Hackerschutz (?)
Fra : Thore

Dato : 23-10-02 12:16

Hej...jeg fik fra en kunde dette link...har lige afprøvet....og dele af
min C-rod er faktisk synligt...:( hvordan afviser man det?

Her: http://usuarios.lycos.es/schutz/

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2700 Bronshoj

Fra : Kim Schulz

Dato : 23-10-02 12:35

On Wed, 23 Oct 2002 13:15:48 +0200
Thore <Zdinotec@pc.dk> wrote:
> Hej...jeg fik fra en kunde dette link...har lige afprøvet....og dele
> af min C-rod er faktisk synligt...:( hvordan afviser man det?
>
> Her: http://usuarios.lycos.es/schutz/

<iframe src="file:///C|/" height=130 width=90% marginwidth=0
marginheight=0 scrolling=no frameborder=0 vspace=2></iframe>

Det er et simpelt fupnummer. Den viser dig bare hvad du har på dit C
drev ved at linke direkte til det - på samme måde som hvis du skriver
C:\ oppe i adresselinjen.
Det er kun dig og ingen andre der kan se det - heller ikke dem på
serveren.
så bare tag det roligt

--
Kim Schulz - Freelance Development | You'll never be the man your
Email : kim @ schulz.dk | mother was!

Fra : Martin Østerberg

Dato : 23-10-02 12:43

On Wed, 23 Oct 2002 13:15:48 +0200 skrev Thore <Zdinotec@pc.dk> .

>Hej...jeg fik fra en kunde dette link...har lige afprøvet....og dele af
>min C-rod er faktisk synligt...:( hvordan afviser man det?
>
>Her: http://usuarios.lycos.es/schutz/

Hehe...hvis du kigger i kilden til denne side, vil du et sted finde
'file:///C|/'

Du kan prøve at sætte det ind i adresselinien i din browser, og se hvad det gør.
Et ofte benyttet trick når der skal sælges snakeoil...

Martin

Fra : Kasper Dupont

Dato : 23-10-02 14:54

Thore wrote:

> Hej...jeg fik fra en kunde dette link...har lige afprøvet....og dele af
> min C-rod er faktisk synligt...:( hvordan afviser man det?
>
> Her: http://usuarios.lycos.es/schutz/

http://a.area51.dk/sikkerhed/brugere#browsertrick

Don't do this at home kids: touch -- -rf

Fra : Thore

Dato : 23-10-02 16:06

> [...]

>Hej...jeg fik fra en kunde dette link...har lige afprøvet....og dele af
>min C-rod er faktisk synligt...:( hvordan afviser man det?

Hej alle og tak for hurtig info...jeg hentede hele siden og fandt i
kilden den omtalte henvisning til mit C-drev...(File://.... )
Men det fik da min kunde op af stolen...og mig :)
(jeg har sat mige ned igen...)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-10-02 20:00

In article <fk0drugoqr0t636jam34btnfiq77ptfbj2@4ax.com>, Thore wrote:
> Hej...jeg fik fra en kunde dette link...har lige afprøvet....og dele af
> min C-rod er faktisk synligt...:( hvordan afviser man det?
>
> Her: http://usuarios.lycos.es/schutz/

På maskine med Mozilla 1.2b på Mac OS X 10.2.2 får jeg følgende bedsked:

ACHTUNG ! IHRE AKTUELLE SICHERHEITSEINSTELLUNG IST MANGELHAFT !
- IHRE IP: 217.232.35.88
- BROWSER / BETRIEBSSYSTEM: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0;
Windows NT 5.1; Q312461)

OOOOPS ! - JEDER KÖNNTE IHREN FESTPLATTENINHALT LESEN ???

Så det viser at deres kode er helt hen i vejret. Denne maskine kan
slet ikke køre WinNT.

Min browser melder sig normalt som:
Mozilla/5.0 (Macintosh; U; PPC Mac OS X; en-US; rv:1.2b) Gecko/20021016