/ Forside / Teknologi / Multimedie & design / Flash / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Flash
#NavnPoint
bentjuul 4251
molokyle 1978
Klaudi 1488
jhvp 1265
pallenoc 1160
katekismus 1020
Fnollerpi.. 790
slander 510
Dr.Disco 500
10  Flash77 500
Flash m. musik i
Fra : jesper guhle


Dato : 23-10-02 11:04

Jeg har en flash-side og jeg har nogle (hjemmelavede) musikstykker i
mp3-format (ca, 3 mb. stykket). Nu vil jeg gerne præsentere musikken gennem
siden. Det skal være muligt at høre musikken som stream eller progressiv
download eller-et-eller-andet så folk med langsomme modemforbindelser ikke
skal vente et døgn. Samtid skal det også være muligt at downloade musikken,
hvis man har de lyster.

How tutteldoo??

Jesp.

www.jesperguhle.dk




 
 
Kirsten Lehd (23-10-2002)
Kommentar
Fra : Kirsten Lehd


Dato : 23-10-02 11:55


"jesper guhle" <guhle@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3db674fd$0$28794$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Hej Jesper
Jeg kan ikke hjælpe med dit spørgsmål men et besøg på din side og jeg
klikker forgæves på alle tre billeder der ser ud som om det er link, det
syntes jeg til gengæld ikke logoet så ud til.
Men et sidste forsøg og jeg kom ind til det forjættede land, WAW det er
flot lavet...jeg kommer igen når musikken er på plads )
mvh Kirsten



jesper guhle (23-10-2002)
Kommentar
Fra : jesper guhle


Dato : 23-10-02 14:57

Hej Kirsten, og tak for de pæne ord.

Jeg synes, at jeg skylder dig at fortælle, at musikken ikke er til min egen
side, men til en ven, der gerne vil blære sig med sine musikalske evner på
nettet. - Der kommer vist ikke yderligere lyde på min egen side forløbig )

Jesp.

"Kirsten Lehd" <ubruelig@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:3db68004$0$97664$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "jesper guhle" <guhle@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3db674fd$0$28794$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Hej Jesper
> Jeg kan ikke hjælpe med dit spørgsmål men et besøg på din side og jeg
> klikker forgæves på alle tre billeder der ser ud som om det er link, det
> syntes jeg til gengæld ikke logoet så ud til.
> Men et sidste forsøg og jeg kom ind til det forjættede land, WAW det er
> flot lavet...jeg kommer igen når musikken er på plads )
> mvh Kirsten
>
>



Bo Dudek (23-10-2002)
Kommentar
Fra : Bo Dudek


Dato : 23-10-02 16:47

>Jeg har en flash-side og jeg har nogle (hjemmelavede) musikstykker i
>mp3-format (ca, 3 mb. stykket). Nu vil jeg gerne præsentere musikken gennem
>siden. Det skal være muligt at høre musikken som stream eller progressiv
>download eller-et-eller-andet så folk med langsomme modemforbindelser ikke
>skal vente et døgn. Samtid skal det også være muligt at downloade musikken,
>hvis man har de lyster.

hermed en bette guide for flash 5 (måske også mx):

vi snupper lige det sidste først: hvis du vil lade brugeren downloade
et mp3 nummer, så skal du nok zippe det.. hvis nu en eller anden gut
har mulighed for at streame, så vil dette ske istedet for download..

hvis du lader brugeren streame musikken, så vil det fungere for Hr
Hansen med 56K og samtidig for Makker Lyn med 512KBit.. men det skal
selvfølgelig optimeres til førstnævnte..

start med at importere lyden til flash (file->import) og derefter er
lyden tilgængelig i dit library..

klik derefter 1 gang i den første frame på scenen og find din 'sound'
palette frem.. under 'sound' i denne palette kan du vælge dit
importerede lydklip.. og vælg samtidig 'stream' under 'sync'..

det er herefter vigtigt, at du sørger for, at lyden fylder lige så
mange frame i din timeline, så musiknummeret er langt.. dvs, er
musikken 180 sekunder langt, og har du en framerate på 10fps, så skal
du hoppe hen til frame 1800 og trykke een gang på F5..

hvis du tester flashet med ctrl+enter, og i dit preview trykker ctrl+b
så kan du nu under menupunktet 'debug' vælge, hvilken type forbindelse
du vil teste på (og sågar definere din egen forb.)..

det er så muligt at lege lidt med kvaliteten af lyden under
file->publish settings->flash->audio stream og på den måde gøre
loadtiden for en 56K modem bruger kortere, inden han får lyd at høre..


NB! det er vigtigt, når man streamer lyd, at lyden ligger i
hovedtidslinien, og den må således ikke være placeret inde i et
movieclip.. hvis dette ikke passer ind i din opbygning af flashet, kan
du evt. lave lyden i en seperat swf og bruge LoadMovie til at hente
den ind i en anden level - og derefter starte og stoppe lyden (som i
dette eksempel er hentet ind i level 3) med _level3.Stop();
level3.Play();

blev du klogere??

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

jesper guhle (24-10-2002)
Kommentar
Fra : jesper guhle


Dato : 24-10-02 16:19

Hej Bo

Ja, jeg tænkte jo nok, at jeg kunne regne med dig)

Tak for forslaget. Jeg har selv været inde på noget af det samme som det du
foreslår, men det betyder at jeg skal skrue min egen player sammen, hvis
brugeren skal have kontrol over lyden. Det kan man selvfølgelig også godt,
og det kan virke ret godt og personligt osv. osv. men det bliver aldrig
winamp eller mediaplayer. Er der nogen måde hvorpå mp3 filen åbnes og
streames i brugerens default player?

Jeg ved gost at jeg presser citronen, men hey, hvor intet vover...

mvh,

Jesp.

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev i en meddelelse
news:3db6c1c1.1387755@news.cybercity.dk...
> >Jeg har en flash-side og jeg har nogle (hjemmelavede) musikstykker i
> >mp3-format (ca, 3 mb. stykket). Nu vil jeg gerne præsentere musikken
gennem
> >siden. Det skal være muligt at høre musikken som stream eller progressiv
> >download eller-et-eller-andet så folk med langsomme modemforbindelser
ikke
> >skal vente et døgn. Samtid skal det også være muligt at downloade
musikken,
> >hvis man har de lyster.
>
> hermed en bette guide for flash 5 (måske også mx):
>
> vi snupper lige det sidste først: hvis du vil lade brugeren downloade
> et mp3 nummer, så skal du nok zippe det.. hvis nu en eller anden gut
> har mulighed for at streame, så vil dette ske istedet for download..
>
> hvis du lader brugeren streame musikken, så vil det fungere for Hr
> Hansen med 56K og samtidig for Makker Lyn med 512KBit.. men det skal
> selvfølgelig optimeres til førstnævnte..
>
> start med at importere lyden til flash (file->import) og derefter er
> lyden tilgængelig i dit library..
>
> klik derefter 1 gang i den første frame på scenen og find din 'sound'
> palette frem.. under 'sound' i denne palette kan du vælge dit
> importerede lydklip.. og vælg samtidig 'stream' under 'sync'..
>
> det er herefter vigtigt, at du sørger for, at lyden fylder lige så
> mange frame i din timeline, så musiknummeret er langt.. dvs, er
> musikken 180 sekunder langt, og har du en framerate på 10fps, så skal
> du hoppe hen til frame 1800 og trykke een gang på F5..
>
> hvis du tester flashet med ctrl+enter, og i dit preview trykker ctrl+b
> så kan du nu under menupunktet 'debug' vælge, hvilken type forbindelse
> du vil teste på (og sågar definere din egen forb.)..
>
> det er så muligt at lege lidt med kvaliteten af lyden under
> file->publish settings->flash->audio stream og på den måde gøre
> loadtiden for en 56K modem bruger kortere, inden han får lyd at høre..
>
>
> NB! det er vigtigt, når man streamer lyd, at lyden ligger i
> hovedtidslinien, og den må således ikke være placeret inde i et
> movieclip.. hvis dette ikke passer ind i din opbygning af flashet, kan
> du evt. lave lyden i en seperat swf og bruge LoadMovie til at hente
> den ind i en anden level - og derefter starte og stoppe lyden (som i
> dette eksempel er hentet ind i level 3) med _level3.Stop();
> level3.Play();
>
> blev du klogere??
>
> Kind regards
>
> Bo Dudek
> http://www.bodudek.dk
> http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)



Bo Dudek (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Bo Dudek


Dato : 24-10-02 16:41

>Ja, jeg tænkte jo nok, at jeg kunne regne med dig)

jeppers :)


>Tak for forslaget. Jeg har selv været inde på noget af det samme som det du
>foreslår, men det betyder at jeg skal skrue min egen player sammen, hvis
>brugeren skal have kontrol over lyden. Det kan man selvfølgelig også godt,
>og det kan virke ret godt og personligt osv. osv. men det bliver aldrig
>winamp eller mediaplayer. Er der nogen måde hvorpå mp3 filen åbnes og
>streames i brugerens default player?

ikke uden at åbne default playeren, og så går det fede sgu lidt af
flash, hvis man åbner vilde browser vinduer, realplayer og media
player, ikke ;)

men det er ikke det voldsomme problem at lave en slider til volume
control, pane (R/L balance) osv..

forresten, MX eller 5 ?


>Jeg ved gost at jeg presser citronen, men hey, hvor intet vover...

det kunne have været mine ord.. de sidste 3, that is..

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

jesper guhle (25-10-2002)
Kommentar
Fra : jesper guhle


Dato : 25-10-02 15:51

Hej igen Bo

Jeg vil i princippet give dig ret i dit udsagn omkring lyd i flash fremfor
default-player, men lige i det her tilfælde skal jeg præsentere
musik-stykker, og det ville være lækkert hvis brugeren kunne høre musikken
direkte gennem playeren, istedet for at skulle downloade filen først.

Modargumentet er, som du også er inde på, at det er langt mere personligt at
bygge sin egen player, og det bliver nok også løsningen, da jeg bliver ved
med at knække halsen på det andet projekt.

Jeg sidder med flash 5

mvh,

Jesp.

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev i en meddelelse
news:3db81402.42155496@news.cybercity.dk...
> >Ja, jeg tænkte jo nok, at jeg kunne regne med dig)
>
> jeppers :)
>
>
> >Tak for forslaget. Jeg har selv været inde på noget af det samme som det
du
> >foreslår, men det betyder at jeg skal skrue min egen player sammen, hvis
> >brugeren skal have kontrol over lyden. Det kan man selvfølgelig også
godt,
> >og det kan virke ret godt og personligt osv. osv. men det bliver aldrig
> >winamp eller mediaplayer. Er der nogen måde hvorpå mp3 filen åbnes og
> >streames i brugerens default player?
>
> ikke uden at åbne default playeren, og så går det fede sgu lidt af
> flash, hvis man åbner vilde browser vinduer, realplayer og media
> player, ikke ;)
>
> men det er ikke det voldsomme problem at lave en slider til volume
> control, pane (R/L balance) osv..
>
> forresten, MX eller 5 ?
>
>
> >Jeg ved gost at jeg presser citronen, men hey, hvor intet vover...
>
> det kunne have været mine ord.. de sidste 3, that is..
>
> Kind regards
>
> Bo Dudek
> http://www.bodudek.dk
> http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408878
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste