Form.Print
Fra : Andy Dufresne

Dato : 23-10-02 12:34

Hejsa.

Når jeg bruger Form.Print 'testtesttest', tegner man bogstaverne på skærmen.
Man kan så indes sætte font-størrelse og placering. Mit problem er, hvor
meget fylder teksten?? - Jeg skal kunne bestemme hvor bred en linie er i
forhold til skærmen, og det MÅ da kunne lade sig gøre, at regne ud, hvor
bred den streng man er ved at skrive vil blive... HJÆLP!!!

MVH
Andy

Fra : CADmageren ApS

Dato : 23-10-02 13:04

Hej Andy

Har ikke selv prøvet det, men hvad med at lave en usynlig label på din form,
og indsætte teksten i denne? Labelen skal have AutoSize=true.

Herefter burde du kunne bruge label1.width til at finde den aktuelle længde.

Med venlig hilsen
Michael Christoffersen

Fra : Andy Dufresne

Dato : 23-10-02 13:24

Hmmm.. Du siger noget, det kunne jo da være en mulighed... VIl da se på det!
:)

Andre forslag er stadig MEGET velkomne! :)

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 23-10-02 14:31

Andy Dufresne skrev:
> [...]
skærmen.
> Man kan så indes sætte font-størrelse og placering. Mit problem er,

"Hvor meget fylder teksten?"

Det må være noget med 'tekstbredde' og 'teksthøjde'.

Prøv så at oversætte ordene til engelsk og se om ikke en form skulle
have sådan to metoder.

(Det er vist det der med skoven og træerne.)
-------
Tomas

Fra : Andy Dufresne

Dato : 24-10-02 06:36

Jeg vil ikke afvise at du har ret, emn jeg kan ikke gennemskue hvad det er
du vil sige med det???

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 24-10-02 07:35

Andy Dufresne skrev:
> Jeg vil ikke afvise at du har ret, emn jeg kan ikke gennemskue hvad
det er
> du vil sige med det???

Okay. Du skal jeg udtrykke mig klarere.

Hvis jeg sad med dit problem, og altså skulle bredden- og eventuelt
højden på en tekst, som printes på en form (f.eks. formen Me), så
ville jeg som det allerførste, inden jeg begyndte at spørge mig frem,
checke om ikke det mest indlysende, det som falder lige for, også
tilfældigvis skulle være det som jeg har brug for.

Altså: "tekst-bredde" bliver til "TextWidth" på Engelsk.
Aprøv derefter om Me.TextWidth eksiterer (det gør det).
Kontroller om Me.TextWidth gør det forventede (det gør det).

Forstår du nu hvad jeg mente med skoven og træerne?

-------
Tomas

Fra : Andy Dufresne

Dato : 24-10-02 08:41

:) - Ja... Nu forstår jeg det, og tak for tippet........... Begge gange! :)

Fra : J?rgen Holdt

Dato : 25-10-02 22:52

Hvis det er tekst, du vil printe ud p? din printer, kunne du anvende en
Skriftfont

Courier New

Den fylder altid det samme p? printeren eks. i som er Smallere end H osv.

A4 = 80 x antal linier, som p? en matrix printer i gamle dage.

ok det er moske den simple form, men det virker.

Eller har jeg misforst?et sp?rgsm?let.

"Andy Dufresne" <andy-dufresne@indbakke.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> N?r jeg bruger Form.Print 'testtesttest', tegner man bogstaverne p?
sk?rmen.