Visning af 2 html sider i én frame
Fra : Flemming Danielsen

Dato : 23-10-02 11:23

Hej

Jeg er ved at lave nedenstående hjemmeside:
http://www.godigital.dk/index2.htm

Problemet er at jeg under "produkter" skal give muligheden for
brugeren at vælge 2 kameraer og sammenligne dem direkte.
Problemet nu er at hver html side åbnes i hver sin frame og det
giver 2 uafhængige scroll paneler.
Hvordan laver man det så de 2 html sider med data åbnes på samme
side (midtersiden) og har en fælles scroll.
Det er jo desværre ikke muligt at lave en fælles scrollbar for to
frames.
Skal jeg have en database koblet på ?
Tanken har strejfet mig men access er ikke min stærke side.

Flemming

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kristian Hansen

Dato : 23-10-02 12:20

"Flemming Danielsen" <theduke@thedukes.dk> wrote in message
> [...]
> frames.
> Skal jeg have en database koblet på ?
> Tanken har strejfet mig men access er ikke min stærke side.

Mit umiddelbare gæt vil være, at du skal generere siden dynamisk på serveren
med ASP, JSP, PHP eller lignende.

-kristian-
---
www.xhtml-online.dk - fordi fremtiden starter med X

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 23-10-02 13:40

iFrames kunne måske være en mulighed - men en hurtig vurdering af din skitse
siger mig, at projektet hurtigt kan blive ret omfattende og at noget
serverside teknologi med mulighed for at generere sider dynamisk derfor kan
spare mange kræfter i forhold til den fortsatte vedligeholdelse.

Kim
--
· www.kensho.dk · psykologi og spiritualitet ·

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-10-02 21:47

En mulighed er at anvende et frameset mere med 2 frames hvori du
loader de to billeder. Slå scrolling fra i de to frames. Når du så
loader dette frameset i dit originale vil du have en scrollbar der
styrer det hele.