over 75% af alle
>MC'er gør det faktisk ( hvadenten de vil indrømme det eller ej, men det gir
>en hvis samhørighed at vinke til en frossenpind som en selv midt i en
>snestorm i Januar )

Hmm, jeg tror jeg vil prøve det

>Lotto = BMW K 1200 GT

Fy den lyder dyr!

/Martin

Anders Sune Jensen (29-10-2002)
Kommentar
Fra : Anders Sune Jensen


Dato : 29-10-02 07:30



> >Lotto = BMW K 1200 GT
>
> Fy den lyder dyr!
>
> /Martin


ca 260000 Kr ifølge Touring Nyt ( den er i det nye nummer )



Martin L. Johansen (29-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 29-10-02 17:06

On Tue, 29 Oct 2002 07:30:08 +0100, "Anders Sune Jensen"
<lillejensen.fjerndette@mail.tele.dk> wrote:

>ca 260000 Kr ifølge Touring Nyt ( den er i det nye nummer )

Det er simpelthen for meget. Den er fed, meeeen.. 260kilo for noget på
2 hjul?

/Martin

Morten Juel (23-10-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 23-10-02 22:47

> - man kører ikke mere på baghjul inde i byen end højest nødvendigt
hehe den kan jeg godt li )

ellers kan jeg KUN gi jonas ret

--
Mvh
Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
DR350SET - http://StarChild.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-



Pein (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 24-10-02 17:23

"Jonas Holt" skrev ...
>
> Simpelthen - og når det er mørkt blinker man en enkelt gang eller
> to til venstre.
>
Det har jeg godt nok prøvet mange gange, og den eneste gang en anden
blinkede til mig i mørket, fik jeg ikke lige blinket selv.
Men måske det griber om sig en skønne dag.

Fin liste ellers.

/Pein
TransAlp + DT125R



Andrew (25-10-2002)
Kommentar
Fra : Andrew


Dato : 25-10-02 11:59

Vinker man osse til MC-betjente?

Mvh Anders



Hans Paulin (25-10-2002)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 25-10-02 12:14


"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:apb873$ok5$1@sunsite.dk...
> Vinker man osse til MC-betjente?
>

...."vinker" er måske så meget sagt...

....men de er jo osse (en slags) mennesker ))))))))))))

(...håber ikke, at jeg bliver stoppet af Claus MC efterfølgende...)
--
Med venlig hilsen
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)


Claus Rittig (25-10-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 25-10-02 19:50

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:apb873$ok5$1@sunsite.dk...
> Vinker man osse til MC-betjente?

Jeg gør.
Jeg hilser på alle motorcyklister. Det er okay med mig, hvis en mc betjent
ikke hilser igen, han kan jo ikke sådan drøne rundt og signalere samhørighed
med en bestemt trafikantgruppe bare fordi han selv tilhører den, det ville
andre borgere kunne opfatte forkert. Men _jeg_ ved at samhørigheden
eksisterer. Og det gør _han_ også.

Rittig



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste