For j = 1 To j = 10 - Utroligt eller?
Fra : M!

Dato : 23-10-02 17:36

Hej,

Ja, jeg er ny i VB og VBA, men jeg tror nu nok at jeg kan gennemskue
følgende lille Excel VBA procedure -

Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean):

For j = 1 To j = 10
MsgBox j
Next j

k = 1

End Sub

Den kommer aldrig 'ind' i for-løkken - j bliver initieret rigtigt til
1 (jeg har prøvet med breakpoint i k = 1), mere sker der ikke. Ingen
MsgBox :(

Det giver ingen forskel hvis jeg fjerner j i Next eller tilføjer Step.

Hvorfor virker det ikke?

På forhånd tak!

M!

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 23-10-02 17:44

"M!" <morten.vinther@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> følgende lille Excel VBA procedure -
>

> Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean):

Syntaxen er forkert. Det skal være

For j = 1 To 10

I øjeblikker står der reelt
For j = 1 To 0
fordi j = 10 kun kan evalueres til False

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk
Dagens jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp
--------
Indsæt v før snablen

Fra : M!

Dato : 23-10-02 20:04

Tak Jens! Dejligt med er et hurtigt svar.

Stupid me

Det er sgu ikke altid nemt at skifte til et nyt sprog...

M!

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 23-10-02 21:25

M! skrev:
> Stupid me
> Det er sgu ikke altid nemt at skifte til et nyt sprog...

Det er du da vel ikke, hvis du er ny i VB!

Husk at VB 6 eller derunder vil altid forsøge at konvertere, hvis der
forventes et udtryk af en anden type. Det kan let gå hen og blive en
kende _for_ smart (og uigennemskueligt).

-------
Tomas