Øl og flyvning
Fra : Søren Lindholt

Dato : 23-10-02 12:39

Ja dav.
Jeg skal til fætter/kusine fest i Canada i weekenden, og jeg ville gerne
tage nogle øl med derover, men mon de har godt at flyveturen i lastrummet??

--
Søren

Fra : Martin Seebach

Dato : 23-10-02 12:51

"Søren Lindholt" <lindholt@FJERNperson.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg skal til fætter/kusine fest i Canada i weekenden, og jeg ville gerne
> tage nogle øl med derover, men mon de har godt at flyveturen i

Min far har flere gange taget en kasse Tuborg Classic med til sin kollega i
USA, når han har været der ovre.

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : Gerner

Dato : 23-10-02 15:32

On 23 Oct 2002 11:38:33 GMT, "Søren Lindholt" <lindholt@FJERNperson.dk> wrote in
dk.kultur.mad+drikke:

>Ja dav.
>Jeg skal til fætter/kusine fest i Canada i weekenden, og jeg ville gerne
>tage nogle øl med derover, men mon de har godt at flyveturen i lastrummet??

Er det ikke et spørgsmål om lastrummet er under tryk eller ej ?
Det vil flyselskabet bedre kunne svare på, også om det er tilladt.
I "gamle dage" måtte man ikke have beholdere under tryk i lastrummet, f.eks.
damernes hårspray, deoderenter m.m.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Brizz

Dato : 23-10-02 17:34

> [...]
> Det vil flyselskabet bedre kunne svare på, også om det er tilladt.
> I "gamle dage" måtte man ikke have beholdere under tryk i lastrummet,

Det er ikke under tryk. blot koldt.

Mvh Brian
--
www.gronaerten.dk

Fra : Gerner

Dato : 23-10-02 19:49

On Wed, 23 Oct 2002 18:34:19 +0200, "Brizz" <bs@(fjernmig)gronaerten.dk> wrote
in dk.kultur.mad+drikke:

>f.eks.
>>
>Det er ikke under tryk. blot koldt.

Så de dyr der transporteres med fly, skal altså have det meget dårligt ?
Mange fly har faktisk forskellige og helt adskilte lastrum, hvor man kan
bestemme om de skal være under tryk med varme eller ej.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Martin Seebach

Dato : 23-10-02 19:57

"Gerner" <gerner@teknik.dk> wrote in message
> [...]
> Mange fly har faktisk forskellige og helt adskilte lastrum, hvor man kan
> bestemme om de skal være under tryk med varme eller ej.

"Hrrmm.. Hallo, unge dame.. mine bajere skal opbevares under tryk og
opvarmet.. *hup*"

Fra : Gerner

Dato : 23-10-02 22:15

On Wed, 23 Oct 2002 20:57:07 +0200, "Martin Seebach" <martin-nospam@g-bach.dk>
> [...]

>wrote

>"Hrrmm.. Hallo, unge dame.. mine bajere skal opbevares under tryk og

Ja ja, meget morsomt, lige til en snakgruppe.

Som jeg skrev før nogen kom på at der ikke fandtes lastrum med tryk og varme, så
vejledte jeg om at flyselskabet bedst kunne give råd om opbevaring under
flyveturen. Jeg har i hvert fald ikke påstået at nogen form for transport var
bedre end den anden.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Jakob Andersen

Dato : 23-10-02 18:10

> [...]
> Jeg skal til fætter/kusine fest i Canada i weekenden, og jeg ville gerne
> tage nogle øl med derover, men mon de har godt at flyveturen i

Det kommer an på øltypen, jeg vil vove den påstand at en flaske eller
vildgæret øl ikke vil have så godt af turen, men snakker vi en "kedelig"
dansk Tuborg/Carlsberg så er der ingen problemer, du skal blot huske at lade
øllet falde til ro efter ankomst. Og at udsætte øllet for en alt for stor
temperaturændring (fra det kolde lastrum i flyet -> til en varm bil) vil nok
heller ikke være gavnligt.

Men alt i alt tror jeg dit største problem bliver at få det med som baggage
i flyet, du skal nok satse på øl på dåser fremfor flasker.

--
Jakob Andersen

Fra : Lars Ehlers

Dato : 23-10-02 18:32

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote in message

> Men alt i alt tror jeg dit største problem bliver at få det med som
baggage
> i flyet, du skal nok satse på øl på dåser fremfor flasker.

Helt enig, når man ser, hvordan bagagen bliver smidt rundt, så ville jeg
personligt aldrig have flasker i bagagen. Jeg har flere gange taget dansk øl
(primært Tuborg Classic) med hjem til Californien, men altid som håndbagage,
selvom det er lidt tungt at slæbe på...

Fra : Søren Lindholt

Dato : 23-10-02 19:18

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:ap6me6
> [...]
øl
> (primært Tuborg Classic) med hjem til Californien, men altid som

Ok, jeg løjer stemningen, og tager en ramme Blå Thor med, som jeg
tilfædigvis har stående, plus måske nogle belgiske stærkøl i håndbagagen.
Jeg ville gerne ha haft en masse specialøl med, men jeg kan godt se
problemet med flaskerne i bagagetransporten. Selv dåser kan jo buste, så en
pose om er nok det bedste... øv...
jeg må jo trøste mig med at de laver ok øl derovre, bl.a. en god stærk der
hedder WildCat...

Søren
45 timer endnu

Fra : Lars Ehlers

Dato : 23-10-02 19:30

"Søren Lindholt" <lindholt@person.dk> wrote in message

> [...]
> Jeg ville gerne ha haft en masse specialøl med, men jeg kan godt se
> problemet med flaskerne i bagagetransporten. Selv dåser kan jo buste, så

Nu ved jeg ikke, hvor nemt det er at få fat i europæiske specialøl i Canada,
men her i Californien er det rimeligt nemt. Jeg kan nemt få fat på engelske,
belgiske, tyske, og mange andre slags øl. Dog kniber det med danske øl,
Carlsberg er et af de få danske mærker man kan finde her. Så jeg er sikker
på, at de danske øl vil vække opmærksomhed!

> jeg må jo trøste mig med at de laver ok øl derovre, bl.a. en god stærk der
> hedder WildCat...

Jo, der laves skam masser af god øl i både USA og Canada.

> Søren
> 45 timer endnu

Rigtig god tur!!

--
Lars Ehlers
San Francisco

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 23-10-02 19:43

Lars Ehlers wrote:

<snip>
<snip>

Det skulle i det hele taget være muligt at få rigtigt god øl fra
de nordamerikanske pub- og mikrobryggerier, øl, der dog i sagens
natur meget sjældent ses i Europa, så skulle nogle af jer falde
over den slags må i endelig give os andre en anmeldelse - det er
nu en gang noget ganske andet at høre helt almindelige
menneskers mening om det, end at læse hvad Michael Jackson
synes...

I øvrigt kan Hr. Jacksons "Great Beer Guide" anbefales. Den var
min trofaste vejleder da jeg i sidste uge gik på øl-jagt i
London, og jeg fik kun gode smagsoplevelser ud af det

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 23-10-02 20:11

> [...]
> Jeg ville gerne ha haft en masse specialøl med, men jeg kan godt se
> problemet med flaskerne i bagagetransporten. Selv dåser kan jo buste, så

Undskyld jeg siger det, men medmindre du har nogle canadiske venner som bare
_absolut_ må smage en bestemt øl så syntes jeg det er dumt at krydse grænser
med øl, medmindre det er på vej hjem selvfølgelig , næsten alle lande har
på et eller andet plan en ølkultur f.eks. her hele det amerikanske kontinent
efterhånden så spækket med mikrobryggerier at jeg næsten allerede har været
i kælderen efter en øl.

Og efter denne side at dømme er der også et godt udbud af mere
"standardiserede" canadiske varer:
<http://cbc.ca/consumers/market/files/food/beer_challenge/taste_results.html
#results>

--
Jakob Andersen

Fra : Søren Lindholt

Dato : 24-10-02 10:07

Jakob Andersen <jakob@effectus.dk> wrote in article
<ap6s7p$289o$1@news.cybercity.dk>...
> Og efter denne side at dømme er der også et godt udbud af mere
> "standardiserede" canadiske varer:

<http://cbc.ca/consumers/market/files/food/beer_challenge/taste_results.html

> #results>

Uuuh, se det var en fin side... jeg vil straks notere ned...

Jeg ved heller ikke med at tage dem med, men et eller andet skal man jo
lissom ha med...
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 24-10-02 17:51

"Søren Lindholt" <lindholt@FJERNperson.dk> wrote
> Jeg ved heller ikke med at tage dem med, men et eller andet skal man jo
> lissom ha med...

Så tag da noget mere typisk dansk med, en god dansk øl der kan anbefales og
oftest er til at skaffe er en limfjords porter fra tidsted bryghus[1], den
er dejlig tyk i smagen (og får roser af den kendte ølskribent Michael
Jackson[2]) og så indeholder den desuden heller ikke så meget brus og derfor
risikerer du ikke så meget under transporten.

Se evt.:
[1]: <http://www.thisted-bryghus.dk/limfjporter.html>
[2]: <http://www.beerhunter.com/documents/19133-000207.html>

--
Jakob Andersen

Fra : Søren Lindholt

Dato : 24-10-02 22:26

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> skrev i en meddelelse news:ap98en$22a6>
> [...]
derfor
> risikerer du ikke så meget under transporten.

Du har fat i noget der. Jeg kender udmærket deres produkter, jeg fik f.eks.
en del af dem i lørdags sammen med en nordmand og en amerikaner, der var
meget glade for den også.
Og så var jeg jo med på ølentusiasternes tur til Thisted sidste år, var du
også??

mvh Søren
17.5 timer endnu

Fra : Jakob Andersen

Dato : 25-10-02 07:06

> [...]
f.eks.
> en del af dem i lørdags sammen med en nordmand og en amerikaner, der var

De er også rigtig gode, og hvis oplevelsen skal et tak længere op kan man
faktisk få den fra fad i Aalborg, nemlig på The Warf (Charlies Bar) i
borgergade. Og hvis vi snakker flaskeudgaven kan den købes i:

Salling
Vinhandelen i Vingårdsgade
.... og sikkert også flere steder.

> Og så var jeg jo med på ølentusiasternes tur til Thisted sidste år, var du
> også??

Ja, det er ik' så ringe endda

--
Jakob Andersen

Fra : Gerner

Dato : 23-10-02 19:55

On Wed, 23 Oct 2002 10:32:00 -0700, "Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com>
> [...]

>(primært Tuborg Classic) med hjem til Californien, men altid som håndbagage,

Hmm, hvad betyder det i den racistiske reklamefilm hvor en udlænding siger noget
med "ingen klinkeklanke" mens han smækker to tuborgflasker sammen?

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Peter Weis

Dato : 28-10-02 18:35

> [...]
gerne
> tage nogle øl med derover, men mon de har godt at flyveturen i

Hvorfor dog tage øl med til Canada? De laver mange fremragende øl fra
forskellige små-bryggerier. En af mine egne favoritter er fra Creemore
Springs, men den distribueres ikke langt uden for Toronto-området.

mvh
Peter