SQL og timestamp
Fra : Harald

Dato : 23-10-02 12:22

Hej

Jeg har en paradox tabel hvori der er en timestamp field. Hvis jeg vil søge
på dette felt i en SQL hvilket format skal timestamp så have?

Når man søger på datoer kan man gøre sådan:
select * from kundekar.db
where pDato="09.10.2002"

så derfor gætter jeg på at ved timestamp er det noget i denne stil, men det
virker ikke:
select * from kundekar.db
where pTimestamp="09.10.2002 18:36:13:367"

Mvh
HK

Fra : Thor

Dato : 23-10-02 18:14

Hej Harald

Generelt, brug Params[0].asdatetime := strtodate(dato);
Hvis du v i l dannne sql i rumtime, så
mener jeg, at dato i paradox angives som

"YYYY/MM/DD"

mens det i Interbase angives som f.eks

'24-DEC-2002"

mvh Thomas Riedel

Fra : Harald

Dato : 23-10-02 19:21

"Thor" <thr@image.danmark> skrev i en meddelelse
> Hej Harald
>
> Generelt, brug Params[0].asdatetime := strtodate(dato);
> Hvis du v i l dannne sql i rumtime, så
> mener jeg, at dato i paradox angives som
>
> "YYYY/MM/DD"

Som jeg skrev så angives en dato i paradox som dd.mm.yyyy (det virker da med
det format), men det er ikke datoer jeg har problemer med men timestamp.

Mvh
HK

Fra : Mikael Rune Jensen

Dato : 24-10-02 06:35

Hejsa

Kan du ikke skrive noget i stil med flg:

select *
from kundekar.db
where date(pTimestamp)="09.10.2002"

Dette vil virke i en postgresql database.. Men hvis du virkelig ´vil have
det med timestamps's nøjagtighed (altså med klokkeslet osv.), så er mit
forslag jo sådan set ubrugligt!

Mvh.
Mikael Rune Jensen

--
Mikael Rune Jensen
Department of Computer Science

Fra : Harald

Dato : 24-10-02 19:13

"Mikael Rune Jensen" <mrj@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Dette vil virke i en postgresql database.. Men hvis du virkelig ´vil have
> det med timestamps's nøjagtighed (altså med klokkeslet osv.), så er mit

Ja det er netop den komplette timestamp helt ned til milisekunder jeg skal
søge efter.

Mvh
HK