Ulykke i Kbh.
Fra : Futte & Co.

Dato : 23-10-02 18:51

I lørdags blev en på en Suzuki SV650S kørt ned på Tagensvej ca. ved nr. 118.
Om søndagen kom jeg forbi stedet hvor cyklen var stillet på skrå ved
kantstenen. Den havde på det tidspunkt stået i et døgn ulåst. Jeg har lige
været forbi stedet og cyklen står der stadig , og stadig ulåst. Er der nogen
der kender ham der kørte eller hans familie, var det nok en god ide at få
cyklen hentet da politiet åbenbart ikke får den fjernet.

--
Jørgen, Brøndby
CB550, med flere låse!

---

Fra : wheeler

Dato : 23-10-02 19:11

"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en meddelelse
> [...]
> der kender ham der kørte eller hans familie, var det nok en god ide at få
> cyklen hentet da politiet åbenbart ikke får den fjernet.

Hej Jørgen,
Jeg ved godt du skriver for at hjælpe, men for fremtiden bør man nok ikke
anføre adressen så konkret - jf. tråden "hvad sker der? MCister stjæler fra
hinanden" - ikke fordi jeg tror nogen af os herinde kunne finde på noget i
den dur'

Wheeler

Fra : Futte & Co.

Dato : 23-10-02 19:26

> [...]
fra
> hinanden" - ikke fordi jeg tror nogen af os herinde kunne finde på noget i

Der er da ingen herinde der stjæler.
Hvad med dfm'er med blåt arbejdslys, er der en der vil oplyse om etaten
normalt sørger for at forulykkede køretøjer bliver fjernet, eller det bare
er noget jeg tror.

--
Jørgen , Brøndby
CB550F, der føler med piloten og hans cykel.

---

Fra : wheeler

Dato : 23-10-02 19:50

"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en meddelelse

Der er da ingen herinde der stjæler.

Jørgen , Brøndby

[KLIP]

Næhh...det gør vi vel ikke - men når træf-deltager kan snuppe udstyr/dele
fra hinanden, så blir man lidt i tvivl

Wheeler

Fra : Claus MC

Dato : 23-10-02 19:59

> Hvad med dfm'er med blåt arbejdslys, er der en der vil oplyse om etaten
> normalt sørger for at forulykkede køretøjer bliver fjernet, eller det bare
> er noget jeg tror.

Det er noget du tror Hvis den er til fare eller ulempe for den øvrige
trafik kan den dog blive fjernet for ejers regning.

Iøvrigt synes jeg også, at det er dumt at opgive adressen - den står der
garanteret ikke i morgen

/Claus

Fra : Thomas Makro

Dato : 23-10-02 21:45

On Wed, 23 Oct 2002 20:58:52 +0200, "Claus MC"
<clausmc@FJERNDETTEofir.dk> wrote:

>Iøvrigt synes jeg også, at det er dumt at opgive adressen - den står der
>garanteret ikke i morgen
Rolig nu. Tagensvej er en af byens store færdselsårer, så der passerer
mange mennesker dagligt. Hvis nogen stjæler en skadet MC i nat, er det
næppe fordi de har læst om det her, men fordi de tilfældigvis er
kommet forbi.

Jeg kørte i øvrigt også forbi et uheld på Tagensvej hvor en MC var
indvolveret, men det var i fredags. Nogen der ved noget?

--
M.v.h. Thomas Makro
Honda VFR 750 F

Fra : PHK

Dato : 25-10-02 21:29

"Thomas Makro" <makro@cyberjunkie.dk> skrev i en meddelelse

> Rolig nu. Tagensvej er en af byens store færdselsårer, så der passerer
> mange mennesker dagligt.

Kom forbi en fhv. MC-forretning i Esbjerg en morgen kl. 04.50. En bil var
ved at parkere tæt på et vindue til denne forretning. Jeg mødte på den næste
km en stor strøm af biler, en eller flere virksomheder på havnen havde
åbenbart mødetid kl. 05.00 og jeg kunne slet ikke forestille mig at
vedkommende i bilen var fræk nok til at smadre en rude og stjæle en
børne-MC - og smide den i bagagerummet på denne Ford Granada personvogn
lignende bil.

Jeg blev klogere.

Man fandt ud af hvem det var. Han boede i et område kendt for at være beboet
af uheldige elementer.

--
_
|_|

Fra : Kenneth Bang

Dato : 23-10-02 21:34

Det er meget forskelligt om køretøjer bliver fjernet efter uheld ( kan kun
tale for en politikreds i det nordsjællandske ).
Hvis man snakker med parterne på uheldsstedet, og de oplyser, at de enten
har Falck abb. eller de er villige til at betale på stedet til Falck ( som
regel ca. 1200 kr. ) så bliver køretøjerne fjernet / kørt til værksteder.

Men hvis køretøjet ikke holder så det er til fare eller generer voldsomt,
eller hvis man først kommer frem når ejeren f.eks er kørt på hospitalet, så
lader man som regel køretøjerne stå efter de er flyttet ind i siden af
vejen. Så orienterer man ejeren af køretøjet om, at køretøjet står på
uheldsstedet og han har 24 timer til at fjerne det.

Mvh.
Kenneth
Yamaha FZS600 Fazer
Ford Mondeo 2.0/2.5 med blåt lys på taget

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 24-10-02 18:00

> Det er meget forskelligt om køretøjer bliver fjernet efter uheld ( kan
kun
> tale for en politikreds i det nordsjællandske ).

Efter et uheld foran min gadedør i Valby til jeg med en mc betjent der
"bevogtede" den skade motorcykel. Han oplyste at ved alvorlig
personskade sørger politiet for at bringe det ind til tekniske
undersøgelser.

Så man kan da håbe for den uheldige sv-pilot at han ikke er kommet noget
alvorligt til.

/A

Fra : Christian Stidsen

Dato : 28-10-02 00:30

<KLIP>
> Mvh.
> Kenneth
> Yamaha FZS600 Fazer
> Ford Mondeo 2.0/2.5 med blåt lys på taget
</KLIP>

Så er det jo jeg ikke kan lade være at spørge hvilken en der er sjovest at
køre i/på ?

M.v.h.

Christian Stidsen
--
FZS600

Fra : Steen Schmidt

Dato : 24-10-02 22:52

> [snip]...en god ide at få
> cyklen hentet da politiet åbenbart ikke får den fjernet.

Da jeg blev kørt ned på min SV'er var der en venlig mand (der steg ud af en
modkørende varevogn) der trak cyklen ud over vejsiden og stillede den op ad
et træ. Intet af den stak ud på vejbanen eller dens udstyr, så den stod ikke
i vejen. Inden jeg blev kørt på skadestuen spurgte jeg betjenten, der var
kaldt ud, om jeg måtte lade den stå et par timer, til jeg kunne få den
hentet. Det var ikke noget problem, sagde han - den stod ikke i vejen.

Nogle af mine kammerater hentede cyklen 2-3 timer senere, og de kunne 3 mand
kun med besvær få cyklen trukket op på traileren de havde med (de havde
rampe og det hele med). Ham fyren der trak SV'eren over til træet må have
været forholdsvis stærk, for som jeg husker det, så samlede han den bare op
fra asfalten og satte den over til træet (hjulene kunne ikke dreje rundt,
gearkassen var bustet, forgaflen skæv og bremsekaliberen bagpå var smadret
.

Mvh
Steen