Web redirect ??
Fra : Brian Ipsen

Dato : 23-10-02 16:18

Hej!

Hvordan får man i javascript lavet en re-direct i stil med:

http://www.domain.dk
eller
http://www.domain.dk/

bliver re-direct'ed til

http://www.domain.dk/test/test.cgi ??

Vel at mærke vidende, at host-navnet kan variere, og f.eks. også være
http://test3.domain-xyz.dk
eller
http://test3.domain-xyz.dk/

??

/Brian

Fra : Martin Møller Bæk

Dato : 23-10-02 16:21

Brian Ipsen wrote:
> Hvordan får man i javascript lavet en re-direct i stil med:

Man går over i den rigtige newsgroup:
   dk.edb.internet.webdesign.clientside
og spørger, da java != javascript

--
Mvh.
- Martin Møller Bæk

Fra : Mike

Dato : 24-10-02 01:50

give em hell quimby (simps)

Fra : Michael Berg

Dato : 24-10-02 09:42

Hej Martin!

> Man går over i den rigtige newsgroup:
> dk.edb.internet.webdesign.clientside
> og spørger, da java != javascript

Løsningen på Brian's problem kan rangere lige fra konfiguration af HTTP serveren (DocumentRoot i .htaccess fx) til en servlet redirector til en index.htm side med en meta http refresh indeni. Javascript var faktisk det sidste jeg overhovedet tænkte på da jeg læste spørgsmålet.

Det være sagt så afhænger svaret en del af hvilken HTTP server der anvendes, om løsningen er hosted hos en udbyder eller på ADSL maskinen derhjemme og da også hvad formålet med redirect'en er, for måske kan man helt undgå problemet ved blot at opbygge siderne på en anden måde.

Mvh Michael

Fra : Jonathan Stein

Dato : 24-10-02 10:31

Michael Berg wrote:

> Javascript var faktisk det sidste jeg overhovedet tænkte på da jeg læste spørgsmålet.

Drik lige morgenkaffen inden du svarer...

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Michael Berg

Dato : 24-10-02 22:29

Hej Jonathan!

> Drik lige morgenkaffen inden du svarer...

Argh .. ok .. den må jeg så æde (sammen med morgenkaffen måske)

Men ikke desto mindre er det da relevant at overveje andre redirect måder. Jeg har selv haft præcis samme problem og det var derfor jeg var hurtig ude med en bunke forslag til hvad man ellers kunne gøre - jeg ville nemlig ikke bruge Javascript i den pågældende situation.

Mvh Michael