nedbryd string.
Fra : Lasse Madsen

Dato : 23-10-02 12:09

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at sende indholdet af en text boks ud på seriel
porten via MSCOMM1 desværre er min modtager ikke hurtig nok til at opsnappe
alle informationerne så jeg har behov for at splitte en text boks indhold
ned til enkelte karaktere og tilføje et delay noget i stil med:

Text1.text = "Hej !"
dette skal laves om til

mscomm1.output = "H"
sleep 10
mscomm1.output = "e"
sleep 10
mscomm1.output = "j"
sleep 10
mscomm1.output = " "
sleep 10
mscomm1.output = "!"

Jeg kunne forstille mig en slags løkke der bankede karakterne ud.

Længden af text1.text er max 16 karaktere så hvis man kunne opsætte et
udtryk ala (C eksempel)

for (y=0;y!=16;y++)
{ ???? }

og så få den til at splitte text1.text op og tilføje et delay var det fedt
men kan man godt det i VB ?

m.v.h.
l. madsen

Fra : Torben Frandsen

Dato : 23-10-02 12:35

"Lasse Madsen" <lasse.madsen@elektronik.dk> skrev

> for (y=0;y!=16;y++)
> { ???? }
>
> og så få den til at splitte text1.text op og tilføje et delay var det fedt
> men kan man godt det i VB ?

Naturligvis. Her kommer det i VB6 syntax

Dim y as Integer, c as String, t as Double
For y = 1 To Len(Text1.Text)
c = Mid(Text1.Text, y, 1)
mscomm1.Output = c

t = Timer + 10
Do While Timer < t
DoEvents ' Hvis du selv synes ...
Loop
Next y

Bemærk at der tælles til længden af strengen og ikke nødvendigvis til 16.

Torben

Fra : preben nielsen

Dato : 23-10-02 17:26

"Torben Frandsen" <tf@belman.tryremovingthis.dk> skrev i en
meddelelse news:3db68b7d$0$3354$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Lasse Madsen" <lasse.madsen@elektronik.dk> skrev
>
> t = Timer + 10
> Do While Timer < t
> DoEvents ' Hvis du selv synes ...
> Loop

BusyWaiting ? I år 2002 ? Du burde skydes - langsomt.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Torben Frandsen

Dato : 24-10-02 16:10

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev

> BusyWaiting ? I år 2002 ? Du burde skydes - langsomt.

Hehe ... Jamen når jeg nu ikke har haft brug for ventekode siden 1997 om
eftermiddagen!

Thread.Sleep! Move along folks!

Torben