Moderering af gruppen?
Fra : Andreas Falck

Dato : 23-10-02 17:27

"Niels" <ikke.til@raadighed> skrev i en meddelelse
news:K%zt9.2047$CK.1363@news.get2net.dk...

> Hmm..
>
> Jeg tror du skal samle det antal du finder for godt, og kontakte
> dem i email og derefter følge de procedurer der får det til at ske.

Inden jeg lægger al for megen energi, og bruger al for megen tid, vil
jeg da gerne have nogle flere udmeldinger fra gruppens faste kerne af
brugere, hvad de mener om forslaget.

Det vil jo være lidt omsonst at gøre for meget ud af det såfremt kun
2-3 stykker synes det er en god idé, så vil det jo aldrig kunne
gennemføres!

Se mit nye forsøg på at lave en webside :
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/test/
og kom meget gerne med en vurdering i rette forum!

Fra : Niels

Dato : 23-10-02 18:18

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det vil jo være lidt omsonst at gøre for meget ud af det såfremt kun
> 2-3 stykker synes det er en god idé, så vil det jo aldrig kunne

Sagtens, blot resten ikke protesterer )

Niels

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-10-02 18:48

"Niels" <ikke.til@raadighed> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Sagtens, blot resten ikke protesterer )

Jamen så vil jeg da hermed udvide min opfordring til at flest mulig
indgiver en protest mod at gruppen ikke allerede er blevet modereret!

--
Mojn, - Dres fra Tynne - ICQ 108 480 093
http://www.synnejysk.dk/

Fra : Angelos

Dato : 24-10-02 16:21

> [...]
>
> Jamen så vil jeg da hermed udvide min opfordring til at flest mulig
> indgiver en protest mod at gruppen ikke allerede er blevet modereret!

Nej Tak!

Angelos

Fra : Angelos

Dato : 24-10-02 18:51

"Angelos" <angelos@myrealbox.com> skrev i en meddelelse

> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Nej Tak!
>
> Angelos

Det var da list af et fnidret svar jeg kom med der
Jeg mener selvfølgelig, nej tak til modereret nyhedsgruppe.

Angelos.

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-10-02 18:53

"Angelos" <angelos@myrealbox.com> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Det var da list af et fnidret svar jeg kom med der
> Jeg mener selvfølgelig, nej tak til modereret nyhedsgruppe.

Og hvad vil du så anføre som begrundelse for ikke at indføre
moderering i lighed med den der findes for dk.bolig (den er den type
moderering der er foreslået)?

Fra : Angelos

Dato : 25-10-02 05:55

> [...]
>
> Og hvad vil du så anføre som begrundelse for ikke at indføre
> moderering i lighed med den der findes for dk.bolig (den er den type

Moderer bare gruppen, bare i ikke udvikler jeg til diktatorer!
Min personlige indstilling er stadig, nul moderation!
Der er jo en vis frihed i lille Danmark til at udtrykke sin personlige
mening og den skulle helst ikke forsvinde i censurens klamme navn. Jeg er
enig i at der er totalt åndsvage "æv bæv" indlæg, men sådan er det nu
engang!

Vil jeg som bruger få mulighed for at se de indlæg der bliver censureret??
Det ville give mig en størrer tryghed hvis jeg gjorde.

Angelos.

Angelos.

Fra : larsen

Dato : 25-10-02 10:02

"Angelos" <angelos@myrealbox.com> wrote in message

> [...]
>
> Vil jeg som bruger få mulighed for at se de indlæg der bliver censureret??
> Det ville give mig en størrer tryghed hvis jeg gjorde.

Jeg mener det er et godt kristen livssyn, at oplyse om sandheden omkring
andre sekter der forfalsker sig under kristendommens navn for at forføre
uskyldige sjæle, uden at blive kastet til dk.muderkastning af en religiøs
sektevangalist der helst ikke vil have sandheden frem om sit gøremål.

At folk mener jeg er en stor idiot fordi jeg gør som jeg gør, er let at
forstå og kan let accepteres når man ser på de folks tro og virke en sådan
personlig udmelling udgår fra, men at få censureret sin mail er ganske
uhørt.

Derfor er jeg enig med Angelos, for hvad og hvilken form for Åndelig
kristendom og medfølgende Nådegaver vil Andreas Falk ikke ønske udlukket fra
dk.livssyn.kristendom, hvis han får tilladelsen dertil.
Se bare hvad han har gort med min mail til dk.livssyn.kristendom,
omdiregeret dem til dk.muderkastning uden at oplyse mig derom.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-10-02 10:48

"larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Derfor er jeg enig med Angelos, for hvad og hvilken form for
> Åndelig kristendom og medfølgende Nådegaver vil Andreas
> Falk ikke ønske udlukket fra dk.livssyn.kristendom, hvis han
> får tilladelsen dertil.

Du er ganske simpelt en modbydelige løgner.

Alt hvad du har skrevet ovenfor er jo direkte i klar modstrid med alt
hvad jeg har skrevet omkring forslaget til moderering af denne gruppe.

> Se bare hvad han har gort med min mail til dk.livssyn.kristendom,
> omdiregeret dem til dk.muderkastning uden at oplyse mig derom.

Og jeg har jo klart og tydeligt erkendt at det var en fatal fejl jeg
begik - længere er den ikke.

Så hold dig dog for én gangs skyld til sandheden, - i stedet for dit
evindelige forvrængede vrøvl og direkte løgne og usandheder og
bagvaskelse af andre.

Se mit nye forsøg på at lave en webside :
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/test/
og kom meget gerne med en vurdering
i news:dk.edb.internet.webdesign.ris+ros

Fra : larsen

Dato : 25-10-02 16:13

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> wrote in message
> "larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]
>
> Du er ganske simpelt en modbydelige løgner.

Ja, det siger du om alle du er uenig med, det er det triste ved dig.

> Alt hvad du har skrevet ovenfor er jo direkte i klar modstrid med alt
> hvad jeg har skrevet omkring forslaget til moderering af denne gruppe.

Men Hr Ordstyrer, det er jo grunden til at jeg skrev det,
dk.livssyn.kristendom skal ikke styres i dit regi, men skal være for hele
kristendommens livssyn, hvor Guds Nådegaver og de Åndelige fænomener der
følger i Guds kølvand, kan tages op til diskution uden at en Åndelig
modstander råber det er satan der er på spild.

> [...]
>
> Så hold dig dog for én gangs skyld til sandheden, - i stedet for dit
> evindelige forvrængede vrøvl og direkte løgne og usandheder og

Kære Andreas, hvad jeg skriver om SDA er ikke bagvaskelse, da det er sådan
SDA er, elles må du dokumentere at SDA ikke er således, men at Bibelske
frelseoplevelser om fornyelsen ved Helligånden finder sted i SDA-regi og at
Helbredelser og andre Nådegaver er i fuld funktion hos SDA. Intil da kalder
jeg SDA for den (nu også økumenisk) sekt det er.

På dine web-sider er der ingen der fortæller om sådanne Åndelige
Guddommelige fænomener der kan nedlægge hele menigheden Ved Helligåndens
kraft, hvorfor ikke ??

Desuden er der en ting der bekymre mig meget, det er at jeg har kunne tale i
nye tunger i næsten 20 år uden at forstå hvorfor Gud ønsker det sådan og jeg
kender mange der kan tale i tunger, men heller ikke kan forstå hvorfor man
skal tale et sprog man ikke selv kan forstå, men alle vi som taler i tunger
acceptere den Guds Nådegave som en selvfølighed, fordi Gud aldrig gør noget
forkert og Guds Nådegaver er bedst for os kristne.

Men så kommer du med din visdom og din web-side om tungetaler for at du
mener at kunne forklare tungetalens foremål.
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-058.htm

Kan du forklare det, for jeg finder det for en gåde ??

Erik L

Fra : Niels

Dato : 25-10-02 20:52

> [...]
> følger i Guds kølvand, kan tages op til diskution uden at en Åndelig
> modstander råber det er satan der er på spild.

Det var faktisk dig mine ord var møntet på, og nu hvor du igen har skiftet
navn ser jeg dine modbydeligheder i sin fulde udstrækning..

Niels

Nåe ja, du er plonket igen med dit nye navn

Fra : Jan-Erik

Dato : 25-10-02 18:05

larsen wrote:

> [...]

> Se bare hvad han har gort med min mail til dk.livssyn.kristendom,
> omdiregeret dem til dk.muderkastning uden at oplyse mig derom.

Hold da op hvor er du et modbydeligt menneske.
Aldrig har jeg oplevet sådan en selvoptaget, ubehøvlet og ondskabsfuld fyr -
hverken på nyhedsgrupperne eller i det virkelige liv.
Jeg håber for din egen skyld at det kun er her i nyhedsgruppen du lystigt
lader din mørke side tage overhånd - ellers vil jeg gætte på at din sociale
omgangskreds er utrolig lille, hvis den overhovedet eksisterer.
Jeg har på det seneste fået fornemmelsen af at du ikke er interesseret i en
kristendoms-debat, men at du i virkeligheden er en troll. I så fald har jeg
hoppet i med begge ben ved at skrive dette indlæg. Doh.

Undskyld tonen, men jeg syntes bare bægeret flød over med Erik's dosis af
ubehagelige indlæg i denne uge. Og jeg kan umuligt være den eneste?

/Jan-Erik

Fra : Erik.D

Dato : 26-10-02 21:25

Jan-Erik <j-e@FJERNESget2net.dk> skrev

> Undskyld tonen, men jeg syntes bare bægeret flød over med Erik's dosis af
> ubehagelige indlæg i denne uge. Og jeg kan umuligt være den eneste?

Nej ! Du er langtfra den eneste...Vi er mange der gentagne gange har påpeget
problemet med de ubehagelige, m.m, indlæg du nævner...èn person har i den
grad formået at sætte sit negative aftryk på gruppen...så jeg forstår
udemærket den tone du undskylder for herover.

--

E.Dalgas

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-10-02 10:35

> [...]

> Der er jo en vis frihed i lille Danmark til at udtrykke sin
> personlige mening og den skulle helst ikke forsvinde i

Den personlige frihed du her taler om, bliver jo ej heller censureret,
men der er blot tale om, at denne gruppe er oprettet til en bestemt
emnegruppe.

Gruppen er ikke beregnet til debat om dæklapningsteknikkens
kunstneriske udførelse, og hvis det er det eneste en given skribent
kan skrive om, så hører denne skribents indlæg ikke hjemme i denne
gruppe, men et andet sted!

Og nu vil der jo altså ikke være én person der kan komme til at afgøre
om et indlæg hører hjemme her eller ej.

Og der er også kun tale om at en skribents første indlæg bliver
manuelt bedømt, hvorefter skribenten bliver "godkendt" eller ikke.

Er man blevet godkendt, vil man kunne skrive frit i gruppen, - men
udvikler skribenten sig til kun at kunne skrive "kristne er idioter"
og tilsvarende udtryk, da vil en sådan skribent i en periode kunne
blive grålistet (altså at hver enkelt indlæg skal manuelt godkendes),
og i helt ekstreme tilfælde blive sortlistet.

Føler man sig forkert bedømt vil man jo altid kunne få sin "sag"
bedømt. hvilken gruppe dette skal ske i, har jeg endnu ikke fået en
afklaring på, men jeg kunne forestille mig at det enten kunne være
dk.admin eller måske endnu bedre dk.admin.netikette.

Alt dette vil jo blot betyde, at såfremt man bare opfører sig
nogenlunde rimeligt anstændig, og holder sig inden for gruppens
emneområde som beskrevet i fundatsen, da har man ret til frit at kunne
skrive i denne gruppe også.

Man kan f.eks. ikke i dk.videnskab tale om skabelsesteorier, det er
direkte bandlyst i den gruppe. Og der kunne nævnes et utal af andre
eksempler.

Det er kedeligt at der har udviklet sig en tendens til, at man i netop
denne gruppe tror at man kan opføre sig stort set som man vil, sige
alt muligt nedværdigende og hånende om troende kristne, latterliggøre
alt hvad der har med tro at gøre, - og samtidig tro at det skal alle
de "lallende kristne idioter" naturligvis bare finde sig for de er jo
netop ikke andet end "lallende idioter".

Der er ikke mange grupper der i så lang tid har villet finde sig i den
"forurening" og "støj" som man har gjort i denne gruppe. Men både jeg,
og mange andre, føler at nu er grænsen altså overskredet, og da
venlige og høflige henstillinger ikke har hjulpet, ej heller noget
skarpere og klarere henstillinger, da må der nu skrides til andre
midler for at få løst dette problem.

Der er jo ej heller tale om at man ikke længere må udtrykke kritik af
kristendommen, for det kan man fortsat. Det skal blot foregå på en
saglig og fornuftigt argumenterende grundlag.

Selve fundatsen bliver jo ikke ændret, så der sker jo ikke en
skærpning af hvad der kan debatteres og ikke kan. Alt dette forbliver
jo helt uforandret. Det eneste sted hvor der sker en slags skærpelse
er i gruppens sanktionsmuligheder over for de "hjerneblødninger" der
absolut ikke har til hensigt overhovedet at ville rette sig efter
almindelig god skik og brug for omgang med andre mennesker og som
udviser den største foragt for gruppens fundats, - svarende til at
hævde at man har ret til at tisse i suppeskålen i en restaurant og
blive sur når nogen påtaler at det ikke er en opførsel man ønsker det
pågældende sted.

Fra : Vidal

Dato : 25-10-02 21:53

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:apb39o$2dl$4@dknews.tiscali.dk...
> [...]

> de "lallende kristne idioter" naturligvis bare finde sig for de er jo
> netop ikke andet end "lallende idioter".

Tjah, jeg må indrømme, det her med modering er
en fristende mulighed. Disse indlæg, der starter ud med
at forklare, at Jesus er bøsse og Maria en luder, og
iøvrigt er alt dette med Gud den rene overtro, som
videnskaben forlængst har modbevist og erstattet,
er jo uden mening i denne sammenhæng, altså
dlk. Personligt har jeg svært ved at forholde mig
til med andet end et skuldertræk, når det ikke lige
gør mig rasende, altså.

På den anden side, det er jo det, vi kristne kan forvente os,
når gudløsheden breder sig. Skal vi udelukke disse
'fremtidstemmer' istedet for at at forsøge at tale med
dem. Gruppen her tiltrækker jo disse typer, og jeg
fornemmer ofte, det er troen, der hiver i dem, men i
en eller anden forstand med negativt fortegn.

Det, der tiltrækker dem, er jo et forum af kristne,
hvor de kan formulere de ideer, som de ikke kan
komme af med andetsteds.

Jeg bliver da ind imellem tosset af dem og farer i
flint, men mener nok, det er en fejl af mig.

> [...]
> venlige og høflige henstillinger ikke har hjulpet, ej heller noget
> skarpere og klarere henstillinger, da må der nu skrides til andre

De rigtigt irriterende, Mosegård og hans aliaser, Bæ9
og Birger, Bo osv, måske Henton, der kun præsterer nogle
one-linere, kan vi ikke se bort fra dem, og i så stor
udstrækning som muligt ignorere dem, måske blokere
dem individuelt?

> Der er jo ej heller tale om at man ikke længere må udtrykke kritik af
> kristendommen, for det kan man fortsat. Det skal blot foregå på en
> saglig og fornuftigt argumenterende grundlag.

Jomen,... De folk har vel ikke andre måder at udtrykke,
jeg ved ikke rigtig, hvad det er, måske en fortvivlelse
over deres egen manglende tro.

Ligesom børn, der bliver ignoreret af deres forældre,
forsøger de at fremkalde en reaktion.Det kan så for
dem være ligegyldigt, om det er vrede, de fremkalder,
blot reaktionen kommer. Men det, de virkeligt vil, er, tror
jeg, at få det i tale hos dem selv, der længes mod Gud
og mod troen, hvor uhensigtsmæssig deres form så er.
Forskellen mellem had og kærlighed kan være hårfin,
og en lille ting kan måske sende dem i den rigtige retning.
_____________

En fyr som Mogens Kall vil formodentligt blive udelukket
af en moderator, og det mener jeg er forkert. Han søger
at finde et fællesskab, hvor han kan udtrykker de ting,
der kører i hans hoved. Dette er måske ikke det helt
rette forum, og med hans form finder han næppe nogen,
der gider lytte til ham andetsteds. Men han er jo klart kristen,
og ind imellem kommer der også noget forståeligt og godt
ud af det.
---------------------------

Så min konklusion bliver et nej til moderering, selvom det kan
spare os for ærgrelser. Jeg ser det som vor pligt overfor
Gud, at de gudløse kan komme her og måske få et skub,
der kan vende dem om.

Dette er jo ikke nogen videnskabsgruppe, der kan godt være
plads til de utilpassede ( i forhold til kristendommen).

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 26-10-02 05:44

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> mælte sligt:

> [...]
>han næppe nogen, der gider lytte til ham andetsteds. Men han er jo klart

Dét bør under ingen omstændigheder spille nogen rolle for, om man får sine
indlæg blokeret eller ej.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Well, Frasier, you're so corpulent that when you sit
around the magnificently appointed Tuscan villa, you

Fra : Vidal

Dato : 26-10-02 22:25

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@privat.dk> skrev i en meddelelse
> "Vidal" <vidal@worldonline.dk> mælte sligt:

> Dét bør under ingen omstændigheder spille nogen rolle for, om man får sine
> indlæg blokeret eller ej.

Næ, nej. Men for at tale konkret om tingene: (nogle af) hans
indlæg giver dog (en form) for mening, De har altid hoved og
hale, hvis man orker at kigge efter det, og kan ikke (altid)
beskrives som off-topic.

Derfor tænker jeg på, om en moderator skal gå ind og
vurdere ham på formen, snarere end indholdet.

Vi skal vel heller ikke gå ind og bedømme ham på, hvorledes
vi opfatter hans sindstilstand, om jeg så må sige. Det er måske
ikke Finnegans Wake det her, men der findes en mening bag
den tilsyneladende galskab.

Desuden skader han ingen og forsøger heller ikke på det.

Han omtaler dig ganske vist i en del indlæg, fordi du klart
har forstyrret ham med dit krav på stringens i indlæggene fra
ham. Men det er jo ikke på nogen ond måde.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 26-10-02 23:36

> [...]

>indlæg giver dog (en form) for mening, De har altid hoved og
>hale, hvis man orker at kigge efter det, og kan ikke (altid)

Nej, men der er en betydelig del af dem, der kan.

>Derfor tænker jeg på, om en moderator skal gå ind og
>vurdere ham på formen, snarere end indholdet.

Dersom formen negerer indholdet, da ja.

>Vi skal vel heller ikke gå ind og bedømme ham på, hvorledes
>vi opfatter hans sindstilstand, om jeg så må sige.

Nej, det er alene indlæg, der skal bedømmes.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
Interdum feror cupidine partium magnarum Europae vincendarum.

Fra : Live4Him

Dato : 23-10-02 19:09

> [...]
>
> Inden jeg lægger al for megen energi, og bruger al for megen tid, vil
> jeg da gerne have nogle flere udmeldinger fra gruppens faste kerne af

Jeg tror det ville være en fordel om gruppen blev modereret af et team på
3 - 5 personer.

jørgen.

Fra : Claus Christian lars~

Dato : 23-10-02 22:33

Live4Him skrev:

> Jeg tror det ville være en fordel om gruppen blev modereret af et team på
> 3 - 5 personer.

f.eks en erklæret ateist, en pinsemand, en jehovas vidne, en
folkekirkemand samt en mormon.

Det skulle kunne dække nogenlunde.

Hilsen Claus

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-10-02 22:31

"Claus Christian larsen" <news@tophygiejne.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> f.eks en erklæret ateist, en pinsemand, en jehovas
> vidne, en folkekirkemand samt en mormon.
>
> Det skulle kunne dække nogenlunde.

Det er jo slet ikke særligt repræsentativt for gruppens brugere! men
det er da rigtigt at en stor spredning i "tilhørsforhold" er at
tilstræbe. Men vigtigst af alt: de selv gebærde sig seriøst i gruppen!

"Det Evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk/
"Bibelsk tungetale" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-058.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk

Fra : larsen

Dato : 25-10-02 10:19

> [...]
> det er da rigtigt at en stor spredning i "tilhørsforhold" er at
> tilstræbe. Men vigtigst af alt: de selv gebærde sig seriøst i gruppen!

Nej; det er ikke et kristen livssyn der findes hos de sekter der nævnes af
Claus Christian Larsen og de kan derfor ikke komme i på tale. Jeg mener der
skal tillades sekter på dk.livssyn.kristendom, men at sektmedlemmer og
ateister skal styre gruppen, Nej tak.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-10-02 10:48

> at sektmedlemmer og ateister
> skal styre gruppen, Nej tak.

*DU* kan i al fald aldrig nogen sinde overhovedet komme på tale som en
af moderatorerne, - slet ikke da du fortsat fremturer med direkte
løgne og beskidt nedrig bagvaskelse og forvanskninger af andre folks
udtalelser.

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 25-10-02 11:58

> "larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
Hvad er sekter, og hvem bestemer at de er det?

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
Se ind på min hjemmeside.

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-10-02 12:18

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Hvad er sekter, og hvem bestemer at de er det?

Se bare helt bort fra Erik Larsen skrev, for ingen personer
overhovedet, om de er SDH'er, SDA'er, JV'er, ateister, buddhister,
hinduer eller hvad det nu måtte være, vil blive lukket ude af gruppen
efter modereringen.

*INGEN* kan holdes ude af gruppen på grund af det de tror, eller ikke
tror, - det eneste der tæller er om de er villige til overholde
gruppens fundats - altså om de her i gruppen vil opføre sig almindelig
anstændig og holde sig inden for det emneområde denne gruppe er
beregnet til.

Vil man det, da er der ingen overhovedet der vil blive lukket ude,
eller modereret fra.

Og Erik Larsen er totalt udelukket som en af de personer der kan komme
på tale som moderator, - det har hans opførsel, både her i tråden, og
i gruppen generelt, gjort helt soleklart.

Og de personer der skal være moderatorer skal sammensættes bredt fra
gruppens faste seriøse brugere!

Fra : larsen

Dato : 25-10-02 17:22

> [...]
> på tale som moderator, - det har hans opførsel, både her i tråden, og
> i gruppen generelt, gjort helt soleklart.

Hvad har du tænkt på mig som eventuelt valgemne, jer er smiret

Men hvordan kan en person der ikke har nogen ønske om at komme ind som
moderator, være udelukket ???

> Og de personer der skal være moderatorer skal sammensættes bredt fra
> gruppens faste seriøse brugere!

Kære Andreas, i din lille sekt-regi så prøv dog at forstå, at jeg er meget
seriøs når jeg kalder kristendomsafviger der ikke vil acceptere
treenighedens Gud, for sekter.

At du ikke kan lide min seriøse indlæg om SDA-SDH-LO og JV er jo bare
beklageligt, men min seriøsitet fejler ikke noget.

Og skal Gruppens moderator være sektmedlemmer fra disse nye religioner så
spår jeg karos i Gruppen, en ateist vil jeg dog betrakte som uvildig da
han/hun ikke vil prøver at indoctrenere folk med deres opdigtede
kristendomforståelse.

Erik L

Fra : Lyrik

Dato : 26-10-02 23:36

> [...]
> spår jeg karos i Gruppen, en ateist vil jeg dog betrakte som uvildig da
> han/hun ikke vil prøver at indoctrenere folk med deres opdigtede

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Altså herregud! Et samfund af forskellige trostilhørsforhold vælger
ligesom Luther at præster og prælater ikke skal styre dem, men en "uvildig
ateistisk repræsentant".))
Altså et politisk folketing, i Luthers tilfælde den enevældige konge som
udgjorde "Folketinget" i hans tid.
Historien gentager sig.
Intet trossamfund kommer til fadet, dertil er jalousien for stor. Så
beslutningen bliver det mest trosneutrale, man bejler til ateisten.))
Kunne det være gjort bedre? Kunne det være gjort anderledes? Tilsyneladende
ikke.))
Lad mig foreslå: Én moderator, valgt demokratisk i gruppen af "værdige
troende" kandidater!
Det er jo en gruppe om tro for kristne, selv om fundatsen er tvistet til at
omfatte andre. Sikkert ud fra kristendommens missionerende karaktér. Sådan
tolker jeg det i hvert fald.
Og måske en suppleant.
Så skal han/hun hjælpes til det rent tekniske. Hvordan gøres det i praksis?
Lidt oplysning først var måske på sin plads?
Så "kandidaten" véd hvad han/hun går ind til.
I den engelske gruppe jeg frekventerede var det en kvinde som var viis og
velafbalanceret.

Hilsen
Jens

Fra : vagn torup & rikke b~

Dato : 27-10-02 09:53

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Så "kandidaten" véd hvad han/hun går ind til.
> I den engelske gruppe jeg frekventerede var det en kvinde som var viis og

Hvis kvinde ikke er vis og god, men lefler for et flertal???

Jeg hører til i ateistgruppen, men "høg over høg" som Darwin ville have sagt
det, det er slet ikke utænkeligt at jeg vil føle mig bedre tilpas ved at
blive modereret i en "sekt"gruppe. Ofte er det lettere at diskutere over de
store kulturkløfter og historisk set mindre livsfarligt end at være næsten
enige
vagn

Fra : Niels

Dato : 25-10-02 11:32

> [...]
> af moderatorerne, - slet ikke da du fortsat fremturer med direkte
> løgne og beskidt nedrig bagvaskelse og forvanskninger af andre folks

Hmm, de evindelige angreb på andre kristne er faktisk ikke særligt velset og
vel egentlig sammen med al den anden støj grunden til en ønske om en
modereret gruppe.

Niels

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-10-02 14:09

"Niels" <ikke.til@raadighed> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Hmm, de evindelige angreb på andre kristne er faktisk ikke særligt
> velset og vel egentlig sammen med al den anden støj grunden til
> en ønske om en modereret gruppe.

Du støtter måske at Erik Larsen skal have lov til uimodsagt at
fremture med hans beskidte bagtalelser og direkte nedrige løgne og
forvanskninger af hvad andre skriver!

*hvis* det skulle være tilfældet må jeg da indrømme at jeg helt har
fejlbedømt dig!

Fra : Niels

Dato : 25-10-02 15:56

He he, fald ned man

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-10-02 15:57

> He he, fald ned man

Jeg gider ærlig talt ikke længere, - jeg er blevet stærkt chikaneret
på min private e-mailadresse af personer her fra gruppen.

Jeg gider ikke længere og dropper derfor denne gruppe.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 25-10-02 18:36

> [...]
> på min private e-mailadresse af personer her fra gruppen.
>
> Jeg gider ikke længere og dropper derfor denne gruppe.

Det er godt nok en skam, for det var nu et godt
forslag, du havde med at moderere gruppen.
Hvis vi gør det, kan vi (måske) igen komme til
at samtale om livssyn og kristendom - og blive
fri for "støj" og mudderkastning, som der stort
kun er for tiden - det er nedværdigende.

Mvh. Bodil.

Fra : Kurt Povlsen

Dato : 25-10-02 19:12

On Fri, 25 Oct 2002 19:36:21 +0200, "Bodil Grove Christensen"
<grovebgc@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]

>at samtale om livssyn og kristendom - og blive
>fri for "støj" og mudderkastning, som der stort
>kun er for tiden - det er nedværdigende.

Ja, nu har jeg kun fulgt lidt med udefra det sidste års tid men en
modering kunne godt gøre mig interesseret i at deltage. Måske kan
moderering og censur kan være for politisk ukorrekt i nogens øre i de
her år men det var måske netop også noget, man kunne diskutere i en ny
gruppe. Der er jo ingen der siger, at man har lyst til at se og høre
på alt, som visse folk vil fortælle. Jeg ville aldrig lukke
ballademaere og gadedrenge ind i mit hus så jeg kan ikke se hvorfor
jeg skulle gøre det her. Og jeg ville forresten heller ikke mene det
gjorde skade, hvis man tog fat på lignende emner som forbud mod
pornografi for eksempel, det ser jo ud til at Kr. F. har glemt det
meste af deres løfter i den retning.

vh.
Kurt Povlsen
P.S. Jeg mener også det er synd, hvis Andreas trækker sig , erfaringer
fra mangeårigt foreningsarbejde siger mig, at det er den slaks
ildsjæle der får udrettet noget. Så måske Andreas vil tænke lidt mere
over det. Jeg tror han ville blive en god moderator.

Fra : vagn torup & rikke b~

Dato : 25-10-02 19:29

> [...]
> på min private e-mailadresse af personer her fra gruppen.
>
> Jeg gider ikke længere og dropper derfor denne gruppe.

1-0 til møgsprederne. De skal da vel ikke vinde og så på et selvmål.
Kan du ikke tage en sludder med ham din overdommer - mine forbindelser den
vej rundt er
nok ikke de bedste.
vagn

Fra : Niels

Dato : 25-10-02 20:49

> [...]
> på min private e-mailadresse af personer her fra gruppen.
>
> Jeg gider ikke længere og dropper derfor denne gruppe.

Tøsedreng, min udtalelse gjalt Larsen, men du var så højt oppe at køre så du
fattede kun hvad du selv ville.. Erik er plonket så jeg ser derfor kun hans
udgydelser gennem andres breve..

Niels

Fra : larsen

Dato : 25-10-02 17:03

> [...]
>
> Du støtter måske at Erik Larsen skal have lov til uimodsagt at
> fremture med hans beskidte bagtalelser og direkte nedrige løgne og

Spis nu brød til; jeg har vel lov til at komme med min mening uden at du
evigt og altid skal hisse dig op og kalde mig (og andre) for løjnere.

Men det er med dig som med andre vildfarende sekter, f.eks også LO er,
fortæller jeg dem sandheden flyver de op og råber og skriger på ukristent
måde til deres forsvar.

Erik L

Fra : Live4Him

Dato : 25-10-02 19:09

"Niels" <ikke.til@raadighed> wrote in message

> Hmm, de evindelige angreb på andre kristne er faktisk ikke særligt velset
og
> vel egentlig sammen med al den anden støj grunden til en ønske om en
> modereret gruppe.

Jeg vil påstå at Erik's agressive angreb på Andreas (som det bla. viser sig
i subjekten: "SDA diktator..") er mere kritiserbart end Andreas retfærdige
og forståelige harme derover.

Jeg undrer mig over at du ikke giver Erik en henstilling i denne sag.

jørgen.

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 23-10-02 21:44

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Niels" <ikke.til@raadighed> skrev i en meddelelse

Hej.
God ide med en styret gruppe.
5 personer med meget forskællige kirkelige ville være at foretrække for
ikke at nogle skulle kuppe gruppen.
--
..

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-10-02 21:56

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message

> 5 personer med meget forskællige kirkelige ville være at foretrække
> for ikke at nogle skulle kuppe gruppen.

Hvad med en enkel eller to ikke-kirkelige, for nu helt at sikre
objektiviteten ;)

--
-Jens B.

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-10-02 22:10

> Hvad med en enkel eller to ikke-kirkelige, for nu helt at sikre
> objektiviteten ;)

Jeg forestiller mig at det skal være 5 personer fra den faste gruppe
af brugere, og jeg har ikke nogen mening om deres eventuelle kirkelige
tilhørsforhold eller mangel på samme. Det drejer sig vel først og
fremmest om de selv har "opført" sig ordentlig i gruppen, og udvist
den fornødne konduite det er at indordne sig efter en gruppes fundats.

Men inden vi kan komme videre, må vi jo lige afvente nogle flere
tilkendegivelser fra gruppens faste brugere.

Og ja, vi skal være meget opmærksomme på at seriøsiteten og
objektiviteten sker fyldest.

Men nu er det jo heller ikke tanken at nogle skal lukkes ude af
gruppen pga. holdninger, men udelukkende hvis de agerer meget direkte
i strid med gruppefundatsen om ordentlig opførsel.

Som jeg jo allerede har nævnt, så er en kritisk holdning over for
kristendommen ingen gyldig grund til udelukkelse, - blot skal en sådan
kritik fremføres seriøst og sagligt.

Lad mig nævnte en oplagt kandidat til betegnelse "seriøs og saglig
kritiker", nemlig Rasmus U. Pinnerup. Bedre eksempel på en seriøs og
saglig kritiker kan jeg vel næppe finde i gruppen! Og jeg vil endda
finde ham yderst velegnet som en af moderatorerne. Om han vil være
villig til opgaven, vil vise sig såfremt han bliver forespurgt, - men
så langt er vi slet ikke kommet i proceduren endnu.

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 23-10-02 22:15

> "Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message

Ja selvfølelig

Fra : Lyrik

Dato : 24-10-02 00:03

> [...]

> Det vil jo være lidt omsonst at gøre for meget ud af det såfremt kun
> 2-3 stykker synes det er en god idé, så vil det jo aldrig kunne
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Jeg har selv deltaget i en modereret engelsk kristendomsgruppe.

Man skulle først godkendes, inden ens enlæg gik glat igennem. Det vil sige
at et sobert indlæg ikke havnede i gruppen, men på moderators bord. Først
når hun havde læst og godkendt det slap det ud i gruppen.

Kriterierne for at få et indlæg på, var at det ikke måtte støde nogen
person eller gruppering på manchetterne.
Efter at have fået godkendt et indlæg, kunne man lukkes ud til direkte at
sende indlægget, uden gennemsyn.

Ethvert personligt angreb, eller et angreb på en gruppe, nok så lille,
udløste en advarsel. Et eksempel på en person som fik karantæne, varende
nogle uger, hvor personen kunne skrive, men hvor moderator sorterede hans
indlæg, var, da personen kritiserede kvindelige præster og kvinder i
fremtrædende roller.
Da hans kritik fik en specifik retning imod en fremtrædende kvindeperson,
fik han karantænen.

Altså indlæg som omhandlede advarsler af typen:"Øgleunger-omvend jer!" -blev
straks mødt af banlysning og karantæne!

Ingen måtte gøre deres kristendom bedre end de andres kristendom! Man var
her med lige stor gyldighed! Ingen kunne altså fremhæve sin vej som
sandhedens vej, den var altid kun kompromissets vej!
Hvis ingen skal stødes må man antage at alle udsagn har lige gyldighed.
Man fornemmede nogle diciplinerede tæer, som krummede sig i
gruppemedlemmernes fodformede/spidse sko.

Indlæggene blev meget vattede og floromvundne, man kunne ligefrem længes
efter et opfriskende raseriudbrud!))

Men jeg kan godt tilslutte mig en moderering!)) For som samfundskristen
Grundtvigianer kan jeg mobilisere stor tolerance.) men pinsevenner,
Jehovas Vidner og Adventister, samt dem med den eneste sandhed, går en hård
tid i møde!
Ja det kommer selvfølgelig an på hvilke kriterier der skal ligge til grund
for modereringen? Nogen bud? -Ja på hvad det egentlig er vi forestiller os
skal filtreres væk?

Hilsen
Jens

Fra : Niels

Dato : 24-10-02 00:27

> [...]
> for modereringen? Nogen bud? -Ja på hvad det egentlig er vi forestiller os

Kriterierne bliver den nuværende fundats..
Kriterierne for at blive smidt ud er brud på denne

Niels

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-10-02 00:34

"Niels" <ikke.til@raadighed> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Kriterierne bliver den nuværende fundats..
> Kriterierne for at blive smidt ud er brud på denne

Meget præcist og meget kort formuleret!

Fra : Lyrik

Dato : 24-10-02 01:28

> "Niels" <ikke.til@raadighed> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]
>
> Meget præcist og meget kort formuleret!
++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Lidt for kort!
Det kunne være rart at vide om et uønsket indlæg bare tænkes fjernet, eller
man vil reagere med en karantæne?
Og i sidste fald hvor lang skulle denne karantæne være?
Formuleringen "Kriterierne for at blive smidt ud...!" er lidt for abrupte
efter min smag, idet det indikerer at et brud på fundatsen, som kunne være
et personangreb eller en følt latterliggørelse, som ikke blev opfattet som
humoristisk og derved tilladt, ville medføre evig bortviselse.
Hvis det er det som er meningen kan jeg ikke sanktionere "modereringen". At
moderere sig vil sige at begynde at forbedre på sin opførsel. det burde være
dette der var hensigten og ikke evig fortabelse.
Karantæne kan jeg acceptere. Afviselse af et anstødeligt indlæg også. Men
ikke evig fortabelse af at kunne moderere sig.

Hilsen
Jens

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-10-02 01:42

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse

[ ... om moderering ... ]
> Karantæne kan jeg acceptere. Afviselse af et anstødeligt indlæg
> også. Men ikke evig fortabelse af at kunne moderere sig.

Jeg er ret overbevist om at vi deler samme opfattelse af hvordan
modereringen skal foregå!

Der skal bestemt langt være ting til en blot en tvivlsom (måske
humoristisk men lidt barsk) bemærkning til for at kunne blive
modereret væk fra gruppen.

Og hvis det kommer på tale med en sanktion, skal der først gives en
tydelig advarsel med en rigtig god begrundelse. Derefter kan der
skrides til en eventuel karantæne, hvor hvert enkelt indlæg i en
periode skal godkendes inden de kommer videre til gruppen. Derefter
igen måske udelukkelse for en periode.

En evig fortabelse af retten til at skrive i gruppen kan vist kun
meget sjældent, om overhovedet, komme i reel betragtning.

Den moderering der foregår af dk.bolig fungerer rigtig godt, og der er
mig bekendt egentlig ikke problemer med den, efter en kortere
indkøringsperiode, hvor der var et par stykker der forsøgte at
sabotere den.

I dk.bolig foregår det sådan, at første indlæg fra en ny skribent skal
til manuel godkendelse hos moderator, hvorefter det ved godkendelse
bliver sendt til gruppen. En skribent kan grålistes (altså at hver
enkelt indlæg i en periode skal manuel godkendes) hvis vedkommende
efter et par påtaler alligevel fortsætter med klare og utvetydige brud
på fundatsen.

At man i en hed debat kommer til at overformulere sig, vil ikke efter
mine intentioner skulle kunne udløse sanktioner af nogen art. Der er
jo visse debatter der har det med at blive lidt overophedede. Det skal
der sandelig også fortsat være plads til.

Men som sagt, jeg er ret overbevist om at vi ser temmelig ens på
hvordan moderering bør og skal foregå.

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-10-02 11:04

Jeg har oprettet en afstemning med spørgsmålet om det er en god idé at
moderere denne gruppe.

Man kommer direkte til afstmningen via dette link:
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/test/stem.htm

Håber der er rigtig mange der ønsker at deltage og som vil afgive
deres stemme!

Fra : Jan-Erik

Dato : 24-10-02 20:03

Andreas Falck wrote:

> [...]
>
> Det vil jo være lidt omsonst at gøre for meget ud af det såfremt kun
> 2-3 stykker synes det er en god idé, så vil det jo aldrig kunne

En modereret nyhedsgruppe vil modtages med kyshånd herfra.
Jeg har ikke været så aktiv herinde, og jeg er også tæt på at stoppe mit
abonnoment, alene pga. alle de useriøse indlæg og den evindelige
mudderkastning!

/Jan-Erik

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-10-02 20:10

"Jan-Erik" <j-e@FJERNESget2net.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> En modereret nyhedsgruppe vil modtages med kyshånd herfra.
> Jeg har ikke været så aktiv herinde, og jeg er også tæt på at
> stoppe mit abonnoment, alene pga. alle de useriøse indlæg og
> den evindelige mudderkastning!

Meningen med denne forslåede _lette_ moderering er jo netop også et
ihærdigt forsøg på at højne niveauet væsentlig i gruppen. Med sådanne
sanktionsmetoder er vil det nemlig være muligt at sætte handling bag
tilrettevisninger af dem der bare slet ikke vil efterleve de ganske få
og enkle regler der gælder for gruppen!

NB:
Jeg håber at mange flere endnu vil give deres mening tilkende, også
ved at afgive en stemme på den afstemning jeg har oprettet her:

Fra : vagn torup & rikke b~

Dato : 24-10-02 21:55

> [...]
> Se mit nye forsøg på at lave en webside :
> http://hjem.get2net.dk/AFA1441/test/
> og kom meget gerne med en vurdering i rette forum!

Jeg kommer ikke længere end - gå til afstemning - og så så havner jeg på
siden igen - gå til afstemning. også efter et resætning af maskinen. om du
har en lykke ol. der rammer outlook express ved jeg ikke.
Prøver igen senere.
Dk.boligs metode er sikkrt god nok, bort set fra at det ikke er en god måde
at modtage nye skribenter på, de bør ikke "straffes/mistænkeliggøres" eller
indlæg forsinkes grundet der ikke er moderator på i en periode, det må være
bedre at fjerne indlæggene efterfølgende.
vagn

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-10-02 22:01

"vagn torup & rikke bachmann" <vagntorup@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:N6Zt9.1582$wH1.4012@news.get2net.dk...

[ ... ]
> [...]
> resætning af maskinen. om du har en lykke ol. der rammer
> outlook express ved jeg ikke. Prøver igen senere.

Prøv denne:
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/test/stem.htm

Den går direkte til siden med afstemningen, og det var også den jeg
havde tænkt mig skulle have stået der i stedet for den anden!

Fra : vagn torup & rikke b~

Dato : 25-10-02 07:41

> [...]
>
> Den går direkte til siden med afstemningen, og det var også den jeg
> havde tænkt mig skulle have stået der i stedet for den anden!

OK!
klikker på afstemning og så havner jeg forsat på:
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/test/stem.htm

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-10-02 10:35

"vagn torup & rikke bachmann" <vagntorup@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:JH5u9.1015$%D2.608@news.get2net.dk...

[ ... ]

> OK!
> klikker på afstemning og så havner jeg forsat på:
> http://hjem.get2net.dk/AFA1441/test/stem.htm

Hvis du ikke der får et afstemningsskema frem, hvor du kan vælge
mellem "Ja", "Nej" eller "Ved ikke" men kun kan se et skema med det
foreløbige resultat, kan det skyldes at der fra din maskine allerede
er afgivet en stemme. - MEN jeg kan naturligvis ikke garantere for at
systemet er helt fejlfrit!!

Prøv evt. at slette alle cookies, og så prøv igen!

Fra : Niels

Dato : 24-10-02 23:24

> [...]

være
> bedre at fjerne indlæggene efterfølgende.

Det er ellers smart at fortælle brugere fra starten at man ikke kan opføre
sig som man vil i den aktuelle gruppe.. Så er banen kridtet op,
balledemagere bliver frasortere fra begyndelsen og man kan debattere det man
vil debattere uden den evindelige snak om nettikette og klager til udbydere
og alle de "PLONK" man er nødt til at lave når ballademagere har fri adgang.

Niels

Fra : vagn torup & rikke b~

Dato : 25-10-02 07:42

> [...]

udbydere
> og alle de "PLONK" man er nødt til at lave når ballademagere har fri

Ikke noget kardinalpunkt, men man bør så i et autosvar meddele nye dette
sammen med fundats og velkomst.
vagn

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-10-02 10:34

"vagn torup & rikke bachmann" <vagntorup@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:nJ5u9.1016$%D2.638@news.get2net.dk...

[ ... ]
> Ikke noget kardinalpunkt, men man bør
> så i et autosvar meddele nye dette
> sammen med fundats og velkomst.

I dk.bolig modtager alle førstegangsbrugere en mail, hvori man får en
velkomst og en fin forklaring, samt gruppens fundats. Bliver et indlæg
afvist får skribenten også et svar der indeholder en begrundelse for
afvisningen.

Ingen skal jo udsættes for at blive afvist uden at få en begrundelse
for hvorfor.