Online hjælp
Fra : Per Mosgaard Larsen

Dato : 23-10-02 18:15

Jeg overvejer at lave online hjælp til min VB progam (6.0 Enterprise) på
samme måde som F1 i Outlook Express, d.v.s. med indholdsfortegnelse, indeks
og søg.

Hvilket program findes der man kan bruge, jeg har søgt i MSDN men kan ikke
finde noget fornuftigt
Jeg håber der er nogle der kan hjælpe, på forhånd tak

Hilsen

Per Mosgaard Larsen

Fra : John Doe

Dato : 24-10-02 07:45

Der findes flere forskellige produkter som kan genere hjælpe-filer.

Fx.
http://www.helpscribble.com/winhelp.html og http://www.helpandmanual.com/

Den type hjælpefiler som benyttes i Outlook Express har extension .chm
(compiled HTML)

Det er ikke nødvendigt at benytte fancy programmer til at bygge det hele op
!

Du kan nøjes med at hente help-compileren hos Microsoft og selv lave
HTML-filer med det indhold du vil have.

For at komme i gang så kig her:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/htmlhelp/ht
ml/vsconHH1Start.asp

mvh/Robert

Fra : Per Mosgaard Larsen

Dato : 27-10-02 08:42

Mange tak for svaret

Jeg har rodet med det og det ser ud til at være den rigtige løsning, jeg har
dog nogle problemer med at compilerer (det er rigtig som Peter Lukkegaard
skriver at det er lidt frusterende at arbejde med).
Jeg har prøvet at Decompilerer en .chm fil men her bliver der ikke laves en
Projektfil .hhp så hvis der er nogen der har et samlet projekt (der ikke er
compileret) tror jeg det kan hjælpe min videre.

Men eller mange tak for hjælpen til både John Doe og Peter Lykkegaard

Hilsen

Per Mosgaard Larsen

Fra : John Doe

Dato : 28-10-02 11:40

> [...]
er
> compileret) tror jeg det kan hjælpe min videre.

Hvis en chm-fil skal dekompileres - og resultatet skal være godt; bør den
compileres med "Support enhanced decompilation". Det er nok de færreste der
er det :-|

Har sendt dig en zip-fil med et projekt