Økonomi i genladning
Fra : Michael

Dato : 23-10-02 12:21

Hej!

Hvad kan man egentlig lade henholdsvis en 30.06 og 6,5x55 træningspatron for?

Mvh

Michael

Fra : Buck

Dato : 23-10-02 15:40

Mit mål med min investering i genladeudstyr er at lave en perfekt patron der
passer perfekt til min riffel, og til en pris på under 2 kr. pr. skud.

/Buck

Fra : Martin Sørensen

Dato : 23-10-02 17:38

Så kan der næppe være tale om jagtammunition ?
så er man vel i ca 3-3,5 kr

/martin

Fra : Buck

Dato : 25-10-02 07:13

> Så kan der næppe være tale om jagtammunition ?

Korrekt, jeg er sportsskytte, men eftersom han efterlyser en træningspatron
i den kaliber, var det jo nærliggende at melde sig ind i en skytteforening
og derved få tilskud til genladning DDS...
Bare man sørger for at finde en jæger-venlig skytteforening.
I min forening har vi af og til jægere der kommer en halv time før os andre
og skyder på 100m.
Sportsskytter skyder på 200m, så det er nok ikke så smart at man skyder
samtidig
--
/Buck

Fra : Per Jensen

Dato : 23-10-02 16:51

Ca 3,- stk vil jeg tro...

Store Per.

Michael <mib@faaborg-vaerft.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:69177850.0210230320.3dd4f588@posting.google.com...

Fra : JensCl

Dato : 24-10-02 19:14

"Michael" skrev d. 23-10-02 12:21 dette indlæg :
> Hej!
>
> Hvad kan man egentlig lade henholdsvis en 30.06 og 6,5x55
træningspatron for?

> Mvh
>
> Michael

Krudt ca. 1,40 - 1,60, fænghætte 0,19 og en standard kugle ca. 1,80 i
alt ca. 3,50

mvh

JensCl

http://www.kandu.dk/